2008-10-15, 13:47
Medlem
Jag har en .iso fil som jag inte kan öppna. Jag får inga menyer, inte heller bra bild om jag öppnar med VLC. Kaffeine säger att det inte kan finna dumux för filen. Mplayer kan inte få menyerna att fungera. Xine kan inte heller hitta demux. Totem rekomenderar codex som inte fungerar. Jag har letat efter "demux" men jag hittar inget. Någon som vet vad att göra? Kanske rekomendera någon mediaspelare som fungerar?
Citera
2008-10-15, 13:49
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ers
Jag har en .iso fil som jag inte kan öppna. Jag får inga menyer, inte heller bra bild om jag öppnar med VLC. Kaffeine säger att det inte kan finna dumux för filen. Mplayer kan inte få menyerna att fungera. Xine kan inte heller hitta demux. Totem rekomenderar codex som inte fungerar. Jag har letat efter "demux" men jag hittar inget. Någon som vet vad att göra? Kanske rekomendera någon mediaspelare som fungerar?

Mounta filen i daemon tools så ska du se att det fungerar.
Citera
2008-10-15, 14:13
Medlem
alinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ers

Jag har letat ett tag efter en bra dvd-spelare. Det bästa jag hittat hittils är Ogle. Den hanterar menyer, texter och läser direkt från iso.

Om du använder ubuntu:
Kod:
sudo apt-get install ogle ogle-gui

Antingen väljer du "öppna med" och skriver in 'ogle' eller kör du programmet från menyn.
Citera
2008-10-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas.W
Mounta filen i daemon tools så ska du se att det fungerar.
Detta är inte windows serru

OnTopic: Rekommenderar gmountiso, fungerar hur bra som helst och mycket enkelt att använda
Citera
2008-10-15, 16:32
Medlem
alinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Detta är inte windows serru

OnTopic: Rekommenderar gmountiso, fungerar hur bra som helst och mycket enkelt att använda

gmountiso är en klockren mount wrapper men jag tycker det blir otympligt att byta .vob fil var 20:e minut när man ser på film
Citera
2008-10-15, 16:50
Medlem
Kod:
mkdir ~/Desktop/DVD/
mount -o loop dinIso.iso ~/Desktop/DVD/
Citera
2008-10-15, 16:50
Medlem
mount filnamn.iso /mnt/varfrimapp/ -t iso9660 -o ro,loop=/dev/loop0

funkar utmäkt
Citera
2008-10-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karpfan
mount filnamn.iso /mnt/varfrimapp/ -t iso9660 -o ro,loop=/dev/loop0

funkar utmäkt

Man behöver inte ange type om jag inte har fel då iso9660 är standard.
"ro" är inte heller ett måste. Inte heller måste du defeniera path för loop.
Citera
2008-10-15, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Man behöver inte ange type om jag inte har fel då iso9660 är standard.
"ro" är inte heller ett måste. Inte heller måste du defeniera path för loop.

Har fått errors förut när jag har provat utan type, så tror nog att det är ett måste.
Citera
2008-10-16, 11:29
Medlem
Jag har bestämt mig för att ge ogle ett försök. Problemet är bara att jag suttit 1 dag och försökt instalera det men jag hittar inget lätt sätt att göra detta. Jag sitter med opensuse och ogle finns inte med i software manager. Jag klarar bara av .rpm instalationer. Det är så mycket som saknas varje gång jag försöker instalera ogle från nätet. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig eller som vet något lättinstalerat packet på någon sida? Ogle's hemsida lyckas jag inte med...

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in