2008-10-19, 21:14
Medlem
Funderar på att skaffa en TC nu när jag flyttar att ha som router, men även som extern hårddisk att ladda ner material direkt till.

Datorn kommer vara på hela tiden, behöver inte stängas av.

Funkar det bra att göra så via trådlöst, eller bör det vara trådbundet?

Eller ska jag satsa på en annan lösning?
Citera
2008-10-19, 21:59
Medlem
Durkslags avatar
Generellt sätt är det alltid att föredra att använda kabel istället för trådlöst då det är stabilare och man får bättre hastigheter.

Om man däremot inte kan dra kabel eller att det blir fult (största anledningen för mig) så är det N-standarden (802.11n) som gäller, vilket den senaste TC'n har men du får kolla om din dator också har det.

Så dra kabel om du kan.
Citera
2008-10-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Generellt sätt är det alltid att föredra att använda kabel istället för trådlöst då det är stabilare och man får bättre hastigheter.

Om man däremot inte kan dra kabel eller att det blir fult (största anledningen för mig) så är det N-standarden (802.11n) som gäller, vilket den senaste TC'n har men du får kolla om din dator också har det.

Så dra kabel om du kan.

Har en Macbook från nov. -07 som har har draft-N enligt specsen.

Borde det räcka för nedladdning och uppspelning direkt från TC´n?
Citera
2009-11-18, 09:21
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Behöver lite hjälp ang. detta

Jag köpte en 2TB igår.
Vi har 5 laptops som ligger uppkopplade emot den och ibland en ipod touch och en iphone och det verkar fungera bra hittills.

Det jag märkte igår är att det kan ta rätt lång tid att kopiera filer till disken om flera kopierar stora mängder till den samtidigt och dessutom om flera har utorrent på etc., men det är kanske inte helt konstigt.

En annan viktigt grej jag la märke till i morse var att jag hade haft utorrent på över natten och laddat hem direkt till TC disken.
Men hade bara fått hem ca 30% av mina torrents innan de stannat med error: "Invalid download state, try resuming."

Vad beror detta på? Det känns inte bra.
Har hårddisken på TCn gått i vila över natten?
Citera
2009-11-18, 12:03
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Jag undrar också om det går att komma åt TC disken över internet (tex. när du är ute och reser) genom Enable WAN fast utan mobileme?

Ingen som vet??

Tack
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in