• 1
  • 2
2009-02-03, 21:59
Medlem
El Pulgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roccafella
shr fixade jag min (bor dock inte i lgh s jag har tillgng till allt, vet inte hur det r med dig):

dra ut allt som har med internet att gra och sl av datorn. vnta 5 min, stt i modemet (om du kommer t det), vnta 5 min, stt i routern, vnta 5 min sl p datorn.

funkar det inte s testa kra utan router, funkar det d s r det routern det r fel p, sk lite p google, hittar du inget om ditt problem s kp en ny. rekomenderar inte netgear, 2st har pajat p 1 r.

Jo har prvat att stnga av allt och stta igng, men oavsett det s funkar det fortf. inte med att bara ha i kabeln och kra internet. S frmodligen r det ju ngon instllning som r fel i min mac. Men jag har haft denna routern i min frra lgh precis och dr funkade allt perfekt. r som att nu nr det r en ny connection s blir bde datorn och routern vilse.. Hatar snt hr, likadant varje gng...
Citera
2009-02-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Pulgo
Jo har prvat att stnga av allt och stta igng, men oavsett det s funkar det fortf. inte med att bara ha i kabeln och kra internet. S frmodligen r det ju ngon instllning som r fel i min mac. Men jag har haft denna routern i min frra lgh precis och dr funkade allt perfekt. r som att nu nr det r en ny connection s blir bde datorn och routern vilse.. Hatar snt hr, likadant varje gng...

hade precis samma problem, men mitt lste sig nr jag startade om allting. kommer inte p vad du kan ha fr fel

en id r ju att g in p din router-login och tilldela din MAC-adress en fast IP, d behver den aldrig frnya DHCP. fyll ven i DNS-rutan om du inte har gjort det. nu har jag slut p ider, hoppas det lser sig.
Citera
2009-02-04, 10:06
Medlem
Jag sger macls p routern, eller ethernet frn modemet in i fel port p routern s den bryggar anslutningen.
Citera
2009-02-04, 11:44
Medlem
El Pulgos avatar
Hum... Prvade idag igen, och nu funkar det om man drar kabeln direkt in i macen, men routern funkar fortf. inte s nu r det dr problemet ligger.. Frskte skriva in samma ip-adress som jag fr p macen nu nr den funkar, men d behvs det gateway i routern, hittar ingen sdan p macen?

Edit: Fixat =)
Senast redigerad av El Pulgo 2009-02-04 kl. 12:08.
Citera
2009-02-05, 13:43
Medlem
takeuschis avatar
hrligt att du lyckades lsa ditt problem the dude.

fr er andra som kanske kommer att ha problem med det hr i framtiden s gr det ven att rensa cacheminnet fr att bli av med problemet. finns ett program vid namn cocktail som kan fixa det t er om ni inte orkar hlla p att trixa sjlva.
Citera
2009-02-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takeuschi
fr er andra som kanske kommer att ha problem med det hr i framtiden s gr det ven att rensa cacheminnet fr att bli av med problemet. finns ett program vid namn cocktail som kan fixa det t er om ni inte orkar hlla p att trixa sjlva.

sknt att ha om det skulle brja krngla igen, tack s mycket!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in