2008-10-15, 15:38
Medlem
Wawawas avatar
Allts det jag behver hjlp med finns skert i ngon trd och postade detta i en befintlig trd men vet inte om det var rtt- det str p ett sprk jag inte frstr. Frlt Moderator.

Jag mste installera Windows p min Mac fr att ett idiotprogram jag behver p min utbildning krver det.

Min kille sa att jag skulle ska p "parallels" p pirate bay och brja ladda ned och sen ska han hjlpa mig installera senare i em. Problemet r att jag har INGEN aning om vad jag ska ta ned.

Han sa ntt om att det ska va ca 6 GB men de trffar jag fr r alla mycket mindre. t ex Paralles Desktop For Mac 3.0.4.1 + SN r 64.36 MiB. Ska jag ta ned den?
Jag fattar inte ett skit men kan inte vnta p att killen kommer hem fr han kan inte stanna s lnge s d mste det redan vara nedladdat.

HJLP!!!
2008-10-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Allts det jag behver hjlp med finns skert i ngon trd och postade detta i en befintlig trd men vet inte om det var rtt- det str p ett sprk jag inte frstr. Frlt Moderator.

Jag mste installera Windows p min Mac fr att ett idiotprogram jag behver p min utbildning krver det.

Min kille sa att jag skulle ska p "parallels" p pirate bay och brja ladda ned och sen ska han hjlpa mig installera senare i em. Problemet r att jag har INGEN aning om vad jag ska ta ned.

Han sa ntt om att det ska va ca 6 GB men de trffar jag fr r alla mycket mindre. t ex Paralles Desktop For Mac 3.0.4.1 + SN r 64.36 MiB. Ska jag ta ned den?
Jag fattar inte ett skit men kan inte vnta p att killen kommer hem fr han kan inte stanna s lnge s d mste det redan vara nedladdat.

HJLP!!!
Du laddar ner Parallelles, eller vad jag hellre fredrar, VMware. Programmet r inte s stort i sig. Drefter mste du ha tillgng till en windows xp-skiva, detta kan du ladda ner och brnna sjlv, fast det r lite knepigt. windows xp r som minst ett par hundra mb stort (eller litet..).

Sen installerar du windows via programmen Parallelles eller VMware. Lite svrt om du inte gjort det tidigare och inte r s bra p datorer. Det r s hr det ungefr gr till, sen finns det mycket utfrligare guider p internet att hitta.

Vad r det fr program du behver XP fr?
2008-10-15, 15:56
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvspecial
Du laddar ner Parallelles, eller vad jag hellre fredrar, VMware. Programmet r inte s stort i sig. Drefter mste du ha tillgng till en windows xp-skiva, detta kan du ladda ner och brnna sjlv, fast det r lite knepigt. windows xp r som minst ett par hundra mb stort (eller litet..).

Sen installerar du windows via programmen Parallelles eller VMware. Lite svrt om du inte gjort det tidigare och inte r s bra p datorer. Det r s hr det ungefr gr till, sen finns det mycket utfrligare guider p internet att hitta.

Vad r det fr program du behver XP fr?

Tack fr hjlpen.
Behver det fr att kunna kra Visma bokfringsprogram.

Men d tar jag ned Paralles Desktop For Mac 3.0.4.1 + SN (64.36 MiB) och Windows XP Pro Activation (1,68 KiB).
r det rtt filer tror du? Du skrev ett par hundra MB stort men kan det vara 1,68 KiB (vet inte vad det betyder hehe)...
2008-10-15, 16:15
Medlem
Micke666s avatar
Microsoft.Windows.XP.Professional.Corporate.SP2.In tegrated.MULTI r ett exempel p vad du br ladda ner fr att f rtt OS.
Windows XP Pro Activation r bara ett sk crack fr att f ditt nerladdade Windows att funka som ett kpt rligt program.
2008-10-15, 19:58
Medlem
Kivans avatar
Det rcker med en trd i mnet. Jag lser hr, skicka PM om ni vill ha inlgg flyttade till den andra trden:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=747468
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in