Citat:
Ursprungligen postat av
EdgeofEnding
Många böcker att läsa, så lite tid
Men Damnation Game låter väldigt mörk, och på wikipedia beskrivs den som
Faustian, vilket låter väldigt trevligt
Finns det ett förlag som släpper hans böcker med hans egna omslagsdesign? Om han ens gjort till alla sina böcker (har för mig han i alla fall gjort till vissa).
Den är "faustian", riktigt mörk och den är dessutom i min mening den bästa skräckroman Barker frambragt, långt bättre än "The hellbound heart" som förvisso är riktigt bra den med.

Men om jag skulle få rekommendera en av hans romaner/noveller till någon blir "damnation game" garanterat omnämnd i första hand.
Du menar bara bokomslag? I så fall finns det, men som Notruce påpekat är illustrationer inte konsekvent förekommande i hans böcker. I vissa böcker förekommer det dock, t.ex. sista Abarat i en inbunden utgåva. Däremot är man ett inbitet Clive fan, så har han gjort en hel del serietidningar som finns tillgängliga på Thepiratebay. (Det är ett regelbrott att länka, men sök på Clive Barker där bara.)
Citat:
Ursprungligen postat av
NoTruce
Damnation Game är mörk. Kanske hans enda renodlade skräckroman. Mig veterligen finns hans böcker inte utgivna konsekvent med hans egna illustrationer, dock finns vissa specialutgåvor.
Nja, strängt taget är "The hellbound heart" också en skräckroman.