2008-10-14, 21:03
Medlem
Jag har installerat om min dator. Delat upp hårddisken i 2 delar, en del ( 2gig ) för windows, en annan del ( 74 gig ). Men när jag ska packa upp en rar fil med winrar i den andra partitionen så säger datorn " write error in the file xxx.avi. probably the disk is full" Samma när jag ska packa upp filen som jag har "kopierat" till extra hårddisken som är 500gig och har över 100 gig ledigt!
Citera
2008-10-14, 21:06
Medlem
micaeles avatar
Först och främst är din Windowspartition uppåt väggarna för liten. En rekommendation är minst 32 gig, dels för att Windows ska ha spelrum, pagefiles måste få plats, och för att i princip alla större program (och spel) vill placera data på systempartitionen, vare sig du vill det eller inte.

Varför winrar bökar är mycket sannolikt för att den använder temporära kataloger (som finns på systempartitionen...) och därför inte får plats med det den vill jobba med.

Kort sagt - gör om och utöka. Du kommer behöva det.
Citera
2008-10-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Först och främst är din Windowspartition uppåt väggarna för liten. En rekommendation är minst 32 gig, dels för att Windows ska ha spelrum, pagefiles måste få plats, och för att i princip alla större program (och spel) vill placera data på systempartitionen, vare sig du vill det eller inte.

Varför winrar bökar är mycket sannolikt för att den använder temporära kataloger (som finns på systempartitionen...) och därför inte får plats med det den vill jobba med.

Kort sagt - gör om och utöka. Du kommer behöva det.

Tack för svaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in