2008-10-18, 23:01
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloria
Det har också att göra med att folk ofta talar om fel saker när de snackar om skuldkänslor. De förenklar och glömmer hur invecklade skuldkänslor verkligen är. Det är klart det inte är ditt fel, och det förstår du med. Det är inte det det handlar om, visst?

Det tog lång tid, många år, för mig att inse att jag hade skuldkänslor efter en våldtäkt jag blev utsatt för som tonåring. Först när jag hade insett det, och vågat konfrontera mitt agerande och mina minnen och känslor av och efter händelsen började det kännas bättre.

Beklagar kan tänka mig att det är en komplex sits att ta på på sig skuldkänslor även fast det inte är logiskt

Låter bra med resa. Hur länge ska du vara borta och vad är det för typ av resa?

Ska träffa en vän och det hänger ihop med mitt jobb skall till toyko i två veckor främst för att fotografera och knyta kontakter
Senast redigerad av vonmanstein 2008-10-18 kl. 23:04.
Citera
2008-10-18, 23:09
Medlem
glorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Ska träffa en vän och det hänger ihop med mitt jobb skall till toyko i två veckor främst för att fotografera och knyta kontakter
Hoppas det hjälper något. Och gå inte runt för länge ensam med de här känslorna.
Citera
2008-10-18, 23:13
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Hoppas det hjälper något. Och gå inte runt för länge ensam med de här känslorna.

Ja det gör det säkert. Alltså jag går i terapi just nu (kbt) det har väl hjälpt en del...men som sagt det känslomässiga är svårare ta sig vidare ifrån...men tack för inläggen dom värmde
Citera
2008-10-18, 23:15
Medlem
glorias avatar
Du skulle kanske behöva någon annan slags terapi än kbt?
Citera
2008-10-18, 23:21
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Du skulle kanske behöva någon annan slags terapi än kbt?

ja det har du nog helt rätt i. lite mera freund tror jag, gräva lite...ellta elta elta elta elta typ.... men det är inte så lätt att få den terapin idag iaf inte betald.
Citera
2008-10-19, 01:01
Medlem
glorias avatar
Jag vet inte riktigt hur sådant fungerar. Vet inte om du betalar för din kbt-terapi heller men det känns som det borde vara möjligt för dig att få det bekostat av landstinget med din historia (att du fått hjälp tidigare osv).
Fan, det är för jävligt att man ska behöva kämpa för att få hjälp när man är som mest vissen.
Jag hoppas att det ordnar sig iallafall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in