2008-10-20, 00:25
Medlem
Har en 14" LAPTOP Hp dv2030 som fungerat klanderfritt med linux, men jag har brjat dualboota med windows. Jag valde en mini-version av Xp (Performance ed.).
Installerade drivrutiner tankade frn hp's hemsida anpassade efter datorn, (ntverkssladden lmnade jag utanfr tillsvidare), men pltsligt efter ~30min fick jag blslrm.
Kod:
0x000000F4 (0x00000003,0x892E4788,0x892E48FC,0x805D2970)
Detta har terkommit efter unigefr samma intervall sedan dess.

Hrddisken r helt ny (samsung) och minnet har jag ltit scanna ~48h med memtest86 utan minsta klagoml.

vriga program som r installerade frrutom drivrutiner r Zone Alarm Internet Security.

Ngon som vet ngot jag inte vet?
Citera
2008-10-20, 00:30
Medlem
Andreasvbs avatar
0x000000F4: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION

Citat:
One of the many processes or threads crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated. As a result, the system can no longer function. Specific causes are many, and often best resolved by a careful history of the problem and the circumstances of the error message. One user, who experienced this on return from Standby mode on Win XP SP2, found the cause was that Windows was installed on a slave drive; compare KB 330100.

http://support.microsoft.com/default...b;en-us;330100
Citera
2008-10-20, 00:39
Medlem
Tackar fr snabbt svar!

Nu r det ju s att jag har en SATA-disk, och det finns endast plats fr en enda disk i datorn. Har av den anledningen inte mjlighet att byta sladd, kolla bygling (master/slave) etc.

Det str dessutom lngre ner dr vilka Os detta gller enligt ovan lnkad sida, och kan d ven sga att jag anvnder XP Pro SP3, som ej finns med i listan.
Citera
2008-10-20, 10:56
Medlem
Mrkte vid en scan av hrddisken att tillochmed det "snabba" testet blev avbrutet av sjlva disken, det verkar som att disken stngde av sig efter en period oavsett om den arbetade eller ej, detta hnde inte nr jag scannade disken i Biosen, s jag gjorde en bios-update och datorn har faktiskt funkat med windows sedan dess!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in