2008-10-19, 20:28
Medlem
En kompis till mig har ett problem när han har laddat hem spel. Cracken går inte att flytta eftersom den är skrivskyddad. Så är det med varenda spel han laddar ner. Vad är då felet?

Tacksam för svar.
Citera
2008-10-19, 20:29
Medlem
Dust0rs avatar
För att cracken ligger på en "cd" och därför inte går att flytta. Be han kopiera den istället.
Citera
2008-10-19, 20:33
Medlem
Hmm enligt han går det inte att kopiera över den heller då uppstår samma problem...
Citera
2008-10-19, 20:44
Medlem
Andreasvbs avatar
Kanske antivirus som låser den?
Citera
2008-10-19, 21:13
Medlem
Dust0rs avatar
Väljer han cracken på den mountade image-filen? Försöker han kopiera filen till installationsmappen? (dvs C:\blabla\spelmappen\ eller liknande på hans hårddisk)
Det är inte så att han försöker kopiera cracken och lägga den på "cd'n" igen?

Vill bara bena bort eventuella missförstånd.
Citera
2008-10-19, 23:55
Medlem
Ratchers avatar
kompisen har nog AVG på sin dator, där är felet...

starta datorn i felsäkert läge så kan han hantera cracken utan problem.
Citera
2008-10-21, 19:09
Medlem
Dust0r: Aa han försöker kopiera den från den mountade imagefilen till instalationsmappen.

Det stämmer att han har AVG, men han provade att stänga av AVG, och det funkade inte. Han provade även att göra proceduren i felsäkert läge men det funkade inte heller. Att ta bort AVG från datorn är mitt förslag, men har ni något annat förslag?

Edit: Han provade nyss med att ta bort AVG och det funkade tyvärr inte heller.
Senast redigerad av volvo_p1800 2008-10-21 kl. 19:29.
Citera
2008-10-21, 19:51
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo_p1800
Dust0r: Aa han försöker kopiera den från den mountade imagefilen till instalationsmappen.

Det stämmer att han har AVG, men han provade att stänga av AVG, och det funkade inte. Han provade även att göra proceduren i felsäkert läge men det funkade inte heller. Att ta bort AVG från datorn är mitt förslag, men har ni något annat förslag?

Edit: Han provade nyss med att ta bort AVG och det funkade tyvärr inte heller.

Har han Vista?
Jag har märkt att Vista brukar använda skrivskydd på c:\ per default (iaf hos mig)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in