I-lands problem.
Jag har en kokt hummer kvar som jag vill ska räcka till min familj när vi ses ikväll.
Pastasås, någon röra till bröd eller potatis, förslag någon ?
I-lands problem.
Jag har en kokt hummer kvar som jag vill ska räcka till min familj när vi ses ikväll.
I-lands problem.
Jag skulle nog satsa på en pastasås eller en liten förrättssoppa. Koka hur som helst buljong på skalet och utgå ifrån den. Köttet räcker inte till mer än lite topping
En hummer till tre räcker ju inte så långt... Men jag skulle nog nyttja köttet till en sallad till förrätt med lite jordärtskockor, babyspenat och något mer. Sedan en nobis-dressing till.
Sedan soppan som Riddaren föreslog. Använd skalen från hummern tillsammans med lite lök, rotfrukter och tomatpuré att göra en soppa på, men lite gravad lax och dill mot slutet. Servera något rykande färskt bröd och vispa ihop en snabb aioli så har du slitet ut varje beståndsdel du kan få ut ur hummern.
Blir ingen mustig söndagsmiddag, men lätt och gott.
EDIT: blev pucktvåa på förslaget om soppan
Senast redigerad av legatoz 2008-10-19 kl. 14:44.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!