2008-10-16, 22:08
Bannlyst
Hur många av FB ungar vet något om "diamant-kurts" eskapader. slå i någon kriminalkrönika. hade krogen "ingos resturang i början av 70 talet, lånat namnet av boxaren ingemar johansson , smugglade diamanter med X och där frekventerade många kända namn som hade bankat skiten ur er slynglar, ex boxarn bo Högberg, bosse pettersoon och ungerska tviningbröderna (torpeder)
m.m m.m
Vet någon vad han gör idag, få nu se??? kom igen.

less o höra om Danho och alla smågangstrer. (tror dom)
Citera
2008-10-16, 22:42
Medlem
Duktiga ungerska landsmän
Citera
2008-10-16, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Duktiga ungerska landsmän

Ja ungrarna var ett tufft släkte under 70-80 talet, namnet kan vi lämna därhän, för tillfället, minns när jag träffade 3 faldiga os gulmedaljörn Lazzo Papp, trots åldern hade han nog tagit hela nordstan där vi befann oss med andra ungrare. ingen gammal farbror precis, tänk om något galning sagt något dumt till honom, så hade han sopat han ändå bort till Götaplatsen, sympatisk man. alltid lika trevlig. När han var här och hälsade på. bl.a därför hade jag gratis kläder på inneaffären bög-peters Dandy! inte illa. jobbade mkt i tysthet.Samma med deras klubb. inga divalater där som jag som svensk såg. finns kvar ännu. Många av dom.

Frikostig när man gjorde något jobb åt dem.
Citera
2008-10-17, 00:20
Medlem
Troians avatar
Ändrade rubriken. Det ska framgå vad tråden handlar om. /Mod
Citera
2008-10-17, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Hur många av FB ungar vet något om "diamant-kurts" eskapader. slå i någon kriminalkrönika. hade krogen "ingos resturang i början av 70 talet, lånat namnet av boxaren ingemar johansson , smugglade diamanter med X och där frekventerade många kända namn som hade bankat skiten ur er slynglar, ex boxarn bo Högberg, bosse pettersoon och ungerska tviningbröderna (torpeder)
m.m m.m

Inressant tråd !. Hörde en gammal intervju med BH på radion för ett tag sedan och han verkar ju vara en skön snubbe, riktig hårding som boxare dessutom, visste ni föresten att han spelade bad boy i kultfilmen lyftet?

Den förre ägaren till Peters Dandy var väl ungrare ?

Snorig du verkar ju varit med om hur mycket som helst, måste passa på att fråga dig om du någon gång träffat mästerrymmaren Ioan Ursut ?
Citera
2008-10-17, 02:02
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
m.m m.m

Kurt Ceylon Lindberg flyttade väl sedemera till Spanien. Höll på med husaffärer, golfbanor, krogar etc. Minst en av hans fruar har omkommit under mystiska omständigheter. Blev tvingad av sin senaste fru att lämna Spanien och han flyttade då till Brasilien.

Där fick han med Patrik Sjöberg i på en sk "uppdragning". Bluff alltihopa som inte varit ovanligt i Curt Ceylons liv... Tror han flyttat tillbaka till Spanien igen, men är ej hundra. Har bolag ihop med sina söner numera.

Har mer senare
Citera
2008-10-17, 02:06
Medlem
bluetramps avatar
Hittade en artikel om Kurt Ceylon från 2006 o 2007

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article430445.ab

http://sydsvenskan.se/hus/article210240.ece
Senast redigerad av bluetramp 2008-10-17 kl. 02:09.
Citera
2008-10-17, 05:10
Bannlyst
Bo Högberg med flera!

Ja jag har träffat ioan ursut, som rymde hela 3 ggr, laila F (justisiminister ) skulle se till att han inte rymde innan han förflyttades till italien, men han kröp ur ändå med mkt hjälp av ett finurligt upplägg av alla fångar. greps i en sandgrop helt utmattade. En gång sköt han en snut på mariatorget i huvudstaden f.ö det enda han ångrar, lever välmående idag inga 60 kilo 80 kilo muskler, det trodde ingen. Speciellt clark olofsson som alltid spelade över mot lilla ursut. djävla landsplåga olof som han kallas.

ja han stack till spanien diamant-kurt med bl.a chefen för häktet i huvudstden och hanell far och son, mytomaner bägge två. men fan fick häktesbossen bodde fint på deras skattesvinlande pengar. kurt oxå.Häktesgubben fick oxå en kåk och sparken. av familjen Hanell.

Sen började han med patrik sjöberg i brasilien och snurrade, träffade patrik när han kom hem black och lurad av diamant-kurt. tro jag det, den gubben lurar alla han bara kan,. ja han var ungrare han som ägde Peters Dandy, pojken hans försnillade en miljon av patrik och en summa av norska hördhopparen.

Minns när snuten kom för att hämta bosse högberg på resturangen svarade han
be dom vänta till jag dansat färdigt. stenhård kille, bodde granne med han på värmlandsgatan dagen efter stack han med 420.000 kr som han hade i madrassen sålt Anita lindbloms villa och var försatt i konkurs. sket han i.

lurade fru wrangels i spanien på allt guld tavlor m.m och som var ägare till wranges guld. finns inte en enda i gbg som skulle nocka den mannen som gick 11 ronder med avskagen käke mot fransmannen, o här talar dom om småganstrar, tror nog bosse hade skrattat ihjäl sig. satt med bröderna evert och bo på härlanda, vilka träningspass, ja man kan skriva kilometer om det gänget runt ingos resturang, där fanns oxå sångaren peter Holm med hiten monia, som smugglade diamanter han oxå, gud så lindrig straff man fick.plus ett tjog till. fyll på om ni vilo.....alltid intresant med gamla tider oxå, inte bara Danho och grabbarna. Bodde en del år med han i mölndahl där nu hans fru bor. en reko kille om du var reko, annars livsfarlig, och då säger jag livsfarlig!

Nu talar vi som i huvudstadens tråd hårdkokta killar, inga med fjun på överläppen. och tuggar tuggummi och gillar OG. ballt va?
Citera
2008-10-17, 05:18
Bannlyst
Trojan

Ursäkta trojan såg inte att det skulle stå hela delen i överskriften, men fattade sen, tack.
mvh snorig
Citera
2008-10-17, 05:28
Bannlyst
Tack för artiklarna!

Tack för artiklarna Bluetramp, har inte läst dom, var ett nöje att läsa dom.

Ja gud vad dom slog på stort, hört hela hisorian, och det var inte nådig kan jag lungt säga! även dom andra spanienaffären får en att baxna, såg saker där som inte trodde fanns.

tack igen
mvh Snorig
Citera
2008-10-17, 12:36
Medlem
Venators avatar
Kanske lite OT men en nära vän till mig hade en fin historia om Bosse Högberg. Min vän åkte på en större färja, jag tror det var Göteborg - Kiel, någon gång i slutet 80-talet eller början av 90-talet. BH och damsällskap var med och satt vid bordet bredvid på mycket gott humör och han och tjejen hade helt klart fint ihop. När de gick upp och dansade var det en ung kille som råkade knuffa till deras bord och välte ut Högbergs öl som rann ner över hans stol, men killen märkte inte vad han gjorde. Men min vän visste att för en man som BH hade det sett ut som en mycket grov provokation och konsekvenserna skulle inte vara bra. Så han pratade med killen som vält ut ölen och förklarade läget. Killen var mycket ledsen för vad han gjort men när han fick höra vem BH var vågade han inte gå tillbaka och erbjuda sig att köpa en ny öl...
Så min vän lovade att följa med och sköta snacket. Då såg de hur BH stod och såg på ölen som droppade från stolen och hur BH blev vit i ansiktet händerna knöt sig... hans damsällskap försökte lugna honom men han sköt henne ifrån sig... Då tog min vän den där kille i armen och drog med honom, hälsade mycket artigt på BH och förklarade läget och sa att den unge mannen som kompensation gärna bjöd BH och hans sällskap på vad de önskade dricka. BH slappnade av mycket synbart och sa: "Det va' ju en jävla tur att jag fick veta vad som hände för jag blev så arg så jag var på väg att gå upp och slå ner några i orkestern".
Citera
2008-10-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ja ungrarna var ett tufft släkte under 70-80 talet, namnet kan vi lämna därhän, för tillfället, minns när jag träffade 3 faldiga os gulmedaljörn Lazzo Papp, trots åldern hade han nog tagit hela nordstan där vi befann oss med andra ungrare. ingen gammal farbror precis, tänk om något galning sagt något dumt till honom, så hade han sopat han ändå bort till Götaplatsen, sympatisk man. alltid lika trevlig. När han var här och hälsade på. bl.a därför hade jag gratis kläder på inneaffären bög-peters Dandy! inte illa. jobbade mkt i tysthet.Samma med deras klubb. inga divalater där som jag som svensk såg. finns kvar ännu. Många av dom.

Frikostig när man gjorde något jobb åt dem.

Ja vi ungrare blir färre och färre känns de som träffar aldrig några... Men han hette inte "Laszlo papp" ? lászló är vanligt ungerskt namn ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in