2008-10-15, 02:05
Medlem
Mr Coffees avatar
Kör PS CS3 på win XP. Har på senare tid fått kraschproblem vilket är störigt, speciellt om man inte sparar tillräckligt ofta. Programmet låser sig och windows inforuta talar om att det kraschat. Ibland går det hur bra som helst.

Jag har lånat ut skivorna så jag kan inte göra en nyinstallation för tillfället så jag tänkte höra om det finns något att tweeka för att komma runt problemet.

Tacksam för svar!
Citera
2008-10-15, 03:19
Medlem
Det är inte RAM-minnet som skriker då? Hur mycket ram har du?
Har du mindre än 2GB kan du ställa in en lite större växlingsfil (eller skaffa mer ram)

Annars kanske det är något plugin du använder som krånglar? Kanske prova avinstallera de du installerat nyligen och se om det hjälper
Citera
2008-10-15, 10:11
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Det är inte RAM-minnet som skriker då? Hur mycket ram har du?
Har du mindre än 2GB kan du ställa in en lite större växlingsfil (eller skaffa mer ram)

Annars kanske det är något plugin du använder som krånglar? Kanske prova avinstallera de du installerat nyligen och se om det hjälper
Jag har 2Gb RAM och jag kunde arbeta problemfritt tidigare på samma dator. Har prövat att ställa upp växlingsfilen men det verkar inte ha löst problemet.

Plugin:en är helt nya och problemet fanns innan dem.

Det kanske är RAM-minnet ändå men jag tycker att det är så olika hur programmet uppför sig från dag till dag.
Citera
2008-10-15, 23:01
Medlem
Mr Coffees avatar
Microsofts fel.

Hittade den här länken:
http://www.neowin.net/forum/lofivers...p/t558939.html

Jag använder en Microsoft mus och när jag tänker tillbaka så är det inte omöjligt att problemet först uppstod i somras när jag köpte musen.

Tydligen så kan man nedgradera drivrutinen (fast jag hittar ingen gammal på microsofts hemsida) eller så kan man stänga av styrprogrammet för musen i aktivitetshanteraren när man ska photoshoppa. Det resulterar i att specialknapparna inte längre fungerar vilket känns som en halvlösning men det är fan så mycket bättre än att icke sparat material går förlorat.

Nu fungerar det fint för mig, men musen har ju tappat lite funktioner.
Citera
2008-10-16, 13:28
Medlem
Mr Coffees avatar
Det här är stört. Har sökt runt nu och problemet verkar vara konsekvent förekommande för alla som har Microsoft möss och som använder den senaste programvaran till dessa, Intellipoint 6.01.

Stänger jag av ipoint.exe i aktivitetshanteraren så fungerar Adobe PS3 smärtfritt men det är ju lite av ett hazzle för jag använder alla funktionsknapparna på musen när jag tex surfar och de fungerar inte om jag inte återstartar denna process.

Vidare så kan man kringå problemet genom att installera Intellipoint 5.5 (om man inte kör Vista) men då fungerar musen lika uselt för mig som om jag kör utan ipoint.exe igång så då känns det första alternativet enklast.

Jag kan ju inte vara den enda här på forumet som kör PS3 ihop med en MS mus? Hur gör ni andra?

Kan man få min mus, MS Wireless Laser Mouse 8000, att fungera ihop med Intellipoint 5.5 eller är det bara att acceptera denna skit?
Citera
2008-10-16, 15:51
Medlem
Du kan inte få lämna tillbaka musen. Verkar ju inte så lyckat med MS mus och adobe.
Citera
2008-10-16, 17:16
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandan
Du kan inte få lämna tillbaka musen. Verkar ju inte så lyckat med MS mus och adobe.
Det tror jag inte, köpte den nämligen i maj. Visste inte då att man skulle passa sig för kombon MS mus och Adobe program.

Jag kör ändå Wacom-ritplatta parallellt så bara jag stänger av intellipoint så är det lugnt. Men jag tycker att det borde gå att lösa problemet på något vis. En fix borde väl någon av dessa jätteföretag kunna knåpa ihop?

Är detta allmänt känt med Adobe och Microsoft?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in