• 2
  • 3
2008-10-18, 11:16
Medlem
FLOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
saken är dock den att om vi föregående sidas sista inlägg även blir förstainlägget på nästa sida så kommer jag ju givetvis tycka att nästsista inlägget saknas osv osv.

Ett tips till TS: ändra i dina foruminställningar så att du ser 40 inlägg per sida. På detta sättet får du ju mer "bang for the buck" och har endast ditt bekymmer vart 40e inlägg istället för vart 10e som nu.

fy fan va tröga ni är.

Sista sidans inlägg ska inte vara först på nästa, och sista inlägget är nog inte alls det minst lästa. Dock det näst-sista, speciellt om det bara är en post på senaste sidan. Orka backa och läsa det näst-sista.

11post=1 sida, 12post=2 sidor uppdelat med 10 och 2 post. Herregud.
Då haltar ALDRIG forumet och en post kommer aldrig vara själv på en sida.
Mer sammanhang, mer flow.

Tack för 40/sids tipset.

f.ö. detta är en smooth lösning som fan, bara det att ni är så jävla tröga. aldrig varit med om ngt liknande. fattar ni vad jag menar nu?? inga dubbel post, inga sista-post-först-på-nästa, osv.. hej
FL

NU HALTAR DENNA POST, FATTAR NI? Nu måste ni backa för att se föregående post. borde vara 2sidor tills nästa postar, då hoppar denna post samt sista post över till 3e sidan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Horunge
Senast redigerad av FLOM 2008-10-18 kl. 11:52.
2008-10-18, 12:40
Medlem
antagonistens avatar
Vad spelar det för roll om det endast finns ett inlägg på sista sidan?
Ang. horungar så är det ju förståeligt att man inte vill "bryta av" texter, men inlägg styckas ju inte upp här på Flashback.
Senast redigerad av antagonisten 2008-10-18 kl. 12:51.
2008-10-18, 12:46
Moderator
MondoBizarros avatar
Vet precis vad TS menar, finns på en hel del forum vilket enbart leder till förvirring enligt min mening.
Man bläddrar vidare till nästa sida och får plötsligt se samma inlägg man läste nyss?!
Istället för förståelse, förvirring typ.

Nej tack, korttidsminne for teh win!
2008-10-18, 13:22
Medlem
GaletAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Vet precis vad TS menar, finns på en hel del forum vilket enbart leder till förvirring enligt min mening.
Man bläddrar vidare till nästa sida och får plötsligt se samma inlägg man läste nyss?!
Istället för förståelse, förvirring typ.

Nej tack, korttidsminne for teh win!

Alltså inte riktigt så han menar. Säg så här att du har en tråd med elva posts och en med tolv, i den med elva poster kommer allt visas på en sida för det är rätt onödigt att ha två sidor då det bara blir jobbigare att få en överblick. Blir det däremot mer än +en så övergår det till nästa sida och antalet posts på första kommer återgå till tio vilket resulterar i att en sida alltid kommer ha minst 2 poster(förutom den första såklart).

(rätta mig om jag missförstod dig TS)

Jag förstår inte vad det ska vara bra för men aja.
2008-10-18, 13:46
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLOM
fy fan va tröga ni är.

Sista sidans inlägg ska inte vara först på nästa, och sista inlägget är nog inte alls det minst lästa. Dock det näst-sista, speciellt om det bara är en post på senaste sidan. Orka backa och läsa det näst-sista.

11post=1 sida, 12post=2 sidor uppdelat med 10 och 2 post. Herregud.
Då haltar ALDRIG forumet och en post kommer aldrig vara själv på en sida.
Mer sammanhang, mer flow.

Tack för 40/sids tipset.

f.ö. detta är en smooth lösning som fan, bara det att ni är så jävla tröga. aldrig varit med om ngt liknande. fattar ni vad jag menar nu?? inga dubbel post, inga sista-post-först-på-nästa, osv.. hej
FL

NU HALTAR DENNA POST, FATTAR NI? Nu måste ni backa för att se föregående post. borde vara 2sidor tills nästa postar, då hoppar denna post samt sista post över till 3e sidan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Horunge

Nej jag måste inte backa vad menar du?
2008-10-18, 13:55
Medlem
Zwerchstands avatar
Hæn menar nog att det av dig citerade inlägget är denna tråds #25 (= 2 × 12 + 1 = dåvarande horunge i defaultvisning ā 12 inlägg/sida).
2008-10-18, 14:14
Medlem
FLOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaletAnonym
Alltså inte riktigt så han menar. Säg så här att du har en tråd med elva posts och en med tolv, i den med elva poster kommer allt visas på en sida för det är rätt onödigt att ha två sidor då det bara blir jobbigare att få en överblick. Blir det däremot mer än +en så övergår det till nästa sida och antalet posts på första kommer återgå till tio vilket resulterar i att en sida alltid kommer ha minst 2 poster(förutom den första såklart).

(rätta mig om jag missförstod dig TS)

Jag förstår inte vad det ska vara bra för men aja.

helt korrekt, men då mondobizzaro säger att det bara funkar i teorin och inte i praktiken, ungefär som kommunism, så kan vi lägga ner denna tråd då det med största sannolikhet ej kommer ändras till verison horunge.

FL
2008-10-18, 15:24
Medlem
onemans avatar
Installera Endless vBulletin till Greasemonkey så blir du av med problemet.
2008-10-18, 16:11
Medlem
AdaLovelaces avatar
Jag kan försöka förklara det TS menar för dem som inte hänger med

Systemet skulle aldrig bryta en tråd till flera sidor så länge det är 10, 11, 12, 13, 14, 15 inlägg, reagerar först när det kommer ett 16e inlägg: "Nä nu är det för många inlägg för en sida, vi lägger de första 10 på en första sida, och 5 på den nya, nu när de inläggen inte behöver känna sej ensamma längre. Det är ju lite onödigt att vända blad bara för att läsa ett ensamt inlägg eller så"

Detta fanns redan på stenåldern i forumprogramvara som Discusware, man kan se det i praktiken på ett antikt form som http://www.antikviteter.net/antikprat/ (passa på att skriva nåt roligt när ni kollar, man behöver inte logga in) Där buntas inläggen ihop 8 och 8 och jag tror det är vid 12 inlägg det skapas en ny sida.

Den som säger att detta inte går att göra borde hålla käft istället för att blotta sina brister i programmeringslogiskt tänkande
2008-10-18, 16:50
Medlem
FLOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdaLovelace
Jag kan försöka förklara det TS menar för dem som inte hänger med

Systemet skulle aldrig bryta en tråd till flera sidor så länge det är 10, 11, 12, 13, 14, 15 inlägg, reagerar först när det kommer ett 16e inlägg: "Nä nu är det för många inlägg för en sida, vi lägger de första 10 på en första sida, och 5 på den nya, nu när de inläggen inte behöver känna sej ensamma längre. Det är ju lite onödigt att vända blad bara för att läsa ett ensamt inlägg eller så"

Detta fanns redan på stenåldern i forumprogramvara som Discusware, man kan se det i praktiken på ett antikt form som http://www.antikviteter.net/antikprat/ (passa på att skriva nåt roligt när ni kollar, man behöver inte logga in) Där buntas inläggen ihop 8 och 8 och jag tror det är vid 12 inlägg det skapas en ny sida.

Den som säger att detta inte går att göra borde hålla käft istället för att blotta sina brister i programmeringslogiskt tänkande

den tackar vi för

FL
2008-10-21, 13:22
Medlem
LadyTieras avatar
bra då är det löst.

moderator
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto