2008-10-17, 18:40
Medlem
redvelvets avatar
Min pojkvän kallar mig: gumman (blir alltid lite varm inombords när han skriver det i sms), babe, nörd, tönt, älskling och tanten ( )

Jag kallar honom: slyna (i kombination med att jag juckar på honom), mitt lammkött (1 år yngre..), grisen, tjockis (tveksamt om han ens har ett gram fett på kroppen), tönt men framförallt älskling eller baby
Citera
2008-10-17, 18:57
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leenie
Haha, jag kallar också min australiensare för pucko!

Andra smeknamn som har förekommit bland nära vänner och i relationer:
honung (från honey)
shiny
katten
nypon
sweetiepie
min kärlek
kakan

edit: vännen, gumman och framförallt KYSSEN tycker jag är de värsta smeknamnen som finns. För generiska.

Åh?
Har han lärt sig uttala det rätt?

Honey är kanske lite plain, men det är helt ok. Sweetie funkar också, fast kanadicken ägnar sig åt oerhört avancerad ordlekar och säger Sweedie.
Citera
2008-10-17, 20:14
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Åh?
Har han lärt sig uttala det rätt?

Honey är kanske lite plain, men det är helt ok. Sweetie funkar också, fast kanadicken ägnar sig åt oerhört avancerad ordlekar och säger Sweedie.

Haha, Sweedie - bra där!

Ja, pucko fixar han att säga, det och "fika" är väl de enda svenska ord jag riktigt har kunnat sälja in. Och utfart och avfart. Alla "fart"-ord är roliga...

Måste ändå säga att en av de klara fördelarna med att ha engelskspråkig karl är alla mysiga smeknamn som finns. På något sätt funkar "hi beautiful" så mycket bättre än "hej snygging".
Citera
2008-10-17, 22:57
Medlem
Sasukos avatar
Rebi?
Citera
2008-10-17, 23:02
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leenie
Haha, Sweedie - bra där!

Ja, pucko fixar han att säga, det och "fika" är väl de enda svenska ord jag riktigt har kunnat sälja in. Och utfart och avfart. Alla "fart"-ord är roliga...

Måste ändå säga att en av de klara fördelarna med att ha engelskspråkig karl är alla mysiga smeknamn som finns. På något sätt funkar "hi beautiful" så mycket bättre än "hej snygging".

Ja, det funkar klart bättre. Nackdelen är väl att "I love you" är lite mer blasé än "Jag älskar dig".
Citera
2008-10-17, 23:28
Medlem
Sötboll brukar jag använda. Ett helt ologiskt ord egentligen.
Citera
2008-10-17, 23:37
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutyfuck
Min fästman kallar mig för hora.

Släng ut fanskapet!
Citera
2008-10-18, 19:33
Bannlyst
habib(älskling på nå jävla svarting språk)..

Darling funkar alltid oxå ;D..

Hjärtat?!

gumman som sagt?
Citera
2008-10-18, 20:48
Medlem
Eztrellas avatar
Uh, jag hatar sånt där. Man har ett namn och det är till för att användas.
Citera
2008-10-18, 21:02
Medlem
Det är bara att köra de gamla vanliga .

Typ..

Sötnöt, sötsak, sockertopp, ögonsten, babe, prinsessa, solstråle, finns alltså massor. Älskling går alltid hem , bara att tänka till och försöka vara klyftig!
Citera
2008-10-20, 00:14
Medlem
Teh_Masterers avatar
Jag hatar smeknamn. Helt allvarligt har jag aldrig någonsin funnit någon poäng i det. Liksom "Snuttgull", seriöst? Jag skulle gilla mer om man kunde kalla någon för typ "Stjärt" eller "Äckel", det är lite mer personligt, självdistanserat och bara i allmänhet kul. Annars tycker jag att bara förnamnet eller någon random förkortning duger. En kompis kallar sin flickvän, som heter Ulrika, för Ullis - det kallar även alla andra henne för så det känns ju liksom okej. Men alla "Sockertopp" osv. går fetbort för mig.
Citera
2008-10-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teh_Masterer
Jag hatar smeknamn. Helt allvarligt har jag aldrig någonsin funnit någon poäng i det. Liksom "Snuttgull", seriöst? Jag skulle gilla mer om man kunde kalla någon för typ "Stjärt" eller "Äckel", det är lite mer personligt, självdistanserat och bara i allmänhet kul. Annars tycker jag att bara förnamnet eller någon random förkortning duger. En kompis kallar sin flickvän, som heter Ulrika, för Ullis - det kallar även alla andra henne för så det känns ju liksom okej. Men alla "Sockertopp" osv. går fetbort för mig.

hater..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in