Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-20, 22:27
  #1
Medlem
Har haft en iPod Nano 1G, då jag köpte den när den var ny. Trivdes bra med den, men är nu lite sliten så att säga. Såg att 4G har släppts för ett tag sen. Nu undrar jag hur är den att kolla på film? Nu är det självklart inte världens bästa, men är det okej om man har åker på 2-3-timmarstågresa t. ex.? Hur lång battertid har den om man kollar på film?

Hur går det till väga om man har ett avsnitt på dator och sen ska lägga till undertext, precis som man gör på VLC om ni förstår?
Citera
2008-10-20, 22:36
  #2
Medlem
Andreasvbs avatar
Den klarar 4 timmar video.

Mer info här, http://www.apple.com/se/ipodnano/specs.html

Du får nog konvertera och lägga in undertexterna inuti filmen.
Citera
2008-10-20, 22:43
  #3
Medlem
Okej, hur konverterar jag då?

Har du en sådan här, vad tycker du om att kolla på en film/TV-serie på denna?
Citera
2008-10-20, 23:02
  #4
Medlem
Andreasvbs avatar
http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/
Den fungerar nog bra.

Äger inga saker ifrån Apple, utom en support-T-shirt jag fått från jobbet.

Funderar kring den nya MacBooken dock, verkar rätt nice.
Citera
2008-10-22, 14:49
  #5
Medlem
Okej, låter coolt.

Är det någon som har testat att kolla på film? För jag är intresserad hur det ser ut med undertexter, läste att det var "oläsbart" och det låter väl sådär. Brukar föredra med undertexter.
Citera
2008-10-22, 16:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vouti
Okej, låter coolt.

Är det någon som har testat att kolla på film? För jag är intresserad hur det ser ut med undertexter, läste att det var "oläsbart" och det låter väl sådär. Brukar föredra med undertexter.

laddar du ner filmen med "brändtext" så ska det komma text.
Citera
2008-10-22, 22:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteltux
laddar du ner filmen med "brändtext" så ska det komma text.
Precis men hur blir det med filmer och tv-serier man har? Hur funkar det? Detsamma med avsnitt du laddar ner, så du måste koppla in en text? Måste man bränna in själv och hur gör man det?
Citera
2008-10-23, 00:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vouti
Precis men hur blir det med filmer och tv-serier man har? Hur funkar det? Detsamma med avsnitt du laddar ner, så du måste koppla in en text? Måste man bränna in själv och hur gör man det?

http://handbrake.fr/ tror jag ska kunna bränna in text

sen så finns det texter på swesub.nu
Citera
2008-10-23, 00:05
  #9
Medlem
chucknorris_s avatar
Hyfsat timing, drog just iväg en beställing på en iPod Nano 16 gb 4 gb. Körde på den röda, project red eller vad den kallades. Skulle in på fb och kolla om det fanns någon tråd om iPod, och vilken tråd var högst upp i listan "Nya inlägg"?
Ja inte fan var det denhär tråden, men den var iallafall topp 10!
Citera
2008-10-23, 21:44
  #10
Medlem
Ingen som har testat dess bild och med text? Äsch, lär nog bli ett köp ändå. Eftersom jag har är behov av en ny iPod. Då är videosaken av sekundärt intresse, men det är ändå kul att veta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback