• 6
  • 7
2008-11-12, 20:35
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -...-
Vill du ha exempel på låtar eller vad..?
Inte direkt så att jag sitter och lyssnar på låtarna och analyserar vad de handlar om, men här är några favoriter.

Jag sköt Palme
Don't hate the player
Chana Masala
Long arm of the law
Rome

Du sa att vissa låtar handlade om deras svåra uppväxt. Jag vill inte ha tips på låtar (har hört alla en miljon gånger iaf de gamla) jag vill bara ha dina åsikter på vissa rader som kan tolkas som att dom hade en tuff uppväxt.
Hit me med några rader text!
Citera
2008-11-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Du sa att vissa låtar handlade om deras svåra uppväxt. Jag vill inte ha tips på låtar (har hört alla en miljon gånger iaf de gamla) jag vill bara ha dina åsikter på vissa rader som kan tolkas som att dom hade en tuff uppväxt.
Hit me med några rader text!

Nej jag tycker själv inte att det direkt finns några sådana låtar, inte vad jag kan komma på just nu i alla fall. Tyckte det lät på vissa här inne som att det skulle finnas.
Citera
2008-11-12, 20:51
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -...-
Nej jag tycker själv inte att det direkt finns några sådana låtar, inte vad jag kan komma på just nu i alla fall. Tyckte det lät på vissa här inne som att det skulle finnas.

Looptroopland är väl den som närmast kan tolkas så, iallafall vad jag kan komma på.
Citera
2008-11-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Looptroopland är väl den som närmast kan tolkas så, iallafall vad jag kan komma på.

Hmm ja det kanske stämmer, är nog det närmaste man kan komma.
Citera
2008-11-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlotterPunkten
Angående om crewsen så vare BIF crew och IAK va jag vet..

BIF Babylon Is Falling.. Dock venne jag vad IAK står för.. Promoe var med i BIF medans Cosmic och Supreme var i IAK har jag för mig!

stämmer bra det. In all Kinds är iaf en av betydelserna. finns säkert fler. Tråkigt att dom rev det enda famet i västerås. där kunde man ibland se att någon av dom smält up en skön piece
Citera
2010-05-22, 14:49
Medlem
måste bara bumpa o säga, cosmic är tillbakaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!
Citera
2010-06-07, 23:04
Medlem
requiem1s avatar
fik höra det i dagarna också .. riktigt gött. kanske kommer det en ny fort europa-platta
Citera
2010-07-18, 21:33
Medlem
cali2nas avatar
Träffade en barndomskompis till Embee (Mange) ute i världen som berättade att Embee varit skitblyg och tillbakadragen under skoltiden men efter att ha stuckit till USA och Mardi Gras ett halvår var han som förändrad. Promoe drog till Prag något år och det var där han typ "hittade sig själv" enligt barndomskompisen och började med sitt straight edge
Citera
2015-02-07, 06:09
Medlem
någon som vet om looptroop har sålt mer eller mindre album än petter?
Citera
2016-04-02, 00:07
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cali2na
Träffade en barndomskompis till Embee (Mange) ute i världen som berättade att Embee varit skitblyg och tillbakadragen under skoltiden men efter att ha stuckit till USA och Mardi Gras ett halvår var han som förändrad. Promoe drog till Prag något år och det var där han typ "hittade sig själv" enligt barndomskompisen och började med sitt straight edge
Promoe rappar i om det i Long Distance Runner
"Had a little trouble with the German police force
That's why I had to stop drinking
Cause when I start drinking is when I stop thinking" i låten Long Distance Runner.
Så han var i alla fall ute i Europa när han la ner spriten.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in