• 2
  • 3
2008-10-17, 00:00
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Var ironiskt härifrån också, ser inte det som nån cred att få ut mediciner.

Inte jag heller, jag ser det mer som en negativ sak då det är tråkigt att man ska "behöva" dessa mediciner för att fungera normalt.
Citera
2008-10-17, 00:22
Bannlyst
jag är svensk sen hundra generationer och sprit är min drog, men gärna lite benso oxå ! när jag var i egypten så kunde man köpa xanax utan recept och det tror jag beror på att de är mer kultirella och tycker att vi stackars nordbor behöver nåt kul i kylan.
Citera
2008-10-17, 00:35
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basket22
jag är svensk sen hundra generationer och sprit är min drog, men gärna lite benso oxå ! när jag var i egypten så kunde man köpa xanax utan recept och det tror jag beror på att de är mer kultirella och tycker att vi stackars nordbor behöver nåt kul i kylan.

Handlar nog mer om att där freakar inte alla idioter ut över att "DET FINNS PILLER PÅ APOTEKET SOM MAN KAN FÅ ETT TREVLIGT RUS AV RECEPTFRITT PÅ APOTEKET VI MÅSTE TA AKTION OCH FÅ BORT DETTA TREVLIGA FRÅN VÅRA APOTEK". Seriöst, det finns mycket jag hatar med världen utanför Sverige, men det finns även saker jag avundas.
Citera
2008-10-17, 10:53
Medlem
Himmler!s avatar
Nej, jag förstår inte riktigt poängen här. Folk blir förvånade över att det finns läkare som fortfarande skriver ut bensodiazepiner hyffsat enkelt. Bensodiazepiner är godkända läkemedel och läkare har all rätt i världen att skriva ut dom, om dom anser att patienten behöver dom. Sedan är det en väldigt stor skillnad på att få ett par Oxascand utskrivna och att få tex Flunitrazepam utskrivet regelbundet. Och jag tror inte att läkarens kulturella ursprung spelar särskilt stor roll. Jag har tex fått både Xanor 2mg och FM1,or vid första besöket hos en vanlig svensk allmänläkare på vårdcentralen.
Senast redigerad av Himmler! 2008-10-17 kl. 10:55.
Citera
2008-10-17, 13:23
Medlem
trippens avatar
blir inte direkt förvånad min läkare skriver ut 150st imované 7,5mg var 3:de månad till mig. jag tar bara en tabblet ibland när jag ska sova . så jag har fan en hel jävla arsenal med piller som ger en äcklig bismak dagen efter. brukar ge en karta då och då till en polare som har läkar skräck och sömnproblem värre än mina. jag tycker det är sjuk aatt man kan få så mycket på en gång . fan 3 månadet är juh lixom 90 dagar det innebär att även om jag skulle ta en varjedag så har jag kvar 60st efter 3 månader och då kan jag plocka ut 150st till.
jag tror fan seriöst att min läkare har något fel i huvudet .
och sist när jag klagade på smaken så fick jag 30st stillnioct utskrivet som han tyckte jag skulle prova. och så stora sömn svårigheter har jag inte. och han vet att jag dessutom har missbrukat förut.

smart läkare jag har ellerhur.
Senast redigerad av trippen 2008-10-17 kl. 13:25.
Citera
2008-10-17, 13:43
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
blir inte direkt förvånad min läkare skriver ut 150st imované 7,5mg var 3:de månad till mig. jag tar bara en tabblet ibland när jag ska sova . så jag har fan en hel jävla arsenal med piller som ger en äcklig bismak dagen efter. brukar ge en karta då och då till en polare som har läkar skräck och sömnproblem värre än mina. jag tycker det är sjuk aatt man kan få så mycket på en gång . fan 3 månadet är juh lixom 90 dagar det innebär att även om jag skulle ta en varjedag så har jag kvar 60st efter 3 månader och då kan jag plocka ut 150st till.
jag tror fan seriöst att min läkare har något fel i huvudet .
och sist när jag klagade på smaken så fick jag 30st stillnioct utskrivet som han tyckte jag skulle prova. och så stora sömn svårigheter har jag inte. och han vet att jag dessutom har missbrukat förut.

smart läkare jag har ellerhur.

Jag får 60 st Zopiklon i månaden med tre uttag per recept. Dom här mängderna har jag fått av två olika läkare på rad, så jag tror inte att det är särskilt ovanligt.
Citera
2008-10-17, 16:29
Medlem
värt att skryta över vad man får utskrivet, visar ju bara hur fucked up man är. men men vill man stoltsera med det så...

edit: fucked up på det sättet att man har en massvis av psykologiska sjukdomar
Citera
2008-10-17, 16:32
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gro0ve
värt att skryta över vad man får utskrivet, visar ju bara hur fucked up man är. men men vill man stoltsera med det så...

edit: fucked up på det sättet att man har en massvis av psykologiska sjukdomar

Eller att man är bra på att ljuga alt. har en väldig naiv läkare.
Citera
2008-10-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Eller att man är bra på att ljuga alt. har en väldig naiv läkare.

har tamejfan svårt att tro att en legitimerad läkare går på sådanna lögner, men är väll jag som är sur och aldrig får ett jävla piss av dom
Citera
2008-10-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag tror inte en sekund på att det har att göra med att det finns andra, "värre" problem i Irak. Det är snarare en kulturell skillnad. I sverige är man så rädd och försiktig och allt ska vara så otroligt "anti-knark" och man ska i SISTA hand skriva ut medicinen man behöver. Det är lite trist att det är så, men så fort jag kan så flyttar jag från detta sjunkade skepp!

Till Irak då eller?
Citera
2008-10-17, 17:41
Medlem
Mortal Sins avatar
Man undrar vad socialstyrelsen har att säga om dessa drömläkare? Min doktor är restriktiv med min medicinering och jag är ärligt talat glad över det jag vill inte bli beroende. Jag ska inte klaga jag är mycket nöjd över den medicin jag får och det är höga doser men jag måste springa till apoteket varannan vecka för att hämta ut tabletter istället för att få ut allt i en "klump".
Citera
2008-10-17, 22:40
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Jag var ironisk/sarkastisk men visst, du är tuff.
Du låtsas säkert att det var ironiskt/sarkastiskt men egentligen är det bara skryt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in