• 1
  • 2
2008-11-09, 13:39
Medlem
Imirons avatar
De erfarenheter jag har av enskilda poliser är goda. De verkar kompetenta och man försöker få bort så mycket av patrasket inom kåren som möjligt. Naturligtvis kommer en hel del igenom, men jag tror Sverige ligger bra till om man jämför.

Om ni kan ta upp ett fall där det handlat om polisens kompetens och inte domstolsväsende eller polisens underbemanning så var så goda. Då talar jag om allmänna brott, de som påverkar befolkningen mest. Att de gjorde bort sig med Eklund påverkar egentligen inte befolkningen.
Citera
2008-11-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Svensk polis är inte ett skämt, däremot är polisernas antal ett skämt, samt reglerna för hur poliser får ingripa. Det svenska domstolsväsendet är också skämt. Vad är vitsen med att ta fast folk om man ändå tänker släppa ut dom igen direkt?

så är det inte om man mot förmodan skulle anställa fler så finns det inte plats för dom det finns inte vägar så det räcker,
och att tro att om man anställer fler snutar att dessa faktiskt skulle göra någon form av vettigt arbete är nog att hoppas på för mycket,,
sen är det väl så att om man ser på rätts väsendet så är det ju ett skämt men det beror ju mera på polisen . man jagar rattfyllon och mästaren på fyll styrning är ju den som blivit ertappat minst ett 50 tal gånger men den senaste stjärnan har inte blivit åtalad ännu han brann upp i sin jävla husvagn innan han blev åtalad,,
det enda gemensamma med polisen och åklagarmyndigheten är att man i princip jävlas med vanliga människor som arbetar och därför har en inkomst höjdaren är väl att om någon skulle ställa upp för någon annan så riskerar man att åtalas för det.
det hände nyligen när någon drämde till en våldsverkare med en domkraft enligt den såssiska rättspatos en skall alla kriminella skyddas det förklarar ju varför sossarna har en kontokorts bedragare som ordförande i partiet

#Då talar jag om allmänna brott, de som påverkar befolkningen mest. Att de gjorde bort sig med Eklund påverkar egentligen inte befolkningen.#
om du verkligen tror på det då är du dummare än tåget
Citera
2008-11-09, 15:37
Medlem
Svenska rättssamhället är ju ett skämt utan like.
vår jättebebis vi kallar stadsminister pumpar in pengar för att brott inte ska hamna på hög, man får hem rättegångspapper på 2-3månader nu, det tog minst 1år förut. polisen får mer och mer resurser och vad gör dom med det? sparkar de civilanställda och låter en 3årigutbildning med rätt att bära vapen sitta och knacka maskin, som de inte heller kan. Rapporter skrivs inte på ett korrekt sätt, Antekningarna som de ska göra är så dåliga att folk blir släppta i brist på bevis eller att vitten inte kan kontaktas för de inte kunnat tyda handstilen.

Och det värsta är det dom gör för att dölja detta är att köra blås&bältes kontroller, LOB & andra bagatell brotts lösning för att få upp statistiken. det är vi vanliga människor som drabbas medans de rikitga brottslingarna går fria och kan fortsätta vålda råna och mörda.
Citera
2008-11-09, 15:39
Bannlyst
...

Poliser är ju överallt i Söderhamn.
Citera
2008-11-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Svensk polis är inte ett skämt, däremot är polisernas antal ett skämt, samt reglerna för hur poliser får ingripa. Det svenska domstolsväsendet är också skämt. Vad är vitsen med att ta fast folk om man ändå tänker släppa ut dom igen direkt?

Jo, svensk polis är ett skämt.

Rikspolischefen uttalade sig häromdagen om att så få vardsgabrott klaras upp sa då bl.a. att det kanske inte finns ngn bra teknisk bevisning vid ett inbrott.

Nej, om dom lata snutjävlarna inte ens orkar lämna stationen lär dom inte hitta ngn bra teknisk bevisning. Kan räkna upp ett otal självupplevda exempel:

* Inbrott i 4 hus på min gata en sommarnatt. När vi ringer snuten svarar dom "Ni får väl komma in och göra en anmälan". Tog 2 veckor innan brevet med "Utredningen nedlagd. Spaningsuppslag saknas kom". Hur fan ska dom kunna hitta ett spaningsuppslag om dom asen inte ens orkar lägga ifrån sig munkarna och åka ut till brottsplatsen?

* Min kollega drabbas av inbrott. Hör och häpna, men snutjävlarna masade sig faktiskt dit. En av dom gick runt och fotade lite slentrianmässigt i huset medan den andra satt och log och tittade på när min kollega satt och stickade. Efter en stund frågade hon om han ville ha kaffe. "Jag trodde aldrig du skulle fråga" hade han mage att svara, innan han raskt satte i sig alla 3 bullarna på kakfatet.

* 3 snorungar krossar en ruta och kastar in en molotov genom ett fönster på mitt jobb. Väktarna är där inom 1 minut och griper alla 3, varpå de kallar på polis. Snuten kommer och hämtar glinen och tar in dom för förhör, varpå dom släpper allihop. Dagen efter visar det sig att supersnutarna GLÖMT TA NAMNEN på ungjävlarna!

* Min granne blir av med körkortet för fortkörning 300 meter hemifrån. En snut sköter radarpickan, en sköter alkotestet och en tredje skriver. TRE snutar låter dom ägna sig åt detta, men dom orkar inte åka ut på 4 inbrott på samma jävla gata.

* En polare blir misshandlad av dörrvakter. Jag blir vittne. När snuten kommer springer vakterna in på stället och gömmer sig. Jag erbjuder mig lugnt och sansat att peka ut killen som sparkade honom i huvudet (och snodde hans klocka). Får till svar att om jag inte försvinner ska dom plocka in MIG. Går då på en ngt mindre horminstinn gris och får efter mycket om och men lämna mitt namn och ett signalament på killen (en korean med page-frissa).

Efter 3 månader blir jag uppringd och förhörd på telefon. Upprepar signalamentet. Ytterligare ett halvår går och jag blir kallad till en fotokonfrontation. Bland 9 foton på blandade invandrare ska jag peka ut gärningsmannen. Ingen är dock asiat, så jag talar direkt om att det inte är ngn av dom. När snuten frågar om jag är säker säger jag att det är klart jag är säker eftersom gärningsmannen var korean.

Döm om min förvåning när Sherlock då frågar "Varför har du inte sagt det tidigare?" och senare "Oj då. Då måste vi nog börja om från början." Behöver jag säga att jag aldrig mer hörde av dom?
Senast redigerad av Evilution 2008-11-09 kl. 15:54.
Citera
2008-11-09, 15:50
Medlem
Jag tror alla poliser är på Medis på helgerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in