Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-20, 00:25
Medlem
Har en 14" LAPTOP Hp dv2030 som fungerat klanderfritt med linux, men jag har börjat dualboota med windows. Jag valde en mini-version av Xp (Performance ed.).
Installerade drivrutiner tankade från hp's hemsida anpassade efter datorn, (nätverkssladden lämnade jag utanför tillsvidare), men plötsligt efter ~30min fick jag blåslärm.
Kod:
0x000000F4 (0x00000003,0x892E4788,0x892E48FC,0x805D2970)
Detta har återkommit efter unigefär samma intervall sedan dess.

Hårddisken är helt ny (samsung) och minnet har jag låtit scanna ~48h med memtest86 utan minsta klagomål.

Övriga program som är installerade förrutom drivrutiner är Zone Alarm Internet Security.

Någon som vet något jag inte vet?
Citera
2008-10-20, 00:30
Medlem
Andreasvbs avatar
0x000000F4: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION

Citat:
One of the many processes or threads crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated. As a result, the system can no longer function. Specific causes are many, and often best resolved by a careful history of the problem and the circumstances of the error message. One user, who experienced this on return from Standby mode on Win XP SP2, found the cause was that Windows was installed on a slave drive; compare KB 330100.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;330100
Citera
2008-10-20, 00:39
Medlem
Tackar för snabbt svar!

Nu är det ju så att jag har en SATA-disk, och det finns endast plats för en enda disk i datorn. Har av den anledningen inte möjlighet att byta sladd, kolla bygling (master/slave) etc.

Det står dessutom längre ner där vilka Os detta gäller enligt ovan länkad sida, och kan då även säga att jag använder XP Pro SP3, som ej finns med i listan.
Citera
2008-10-20, 10:56
Medlem
Märkte vid en scan av hårddisken att tillochmed det "snabba" testet blev avbrutet av själva disken, det verkar som att disken stängde av sig efter en period oavsett om den arbetade eller ej, detta hände inte när jag scannade disken i Biosen, så jag gjorde en bios-update och datorn har faktiskt funkat med windows sedan dess!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in