2009-02-10, 05:08
Medlem
detrass avatar
Hört att aloe vera hjälper men helst en produkt som innehåller 100% aloe vera. (aloe vera brukar hjälpa mot det mesta )
Har hört att hemorojdsalva hjälper.

Har även hört att zinkbrist gör huden mindre elastisk men att lägga på zinkkräm efter bristningarna har uppstått tror jag knappast hjälper.

Att äta mat som inehåller zink (nötkött, vetekli, olika nötter) innan bristningarna uppstår eller blir större är en möjlig lösning för att förebygga framtida bristningar.
Läste en tabell där de stod vart vi får zink ifrån:
31% Kött, fågel
22% Mjölk, fil, yoghurt och ost
11% Matbröd
5% Korv
5% Potatis

Jag läste någonstans att brist på E-vitamin kan också ha samma effekt som zink-brist men har dock inget som stödjer detta.

Men som andra även har skrivit så hjälper det att sola, då bleks bristningarna och plus att dom inte syns lika mycket om man har brunare hy.

Tiden är också ett "läkemedel" då bristningar tynar bort efter en tid. Men det blir oftast kvar bleka ärr som är knappt synliga.
Citera
2009-02-10, 07:49
Medlem
när jag börja sola så blektes mina bristningar så dom knappt syns längre
Citera
2009-02-10, 08:51
Medlem
Jag har bristningar från knäna (och runt) upp till midjan. (Växt väldigt snabbt på längden, är 2,03 ~17år)
Mellan Bröst/Armar, halva ryggen, baksida axlar. Kommer väl mera snart ^^.
Citera
2009-02-10, 08:54
Bannlyst
testa aloe vera. de gör att huden läker bättre
Citera
2009-02-10, 09:26
Medlem
Flashbackarns avatar
Jag har hört att Omega-3 ska hjälpa till att förebygga hudbristningar. Någon som vet om det stämmer?
Citera
2009-04-16, 21:09
Medlem
Emerthons avatar
Se bristningar som något coolt, jag har bristningar i armhålan/bröst, biceps, höfter, lår, öron å näsa å fan överallt. Man kan säga att man slagits mot en tiger och fått ett par rivsår därifrån eller att man satt på en riktigt vild flicka som rev upp huden på en
Citera
2009-04-16, 21:38
Medlem
SonicSyndicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerthon
Se bristningar som något coolt, jag har bristningar i armhålan/bröst, biceps, höfter, lår, öron å näsa å fan överallt. Man kan säga att man slagits mot en tiger och fått ett par rivsår därifrån eller att man satt på en riktigt vild flicka som rev upp huden på en
Om man är en mobbad mytoman ja...
Citera
2009-04-16, 21:41
Medlem
Makaloss avatar
Jag har också, på främre delta typ. Bävar inför badsäsongen, men faketan ska hjälpa.

De största bodybuildingsnubbarna måste ju bara ha bristningar (enorma viktuppgångar + steroider), men tror det döljs av deras tanningar.
Citera
2009-04-16, 22:31
Medlem
Dagens I-landsproblem! Jag hånar inte TS,är lika jävla fåfäng själv. Men visst fan är det lustigt hur vi är? Finns dom som svälter liksom
Citera
2009-04-16, 22:53
Medlem
MrHurricanes avatar
Har också fått hudbristningar, fast vid brösten. Började att köra med Hirudoid, en salva, som förebygger hudbristningar. Sedan dess har jag inte fått någon mer bristning iaf. Prova, den är mycket billigare än Gymgrossistens!

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/...&prodinfotype= &showBuy=true&action=showProdInfo
Citera
2009-05-23, 16:22
Medlem
Det verkar helt klart inte ovanligt m bristningar. Själv har jag gått upp ca 6-7 kg sedan början av januari och har bristningar vid armhåla möter bröst.

Vd jag däremot upptäckte idag (i duschen) var riktga rejäla bristningar typ bakom pungen. Har börjat lägga in ben mer i min träning nu nämligen och det har gett resultat, men blev lite skrajj när jag såg detta.
Den största bristningen e typ 3 cm lång och 0,5 cm bred och typ lila färgad. Men inget att oroa sig för? Gör ju inte ont men blev ju lite skrajj.

mvh/zofo
Senast redigerad av zofo 2009-05-23 kl. 16:30.
Citera
2009-05-23, 16:32
Medlem
King Grubs avatar
Nej, det är bara visuellt det påverkar.

Återkom när du har rejäla bristningar.

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...95&postcount=5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto