2008-11-29, 02:11
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Henry spelade i Frankrike som gjorde hela noll mål i VM. Ronaldo gjorde 8 st, flest i mannaminne. Sen att han gjorde några mål i den svaga engelska ligan övervägde knappast den riktige Ronaldos prestation. 8 mål i VM, Fatta vad stort det är!

Jag minns inte att Fontaine fick nån guldboll bara för att han gjorde 12/13 eller vad de nu va.

Sen om du läser mina tidigare inlägg ifrån idag, så lyfter jag även fram Ronaldinho och Rivaldos bidragande effekt till Ronaldos mål. Visst, han gör dem.. men ska verkligen 8 mål, gentemot kanske 40 ifrån Henry verkligen väga jämt? Eller nä, Ronaldo vann ju.. så hans mål vägde tyngre! Henry vann dessutom PL..
Citera
2008-11-29, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Jag minns inte att Fontaine fick nån guldboll bara för att han gjorde 12/13 eller vad de nu va.

Sen om du läser mina tidigare inlägg ifrån idag, så lyfter jag även fram Ronaldinho och Rivaldos bidragande effekt till Ronaldos mål. Visst, han gör dem.. men ska verkligen 8 mål, gentemot kanske 40 ifrån Henry verkligen väga jämt? Eller nä, Ronaldo vann ju.. så hans mål vägde tyngre! Henry vann dessutom PL..

jag vann min korpserie utan att få nån guldboll... Lite skillnad på att Vinna fucking VM än Premier League...Gör man 8 mål i ett VM är man få jävla värd en guldboll att det finns inte. 8 mål i VM är helt sjukt.
Citera
2008-11-29, 10:09
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
jag vann min korpserie utan att få nån guldboll... Lite skillnad på att Vinna fucking VM än Premier League...Gör man 8 mål i ett VM är man få jävla värd en guldboll att det finns inte. 8 mål i VM är helt sjukt.

Tilläggas bör ju, att han gjorde en ganska reko säsong efter VM, S02/03. Men enligt dig skulle det alltså räcka med att vara skadad, spela VM - göra 8 mål, sen skulle man kunna lägga av! Typ 10 matcher på 1 år, och ändå bli korad till europas bästa fotbollsspelare ano XXXX! Haha, jävlar va jag hade börjat garva åt detta priset då
Citera
2008-11-29, 12:58
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking

Det är väl solklart att även de bästa får assistans av sina lagkamrater. Icke-argument.
Citera
2008-11-29, 13:23
Medlem
Treehorns avatar
Men för helvete Ronaldo (inte den där Christiano) är den bästa spelaren sen Maradona och troligen topp 3 någonsin. Finns ingen vetting människa som kan argumentera emot att Ronaldo som varit extremt mycket skadad går in och dominerar i VM och sen får guldbollen.
Senast redigerad av Treehorn 2008-11-29 kl. 13:31.
Citera
2008-11-29, 13:28
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det är väl solklart att även de bästa får assistans av sina lagkamrater. Icke-argument.

Men man ska inte stirra sig helt blind på hur många mål någon gör heller. Isf skulle ju typ en spelare som Adebayor kunna vinna, trots att han är hästlängder ifrån att vara i klass med världens bästa fotbollsspelare.

Jag säger inte emot Ronaldos storhet, men att han under ett år, då han varit skadefrånvarande under stora perioder, ändå vinner pris för ÅRETS spelare, bör ju självklart diskuteras. Precis som vi gör med Messi/CR
Citera
2008-11-29, 13:30
Medlem
Quorthons avatar
Det har hänt många gånger att fel spelare vunnit priset.
Citera
2008-11-29, 13:31
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Äeee, je dig. Alla Henry Hleb, osv. Hyllade storstjärnor i PL. Kommer sen till Spanien och märker att de inte håller nivån. Varför ska de få guldbollen? För att de öser in mål på Derby? Nejfan, så fort de kommer till den svårare ligan i Spanien får de bekänna färg. Se på Torres; medelmåtta i Spanien, superstar i PL. Säger en hel del. Att du inte kan erkänna att Messi är världens ÖVERLÄGSET bästa spelare är småkomiskt.

Ge dig. Henru var inte speciellt bra sista säsongen i Arsenal. Hleb var knappast dominant han heller. Att Torres spelare bra beror på att han har två grymma passningsspelare i Gerrard och Alonson bakom sig.
Citera
2008-11-29, 13:37
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Det har hänt många gånger att fel spelare vunnit priset.

Owen 2001 är väl den enda riktigt konstiga utnämningen de senaste åren?
Citera
2008-11-29, 13:45
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Owen 2001 är väl den enda riktigt konstiga utnämningen de senaste åren?

Owen vann visserligen trippeln det året.. Och gjorde ju dessutom hyfsat med mål också.. Inte jättekonstigt, men det fanns förmodligen flera andra som lika gärna hade kunnat vinna..

Ftr, det måste ju ha sugigt ganska hårt för Michael, att året efter han lämnade sin klubb som han tillhört i typ 13 år, om inte ännu längre, så går de och vinner europacupen för första gången på 21 år ^^
Senast redigerad av Pumpking 2008-11-29 kl. 13:52.
Citera
2008-11-29, 13:54
Medlem
Detta är inte samma pris som "FIFA World Player of the Year" va?

Är det inte större och mer prestigefyltt att vinna "FIFA World Player of the Year-priset" ?

Det jag menar är, varför diskuteras Ballon d or och inte FIFA World Player of the Year.

Eller jag kanske har fel, kanske är Ballon´d or större.
Senast redigerad av TbWW3ift 2008-11-29 kl. 14:01.
Citera
2008-11-29, 13:58
Medlem
Det var ju ännu värre att Henry inte fick priset 2004. Han var helt sjukt överlägsen det året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in