2008-10-19, 21:14
Medlem
Funderar p att skaffa en TC nu nr jag flyttar att ha som router, men ven som extern hrddisk att ladda ner material direkt till.

Datorn kommer vara p hela tiden, behver inte stngas av.

Funkar det bra att gra s via trdlst, eller br det vara trdbundet?

Eller ska jag satsa p en annan lsning?
Citera
2008-10-19, 21:59
Medlem
Durkslags avatar
Generellt stt r det alltid att fredra att anvnda kabel istllet fr trdlst d det r stabilare och man fr bttre hastigheter.

Om man dremot inte kan dra kabel eller att det blir fult (strsta anledningen fr mig) s r det N-standarden (802.11n) som gller, vilket den senaste TC'n har men du fr kolla om din dator ocks har det.

S dra kabel om du kan.
Citera
2008-10-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Generellt stt r det alltid att fredra att anvnda kabel istllet fr trdlst d det r stabilare och man fr bttre hastigheter.

Om man dremot inte kan dra kabel eller att det blir fult (strsta anledningen fr mig) s r det N-standarden (802.11n) som gller, vilket den senaste TC'n har men du fr kolla om din dator ocks har det.

S dra kabel om du kan.

Har en Macbook frn nov. -07 som har har draft-N enligt specsen.

Borde det rcka fr nedladdning och uppspelning direkt frn TCn?
Citera
2009-11-18, 09:21
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Behver lite hjlp ang. detta

Jag kpte en 2TB igr.
Vi har 5 laptops som ligger uppkopplade emot den och ibland en ipod touch och en iphone och det verkar fungera bra hittills.

Det jag mrkte igr r att det kan ta rtt lng tid att kopiera filer till disken om flera kopierar stora mngder till den samtidigt och dessutom om flera har utorrent p etc., men det r kanske inte helt konstigt.

En annan viktigt grej jag la mrke till i morse var att jag hade haft utorrent p ver natten och laddat hem direkt till TC disken.
Men hade bara ftt hem ca 30% av mina torrents innan de stannat med error: "Invalid download state, try resuming."

Vad beror detta p? Det knns inte bra.
Har hrddisken p TCn gtt i vila ver natten?
Citera
2009-11-18, 12:03
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Jag undrar ocks om det gr att komma t TC disken ver internet (tex. nr du r ute och reser) genom Enable WAN fast utan mobileme?

Ingen som vet??

Tack
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in