2008-10-17, 13:37
Medlem
McRills avatar
Ja,
som rubriken lyder så blir jag väldigt "knarrig i lådan" av protein. Föll av med träning och ordentligt ätande under en period när jag blev sjuk och nu har jag börjat käka ordentligt med den effekten att jag fiser riktigt illa.
Jag har även börjat käka proteinpulver för att fylla det behovet, vilket inte direkt hämmar mina besvär. Att man sedan jobbar med ett serviceyrke och sitter hela dagarna i ett klassrum gör att situationen i det närmaste börjar bli "ohållbar".

Hur är det egentligen, bygger magen upp en resistans efter ett tag? Eller finns det något jag kan göra för att begränsa den kraftiga gasbildningen?
Citera
2008-10-17, 13:49
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McRill
Eller finns det något jag kan göra för att begränsa den kraftiga gasbildningen?

Är det vassleprotein du tar? Hur mycket tar du åt gången?
Citera
2008-10-17, 13:58
Medlem
Tunemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McRill
Ja,
som rubriken lyder så blir jag väldigt "knarrig i lådan" av protein. Föll av med träning och ordentligt ätande under en period när jag blev sjuk och nu har jag börjat käka ordentligt med den effekten att jag fiser riktigt illa.
Jag har även börjat käka proteinpulver för att fylla det behovet, vilket inte direkt hämmar mina besvär. Att man sedan jobbar med ett serviceyrke och sitter hela dagarna i ett klassrum gör att situationen i det närmaste börjar bli "ohållbar".

Hur är det egentligen, bygger magen upp en resistans efter ett tag? Eller finns det något jag kan göra för att begränsa den kraftiga gasbildningen?

Finns en tråd om detta:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=547500
Citera
2008-10-17, 14:04
Medlem
McRills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Är det vassleprotein du tar? Hur mycket tar du åt gången?

Star nutrition whey-80, 40 gram(30 gram protein).
Är vegeterian så jag har lite svårt att tillgodogöra mig tillräckligt med protein på annan väg. Käkade hutlöst mycket bönor förut och det hade en liknande effekt i början som trubbade av. Jag är såvitt jag vet inte laktosintolerant. Har provat mig fram genom att konsumera stora mängder mjölk och det har inte haft någon direkt inverkan på mig....
Citera
2008-10-17, 14:06
Medlem
McRills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunema
Finns en tråd om detta:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=547500

Skickar en bitchslap på mig själv för att jag är så dålig på att söka. Försökte faktiskt men utan resultat då det kändes som att det är ett problem som drabbar fler än mig.
Citera
2012-07-22, 12:12
Medlem
Tjo
Har börjat få så jäkla ont i tarmarna....
Springer på muggen 2-3 ggr om dagen...
allt jag äter bara rinner rakt igenom..
Sen har ja fått mkt stickningar i kroppen...:
Till det hör att jag dricker mkt protein..
2-4 shakes om dagen som mellis och vid behov...
Och då ja googlat så funderar jag på om det är det som är boven..
Har hållt på med detta i nått år..
Men aldrig riktigt tänkt på att det har varit Proteinets fel..

Så finns det nån här som varit med om liknande och kanske kan bekräfta mina misstankar..?
Citera
2012-07-22, 12:20
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathknight
Tjo
Har börjat få så jäkla ont i tarmarna....
Springer på muggen 2-3 ggr om dagen...
allt jag äter bara rinner rakt igenom..
Sen har ja fått mkt stickningar i kroppen...:
Till det hör att jag dricker mkt protein..
2-4 shakes om dagen som mellis och vid behov...
Och då ja googlat så funderar jag på om det är det som är boven..
Har hållt på med detta i nått år..
Men aldrig riktigt tänkt på att det har varit Proteinets fel..

Så finns det nån här som varit med om liknande och kanske kan bekräfta mina misstankar..?

Det är snarare många som upplever att de blir hårda i magen av mycket protein och lite kolhydrater. Men du kanske är känslig för mjölk/mjölkprotein? För det är väl vassle eller kasein du dricker antar jag?
Citera
2012-07-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det är snarare många som upplever att de blir hårda i magen av mycket protein och lite kolhydrater. Men du kanske är känslig för mjölk/mjölkprotein? För det är väl vassle eller kasein du dricker antar jag?

Jag dricker Whey 100 Micro Active....
om det kan vara till nån hjälp...

http://www.tncse.com/index.do
Vassleprotein är det..

Riktigt jäkla gasig i magen...
Och nu har det gått så långt att vad jag än äter så rinner det bara rakt igenom...
Inte alls bra..
Citera
2012-07-22, 13:32
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathknight
Jag dricker Whey 100 Micro Active....
om det kan vara till nån hjälp...

http://www.tncse.com/index.do
Vassleprotein är det..

Riktigt jäkla gasig i magen...
Och nu har det gått så långt att vad jag än äter så rinner det bara rakt igenom...
Inte alls bra..

Sluta med whey några veckor framöver och ersätt den mängden protein dina drinkar innehåller med protein från mat. Löser sig då problemet vet du vad du ska undvika i framtiden.
Citera
2012-07-22, 13:36
Medlem
Japp så va min tanke...
Finns nå många andra proteinkällor i lite fastare föda..
Citera
2012-07-23, 07:48
Medlem
Cliffaks avatar
Det kan inte vara så att du är laktosintolerant? För de flesta vassle/kaseinpulver innehåller väl även laktos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in