Min pojkvän kallar mig: gumman (blir alltid lite varm inombords när han skriver det i sms), babe, nörd, tönt, älskling och tanten ( )
Jag kallar honom: slyna (i kombination med att jag juckar på honom), mitt lammkött (1 år yngre..), grisen, tjockis (tveksamt om han ens har ett gram fett på kroppen), tönt men framförallt älskling eller baby
Honey är kanske lite plain, men det är helt ok. Sweetie funkar också, fast kanadicken ägnar sig åt oerhört avancerad ordlekar och säger Sweedie.
Haha, Sweedie - bra där!
Ja, pucko fixar han att säga, det och "fika" är väl de enda svenska ord jag riktigt har kunnat sälja in. Och utfart och avfart. Alla "fart"-ord är roliga...
Måste ändå säga att en av de klara fördelarna med att ha engelskspråkig karl är alla mysiga smeknamn som finns. På något sätt funkar "hi beautiful" så mycket bättre än "hej snygging".
Ja, pucko fixar han att säga, det och "fika" är väl de enda svenska ord jag riktigt har kunnat sälja in. Och utfart och avfart. Alla "fart"-ord är roliga...
Måste ändå säga att en av de klara fördelarna med att ha engelskspråkig karl är alla mysiga smeknamn som finns. På något sätt funkar "hi beautiful" så mycket bättre än "hej snygging".
Ja, det funkar klart bättre. Nackdelen är väl att "I love you" är lite mer blasé än "Jag älskar dig".
Sötnöt, sötsak, sockertopp, ögonsten, babe, prinsessa, solstråle, finns alltså massor. Älskling går alltid hem , bara att tänka till och försöka vara klyftig!
Jag hatar smeknamn. Helt allvarligt har jag aldrig någonsin funnit någon poäng i det. Liksom "Snuttgull", seriöst? Jag skulle gilla mer om man kunde kalla någon för typ "Stjärt" eller "Äckel", det är lite mer personligt, självdistanserat och bara i allmänhet kul. Annars tycker jag att bara förnamnet eller någon random förkortning duger. En kompis kallar sin flickvän, som heter Ulrika, för Ullis - det kallar även alla andra henne för så det känns ju liksom okej. Men alla "Sockertopp" osv. går fetbort för mig.
Jag hatar smeknamn. Helt allvarligt har jag aldrig någonsin funnit någon poäng i det. Liksom "Snuttgull", seriöst? Jag skulle gilla mer om man kunde kalla någon för typ "Stjärt" eller "Äckel", det är lite mer personligt, självdistanserat och bara i allmänhet kul. Annars tycker jag att bara förnamnet eller någon random förkortning duger. En kompis kallar sin flickvän, som heter Ulrika, för Ullis - det kallar även alla andra henne för så det känns ju liksom okej. Men alla "Sockertopp" osv. går fetbort för mig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!