2008-10-18, 21:50
Medlem
debeos avatar
Jag har på senare tid lagt lite energi på att rapportera inlägg och trådstartar som är offtopic eller har en kass rubrik. Problemet är att det är ganska omständigt att göra det.

Vad jag skulle vilja se är en liten popupruta, liknande sök eller "trådverktyg" (eller vad knappen heter, där man kan välja att söka i tråden), för att göra det lite smidigare. Känns så drygt när man rapporterar ett inlägg innehållandes bara en smiley för OT och vet att personen i fråga spenderade mindre tid på att göra inlägget än vad det tar för mig att rapportera det.

Fast det kanske är en bra sak att det är lite bökigt? Vet att många forum har problem där OT anklagelserna flyger kors och tvärs som en synonym för "jag håller inte med dig!".
Citera
2008-10-18, 21:52
Medlem
stilltons avatar
det är ju bara att trycka på rapporteringsknappen, välja anledning, och skicka.. vad är det som är krångligt?
Citera
2008-10-18, 21:55
Medlem
debeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
det är ju bara att trycka på rapporteringsknappen, välja anledning, och skicka.. vad är det som är krångligt?

Att en ny sida måste laddas. Ja, det handlar ju fortfarande bara om enstaka sekunder men det skulle vara smidigare med nån liten javascript meny.

Antagligen inte värt besväret att fixa det, men det är ett förslag.
Citera
2008-10-18, 22:03
Medlem
rebbans avatar
Jag skickar ett gäng varje gång jag är inne och jag upplever inte att det är bökigt som det är utan tilräckligt smidigt.
Citera
2008-10-18, 22:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det kan väl inte vara så mycket jobb att klicka på triangeln och skriva lite text.
Tänk på oss som måste läsa samtliga RP:s i våra forum...
Citera
2008-10-18, 22:50
Medlem
micaeles avatar
När teknikerna har betat av sin milslånga lista kanske de kan bygga en meny likt den man får när man trycker på Sök?
Citera
2008-10-18, 22:55
Medlem
Mystiqes avatar
Hade varit underbart man kan kolla upp vem som RP mot en...
Citera
2008-10-18, 22:57
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Hade varit underbart man kan kolla upp vem som RP mot en...
Varför? Sådan information är helt ointressant, då den bara kommer användas i personliga vendettor medlemmar emellan.
Hela systemet med RP bygger på att det är anonymt, annars hade nog få vågat hjälpa till med modererandet.
Citera
2008-10-18, 23:20
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
annars hade nog få vågat hjälpa till med modererandet.

Tror jag inte, du är fortfarande anonym som användare på forumet.
Citera
2008-10-18, 23:23
Medlem
debeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Tror jag inte, du är fortfarande anonym som användare på forumet.

Vendettor kan uppstå mellan användare på forum även fast identiteterna irl är hemliga. "Du rapporterade mitt inlägg, nu ska jag banne mig rapportera ditt! Sa du nu då?!"
Citera
2008-10-18, 23:25
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debeo
Vendettor kan uppstå mellan användare på forum även fast identiteterna irl är hemliga. "Du rapporterade mitt inlägg, nu ska jag banne mig rapportera ditt! Sa du nu då?!"

Då åker användaren dit på att ha falskrapporterat, vilket hade gett Mods mer jobb och just därför finns inte funktionen
Citera
2008-10-18, 23:29
Medlem
debeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Då åker användaren dit på att ha falskrapporterat, vilket hade gett Mods mer jobb och just därför finns inte funktionen

Arga pm då? Jag tror risken för vendettor är stor nog för att man inte ska ge ut informationen om vem som har rapporterat vad.

För ett tag sen skrev jag i en tråd att jag hade rapporterat och den antagligen skulle låtsas. Det blev ett jävla liv om att jag hade våta drömmar om att bli moderator och jag vet inte vad.

Den tråden borde vara skäl nog för att övertyga dig, ska se om jag kan hitta en länk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in