Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Alltså det jag behöver hjälp med finns säkert i någon tråd och postade detta i en befintlig tråd men vet inte om det var rätt- det står på ett språk jag inte förstår. Förlåt Moderator.
Jag måste installera Windows på min Mac för att ett idiotprogram jag behöver på min utbildning kräver det.
Min kille sa att jag skulle söka på "parallels" på pirate bay och börja ladda ned och sen ska han hjälpa mig installera senare i em. Problemet är att jag har INGEN aning om vad jag ska ta ned.
Han sa nått om att det ska va ca 6 GB men de träffar jag får är alla mycket mindre. t ex Paralles Desktop For Mac 3.0.4.1 + SN är 64.36 MiB. Ska jag ta ned den?
Jag fattar inte ett skit men kan inte vänta på att killen kommer hem för han kan inte stanna så länge så då måste det redan vara nedladdat.
HJÄLP!!!
Du laddar ner Parallelles, eller vad jag hellre föredrar, VMware. Programmet är inte så stort i sig. Därefter måste du ha tillgång till en windows xp-skiva, detta kan du ladda ner och bränna själv, fast det är lite knepigt. windows xp är som minst ett par hundra mb stort (eller litet..).
Sen installerar du windows via programmen Parallelles eller VMware. Lite svårt om du inte gjort det tidigare och inte är så bra på datorer. Det är så här det ungefär går till, sen finns det mycket utförligare guider på internet att hitta.
Vad är det för program du behöver XP för?