2019-04-04, 22:27
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Fagin
Örjan är en jävligt bra älskare. Kan det vara så enkelt? Örjan har hur som helst en stark kader av kvinnor som stödjer honom i vått och torrt.
Man frågar sig om dessa kvinnor är sexuella masochister - kanske att odjuret Örjan knullar dem på ett helt bestialiskt sätt och kvinnorna njuter i fulla drag av de brutala sexakterna...?
Citera
2019-04-04, 22:33
Medlem
Människor beter sig ibland på ett sätt som är svårt att förstå. Men varför slå ner på kvinnor som beter sig "märkligt"? Hur knasigt det än kan tyckas vara, varför förfäras över kvinnor som stannar kvar hos gubbslem, typ Örjan? Hur kan det vara första tanken innan man förfäras över hur Örjan beter sig? Hur kan man förfäras över att kvinnor skriver "kärleksbrev" till Breivik, utan att i samma andetag nämna vad han faktiskt gjorde? Sluta lägg skuld på kvinnor, bara sluta.
Citera
2019-04-04, 23:05
Medlem
Fast det är inte galenskap att inte lämna, det är överlevnadsinstikt. Det händer ofta att det riktigt farliga startar när kvinnan lämnar, flera kvinnor dör varje år. Lite gradskillnad kan jag tycka...
Citera
2019-04-04, 23:07
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
HAR karln några verkliga vänner? Han tycks ha en massa bekanta, chefer och arbetskamrater men eftersom han är så egenkär, teatralisk och våldsam är det nog ingen som vill bli en riktig vän. Gör/säger man nåt som inte passar herr Örjan åker man på en utskällning och ligger i riskzonen för en smocka eller skallning. Inte fan vill man ha en ”vän” som man ständigt måste hålla med och tassa på tårna för och som mordhotar om man vill avbryta närmare kontakt?

Nä men. Det finns den sorten men långt ifrån alla utåtagerande män är på det viset 24 timmar om dygnet.

Det är klart att Örjan Ramberg har vänner. Det är A-O och det att han har levererat väl, annars hade inte varit på Dramaten i så många år som han var.
Citera
2019-04-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Fan vad trött man blir av mörkandet om kvinnors ansvar.
Det går väl för bövelen att förfäras av galenskapen att inte lämna honom och galenskapen hos honom att misshandla.
Du förminskar kvinnor till viljelösa offer MissGanesh och spelar med männen som slår.
Men uppenbarligen så ville Josefin avsluta relationen, det gillade han ju inte.
Lena Olin pös iväg. Hon har sagt att skilsmässan varit infekterad.
Han kanske inte tål att det är kvinnorna som avslutar relationen. Han vill vara den som dumpar?
Han kanske själv gjorde slut med Susanne Otto, och själv avslutade förbindelsen med Lena Nilsson.
Eller inte, kanske alla hans kvinnor har varit den som avslutat?
Men han verkar vilja ha barn, tre barn, eller han kanske har fler barn?
Citera
2019-04-05, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men uppenbarligen så ville Josefin avsluta relationen, det gillade han ju inte.
Lena Olin pös iväg. Hon har sagt att skilsmässan varit infekterad.
Han kanske inte tål att det är kvinnorna som avslutar relationen. Han vill vara den som dumpar?
Han kanske själv gjorde slut med Susanne Otto, och själv avslutade förbindelsen med Lena Nilsson.
Eller inte, kanske alla hans kvinnor har varit den som avslutat?
Men han verkar vilja ha barn, tre barn, eller han kanske har fler barn?

Ja, de som anklagar Josefin för att stanna har inte läst på. Våldet och hoten blev värre när hon lämnade honom. Tycker det är lustigt/sorgligt att vissa män försvarar Örjan som om de skulle ha en del i hans skuld.
Han bär ansvaret för sina handlingar...
Citera
2019-04-05, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Ja, de som anklagar Josefin för att stanna har inte läst på. Våldet och hoten blev värre när hon lämnade honom. Tycker det är lustigt/sorgligt att vissa män försvarar Örjan som om de skulle ha en del i hans skuld.
Ö.R ,s beteende kan inte bortförklaras, men det är tydligt att det finns många fler av hans sort.
Det viktigaste är att förhindra att små pojkar utvecklas till framtida kvinnomisshandlare.
Att stoppa alla typer av handgemäng där små pojkar tar sig rätten att alltid vara den som har rätt att slå småflickor, Sådant beteende ska stoppas i tidig ålder.
Citera
2019-04-05, 09:47
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Med ditt resonemang skulle hon väl aldrig lämnat honom?
Motivet för att hon inte lämnat ÖR vid första smällen är för att då fick hon en till?
Vantolkning att få det till försvar för våldet ÖR utsatt henne för.

Man kan fråga sig om inte kvinnor som tillåter sig misshandlas i flera års stannar i det destruktiva förhållandet för att det är en stark psykologisk kamp om skulden till det havererade förhållandet med våldsverkaren där självskadebeteende/offer ingår?
Citera
2019-04-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ö.R ,s beteende kan inte bortförklaras, men det är tydligt att det finns många fler av hans sort.
Det viktigaste är att förhindra att små pojkar utvecklas till framtida kvinnomisshandlare.
Att stoppa alla typer av handgemäng där små pojkar tar sig rätten att alltid vara den som har rätt att slå småflickor, Sådant beteende ska stoppas i tidig ålder.

Absolut , håller med dig men med tillägget att de inte ska slå någon när orden inte räcker till. Vare sig pojkar eller flickor. Vuxna som ursäktar våld med "pojkar är pojkar" eller att den som blev slagen "sa si eller så" bidrar till att förövare inte stoppas. Sätter vi inte gränser från tidig ålder så fortsätter beteendet i vuxen ålder. I är hans fall har det dröjt för länge med konsekvenser.

När mina barn var små blev jag lika förbannad när både dottern och sonen blev slagna av någon tyrann som tar till nävarna när orden inte räcker till. Min son som aldrig slåss har blivit uppmanad av lärare att slå tillbaka - inte ok! Min dotter har fått skit för att hon argumenterar för mycket. Men för mig är det viktigt att våld aldrig är en utväg. Det är inte en kvinnofråga som Örjan hävdar för vi män måste uppfostra våra söner att inte slå både för män och kvinnornas skull. Våld är fasiken inte trevligt för någon. De som skyddat Örjan har inte gjort honom någon tjänst i längden.
Citera
2019-04-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Med ditt resonemang skulle hon väl aldrig lämnat honom?
Motivet för att hon inte lämnat ÖR vid första smällen är för att då fick hon en till?
Vantolkning att få det till försvar för våldet ÖR utsatt henne för.

Man kan fråga sig om inte kvinnor som tillåter sig misshandlas i flera års stannar i det destruktiva förhållandet för att det är en stark psykologisk kamp om skulden till det havererade förhållandet med våldsverkaren där självskadebeteende/offer ingår?

Med mitt resonemang säger jag att ni inte ska skylla på offret. Vad en Josefin gjort så är Örjan en skit.
Citera
2019-04-05, 11:18
Medlem
Citat:
Absolut , håller med dig men med tillägget att de inte ska slå någon när orden inte räcker till. Vare sig pojkar eller flickor. Vuxna som ursäktar våld med "pojkar är pojkar" eller att den som blev slagen "sa si eller så" bidrar till att förövare inte stoppas. Sätter vi inte gränser från tidig ålder så fortsätter beteendet i vuxen ålder. I är hans fall har det dröjt för länge med konsekvenser.

När mina barn var små blev jag lika förbannad när både dottern och sonen blev slagna av någon tyrann som tar till nävarna när orden inte räcker till. Min son som aldrig slåss har blivit uppmanad av lärare att slå tillbaka - inte ok! Min dotter har fått skit för att hon argumenterar för mycket. Men för mig är det viktigt att våld aldrig är en utväg. Det är inte en kvinnofråga som Örjan hävdar för vi män måste uppfostra våra söner att inte slå både för män och kvinnornas skull. Våld är fasiken inte trevligt för någon. De som skyddat Örjan har inte gjort honom någon tjänst i längden.
Helt rätt. Inget våld ska förekomma mellan barn, oavsett vem som startat tjafset.
En machokultur där pojkar/män, tar sig rätten att ge igen, för att den andra partern tjafsat är inget som ska försvaras eller uppmuntras.
Att Dramatens chefer inte reagerat, när de kvinnliga skådespelarna upplevt rädskla, är ett bevis på att man accepterat utagerande beteenden hos sina anställda, och det är verkligen dags att tänka till
hur det fungerar på alla arbetsplatser.
Skolorna är ju en typ arbetsplats för barnen o eleverna. Föräldrar som uppmuntrar sina barn att slåss, eller ge tillbaka med våld, är direkt olämpliga som vårdnadshavare.
Ö.R har naturligtvis varit utagerande hela sitt liv, och ingen har stoppat, det har bara eskalerat.
Citera
2019-04-05, 11:20
Medlem
pausvogels avatar
Var inte Örjan Ramberg jäkligt skön i filmen Jack från 1977? Har för mig att han hade ett skönt tugg och passade i rollen som flummare. Vill minnas att han hade ett sjyst barr - lite av ett gult afro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in