• 1
  • 2
2008-10-20, 22:23
Medlem
kornizs avatar
Jag har en laptop med Windows Vista på. När min prenumeration på Norton gick ut valde jag att installera ZoneAlarm brandvägg, Malwarebytes och AVG Anti-Virus Free. Jag avinstallerade Norton helt innan jag började installera AVG som jag har hört att man ska. Nu har jag det problemet att AVG hela tiden stängs av och säkerhetscentret varnar att jag inte har något antivirusprogram. Kan det ha något med Windows Defender att göra tror ni?
Citera
2008-10-20, 22:31
Medlem
w580is avatar
använde du detta verktyg när du avinstallerade Norton?
http://service1.symantec.com/Support...05033108162039
Citera
2008-10-21, 07:16
Medlem
kornizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
använde du detta verktyg när du avinstallerade Norton?
http://service1.symantec.com/Support...05033108162039

Nope, ska testa det...

Hur vet jag vilken version jag hade nu när jag har avinstallerat det?
Senast redigerad av korniz 2008-10-21 kl. 07:21.
Citera
2008-10-21, 07:50
Medlem
mitt avg uppdateras inte sedan två dagar och det klagar på det, de kanske har nåt strul
Citera
2008-10-22, 19:22
Medlem
Troians avatar
Tråd flyttad. IT-säjerhet -> Datoranvändning - MS Windows. /Mod
Citera
2008-10-22, 21:48
Medlem
kornizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tråd flyttad. IT-säjerhet -> Datoranvändning - MS Windows. /Mod

Ok, tack.

Jag har en annan fråga som jag kanske kan ta här också, jag har innan bara använt windows brandväggen och nu med ZoneAlarm frågar den mig om så många program som vill nå internet, hur f*n ska man veta vilka som ok? Testa och denya tills nåt slutar fungera?
Citera
2008-10-22, 21:52
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korniz
Ok, tack.

Jag har en annan fråga som jag kanske kan ta här också, jag har innan bara använt windows brandväggen och nu med ZoneAlarm frågar den mig om så många program som vill nå internet, hur f*n ska man veta vilka som ok? Testa och denya tills nåt slutar fungera?

Antingen googla vart och ett eller sunt förnuft.
Iom att du startar programmet som vill ha åtkomst så vet du ju vad det är för program och kan dra slutsatsen om du kan släppa ut det på nätet eller inte.

Märker du däremot att det ploppar upp saker utan att du gjort något och utan att du har något schemalagt, då är det dags att dra öronen åt sig.

För det mesta lever jag efter sunt förnuft-varianten och ger det jag TROR är okej åtkomst.
Citera
2008-10-22, 22:02
Medlem
kornizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Antingen googla vart och ett eller sunt förnuft.
Iom att du startar programmet som vill ha åtkomst så vet du ju vad det är för program och kan dra slutsatsen om du kan släppa ut det på nätet eller inte.

Märker du däremot att det ploppar upp saker utan att du gjort något och utan att du har något schemalagt, då är det dags att dra öronen åt sig.

För det mesta lever jag efter sunt förnuft-varianten och ger det jag TROR är okej åtkomst.

Google, varför tänkte jag inte på det? Men antalet förfrågningar kommer ju minska iom att brandväggen lär sig vad som e ok.
Citera
2008-10-22, 22:17
Medlem
927s avatar
jag har aldrig använt ZA men det kanske går att se sökvägen till filen som det gäller, det kan underlätta
Citera
2008-11-29, 21:54
Medlem
_Dante_s avatar
Bump...AVG free verkar inte fungera alls längre ..Fler med samma problem?
Citera
2008-11-29, 22:33
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_

och vad är det som inte funkar, har du dubbelklickat på ikonen?
Citera
2008-11-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_

funkar fint dock tror jag att du har en äldre version och den finns inte att ladda ner längre och jag är inte helt hundra på vilka uppdateringar dom ger ut..... men testa den nya 8.0 som funkar problemfritt, lite annorlunda layout men man kommer snabbt in i det.

till ts...: vad är fel med windows brandvägg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in