Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Allts det jag behver hjlp med finns skert i ngon trd och postade detta i en befintlig trd men vet inte om det var rtt- det str p ett sprk jag inte frstr. Frlt Moderator.
Jag mste installera Windows p min Mac fr att ett idiotprogram jag behver p min utbildning krver det.
Min kille sa att jag skulle ska p "parallels" p pirate bay och brja ladda ned och sen ska han hjlpa mig installera senare i em. Problemet r att jag har INGEN aning om vad jag ska ta ned.
Han sa ntt om att det ska va ca 6 GB men de trffar jag fr r alla mycket mindre. t ex Paralles Desktop For Mac 3.0.4.1 + SN r 64.36 MiB. Ska jag ta ned den?
Jag fattar inte ett skit men kan inte vnta p att killen kommer hem fr han kan inte stanna s lnge s d mste det redan vara nedladdat.
HJLP!!!
Du laddar ner Parallelles, eller vad jag hellre fredrar, VMware. Programmet r inte s stort i sig. Drefter mste du ha tillgng till en windows xp-skiva, detta kan du ladda ner och brnna sjlv, fast det r lite knepigt. windows xp r som minst ett par hundra mb stort (eller litet..).
Sen installerar du windows via programmen Parallelles eller VMware. Lite svrt om du inte gjort det tidigare och inte r s bra p datorer. Det r s hr det ungefr gr till, sen finns det mycket utfrligare guider p internet att hitta.
Vad r det fr program du behver XP fr?