2001-05-24, 13:32
Medlem
Äntligen är Flashback tillbaka. Kul!!!
Nu undrar vu ju när övriga media skall uppmärksamma det som hänt på allvar, och börja granska kommunens agerande - och bakomliggande orsaker till att sidan stängdes ner från början.

Skönt att se att Flashback är tillbaka iallafall ...

Citera
2001-05-24, 16:34
Medlem
Äntligen!!!

mm... kämpa!
Citera
2001-05-25, 01:59
Medlem
Äntligen!!!

länge leve ytrandefriheten!
Citera
2001-05-25, 21:49
Medlem
Äntligen!!!

Det var längesen jag kände en sån lycka som denna att Flashback är uppe igen... Det känns som om hela Internet har återuppstått från en djup dvala.
Citera
2001-05-25, 22:39
Medlem
Äntligen!!!

Håller med. Flashback är den enda webbsidan som är riktigt kul. Samma sak gäller FNA. Faktiskt det enda nyhetsbrevet jag läser numera.
Citera
2001-05-27, 23:54
Medlem
Äntligen!!!

Nja, webbhotellet är ju fortfarande borta, inte sant? Då är det fortfarande en förlust för yttrandefriheten eftersom det var just denna del som den blekingske censurivraren ville ha bort. Nästa gång kanske inte innehållet i det här forumet passar något maktintresse i Sverige och då är det forumet som åker.
Citera
2001-06-01, 01:21
Medlem
Äntligen!!!

Hur går det till att Flashback är uppe igen
just nu?
Det var ju rätt mycket tal om omöjligheterna
att få vara hos någon nätleverantör under all
den tid FB tvingades vara borta från nätet.
Hur kan det komma sig att det går bra nu?Vil-
ken Nätleverantör är modig nog att gå emot de
andra mäktiga, som ju är anmälda för kartell-
bildning...Får vi veta, vem som vågar trotsa
kartellen...?
Red gärna ut det hela!
OBS, jag är bara nyfiken, inte illasinnad...!

hans s
Citera
2001-06-01, 06:23
Medlem
Äntligen!!!

Det var väl bara webhotellet och modempoolsaccessen de ville åt? Om jag inte minns fel postade Jan Axelsson ett brev från Sonera där de skrev att Flashback kunde köpa webhosting från Sonera för egen information men att de inte lät FB driva webhotell.

Henry
Citera
2001-06-01, 13:17
Medlem
Äntligen!!!

Hur skulle de annars göra? Kom ihåg att det var bandbreddsleverantörerna som agerade här. De kontrollerar endast internetanslutningen till Flashbacks webbserver, de kontrollerar inte själva webbservern. Hade avstängningen varit en polisiär angelägenhet och inte en lynchning så hade polisen kunnat gå in och bestämma att en viss sida ska tas bort men en privat bandbreddsleverantör kan endast välja att inte sälja bandbredd till kunden och därmed stänga ner kundens hela sajt.

Hade Jan Axelsson valt att stänga NSFs hemsida hade troligtvis resten av Flashback klarat sig... tills nästa gång någon misstycker med resten av innehållet på sajten. Friheten tas ifrån oss lite i taget och det var bra att Jan Axelsson tog upp kampen för yttrandefriheten, även om Flashback idag står utan sitt community med webbhotell och modempool.

Henry
Citera
2001-06-13, 01:42
Medlem
Äntligen!!!

Janne sa väl att han la ner webhotellet för att det tog aldeles för mycket tid från de "riktiga" flashback-projekten...

Citera
2001-06-13, 01:44
Medlem
Äntligen!!!

Janne sa väl att han la ner webhotellet för att det tog aldeles för mycket tid från de "riktiga" flashback-projekten...

Citera
2001-06-13, 15:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Äntligen!!!

Nej, Janne sa att han lade ner Internetleverantören eftersom de inte kunde köpa Internetaccess i Sverige (modempoolen måste fysiskt stå i Sverige).

Vad jag vet köper de access från flera håll idag. Kollar man en traceroute på WWWW.FNA.SE så ligger den exempelvis i Amsterdam.

I övrigt handlade det väl aldrig om att köpa in sig på någon server, då Flashback äger alla servrar själva (rätta mig ifall jag har fel).

Flashback stängdes av i 7 månader, men gick samtidigt ut som en värdig vinnare. Något man knappast kan anklaga de övriga nätleverantörerna för.

janne är en sann hjälte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in