Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-10-14, 19:00
Medlem
Jag ska köpa ny laptop, och jag kommer att spendera mellan 10 000 - 20 000 Kronor.
Jag vill inte gå under 10 000 i pris.
Men jag har hört att en Hp är det sämsta jag kan köpa? Stämmer det och varför isf?
Vilken rekommenderar ni?
Vilken modell isf? Länka gärna.

Jag ska bara ha den till att surfa och tanka lite musik osv, jag spelar inte spel eller sånt.
Citera
2008-10-14, 19:09
Medlem
CommonKnowledges avatar
Den sämsta av dom är DELL och inte HP.
Citera
2008-10-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Den sämsta av dom är DELL och inte HP.

Jasså vad grundar du det på?
Citera
2008-10-14, 19:44
Medlem
The_Insanes avatar
Jag kan helt klart rekommendera en Sony Vaio då dem har bra kvalite på sina datorer samt dem är snygga att titta på. Dem har såklart även bra prestanda

HP ska du absolut inte köpa enligt mig för supporten suger rakt igenom, samt min tjej har haft en hp laptop som skulle klara 2GB ram minne men den klarade inte över 1GB.
Först efter många långa och dryga samtal med HP där jag bokstavligen skällde ut dem gång på gång så bestämde dem sig för att ta in den och ordnade till det. Men det ska inte behöva ta flera månader innan dem erkänner att det är fel på produkten
Citera
2008-10-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Insane
Jag kan helt klart rekommendera en Sony Vaio då dem har bra kvalite på sina datorer samt dem är snygga att titta på. Dem har såklart även bra prestanda

HP ska du absolut inte köpa enligt mig för supporten suger rakt igenom, samt min tjej har haft en hp laptop som skulle klara 2GB ram minne men den klarade inte över 1GB.
Först efter många långa och dryga samtal med HP där jag bokstavligen skällde ut dem gång på gång så bestämde dem sig för att ta in den och ordnade till det. Men det ska inte behöva ta flera månader innan dem erkänner att det är fel på produkten

Tack för bra svar.
Nej det är exakt det där jag har hört om HP datorerna med, skönt att få det bekräftat då, jag har inte hört en endaste som är nöjd med sin HP som har haft den över ett år.
Jo det lutar åt en sony faktiskt.
Citera
2008-10-14, 20:14
Medlem
LasseKongoos avatar
Jag rekommenderar dig att köpa Sony Vaio utav dom 3 du nämner, syrran hade en HP laptop som stulade rejält och jag hade ingen bra erfarenhet av deras support.

Själv har jag en Sony Vaio och är mycket nöjd med den. Supporten är kanonbra, skickade själv iväg min dator ner till deras reparationscenter (Tyskland) och det tog ca 1 vecka för dom att fixa problemet. Dom ringde även upp mig efter jag mottagit datorn för att fråga så allt fungerar som det ska.
Citera
2008-10-14, 20:15
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Tack för bra svar.
Nej det är exakt det där jag har hört om HP datorerna med, skönt att få det bekräftat då, jag har inte hört en endaste som är nöjd med sin HP som har haft den över ett år.
Jo det lutar åt en sony faktiskt.

Varsågod det var så lite så =)
Vilken Sony lutar det åt?
Citera
2008-10-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Insane
Varsågod det var så lite så =)
Vilken Sony lutar det åt?
Ja isf blir det en sony Vaio... hmm finns det fler benämningar på vaio eller?
Det är min kille som ska köpa en sån till mig så jag är själv inte sådär jätte insatt
Citera
2008-10-14, 20:53
Medlem
Sikkans avatar
Vad ska du ha datorn till? du kan ju bygga din egen på dell och "bestämma" priset/prestanda själv..samma på zepto.se

Dell har sjukt bra chattsupport iallafall. Väldigt hjälpsamma och trevliga..har dom inget svar direkt så brukar dom kolla upp det medans man chattar med dom..vet dock inte hur det är om hårdvaran falerar hur dom hanterar det. Men gissningsvis så smidigt som möjligt.

Sorry att jag frågade vad du skulle ha den till..läste lite för snabbt
Citera
2008-10-14, 21:02
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Jasså vad grundar du det på?
Eftersom det inte är sant, får vi anta att det grundas på
a) Jätteotur med eget exemplar.
eller
b) Det är lite tufft att basha vissa märken - ibland rättfärdigat och ibland, som i detta fall, enbart genom total villfarelse/hörsägen.
Citera
2008-10-14, 21:11
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Eftersom det inte är sant, får vi anta att det grundas på
a) Jätteotur med eget exemplar.
eller
b) Det är lite tufft att basha vissa märken - ibland rättfärdigat och ibland, som i detta fall, enbart genom total villfarelse/hörsägen.

c) Mina två senaste datorer har varit HP och funkat utan problem. Har kvar den gamla som fungerar alldeles utmärkt.
Citera
2008-10-14, 21:12
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ja isf blir det en sony Vaio... hmm finns det fler benämningar på vaio eller?
Det är min kille som ska köpa en sån till mig så jag är själv inte sådär jätte insatt

Ja det finns olika benämningar på Vaio
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in