Till er som gjort en utredning:
Varför gjorde ni den?
Hur slutade det?
Hur lång tid tog det?
Hur upplevede ni den?
Har ert liv förändrats när ni fått hjälp?
Jag skall nog försöka få en utredning eller hjälp av psykvården då jag har problem att klara det vardagliga livet. De problem jag har är de som personer med ADD har. Gjort onlinetestet som finns tidigare i tråden vilket antydde att jag har ADD. Jag har klarat av mina jobb i verkstadsidustrin väldigt bra, detta tack vare att allt där är väldigt strukturerat, något som mitt vardagliga liv inte är och som jag nu kämpat med att få ordning på men känns som att allt bara går åt fel håll ändå...
Kan pricka av symptomen på ADD som orsak till att jag inte klarar av min vardag.
Läs inte detta om du inte orkar
Svårt att uppfatta instruktioner - Frågar alltid en gång till för jag inte fått in all informaton i min hjärna.
Inre rastlöshet - Känns som att det kryper något i mig i princip alltid.
Man blir lätt uttråkad - Kan t ex knappt se på TV för det är så tråkigt. Inte jobbat i skolan för det är tråkigt.
Svårt att klara flera arbetsuppgifter på en gång - Kan t ex inte städa upp i ett rum med mycket saker om jag inte listar allting innan men sen lägger jag av efter halva tiden ändå. Utan lista gör jag ingenting för det känns som att jobbet skall ta resten av mitt liv och jag får ångest.
Lätt för att agera snabbt utan att tänka sig för - Impulsiv som fan. Skitdrygt. Hamnar i skit hela tiden pga detta. Gör idiotiska saker på impuls eller dåliga beslut på impuls.
Svårt att klara motgångar, och behärska sina känslor - Blir nere av motgångar.
Ofta lättdistraherad av yttre stimuli - Vad jag än gör blir jag störd eller intresserad av annat och släpper helt det jag håller på med.
Svårt att bibehålla uppmärksamhet - Lessnar fort och svävar i väg pga tankar eller något som händer.
Verkar ofta inte lyssna på vad som sägs - Jag lyssnar dåligt på information. Måste alltid fråga i efterhand.
Tendens att tappa bort nödvändiga saker - ALLTID! Nycklar, plånbok, telefon...
Svårt att organisera målinriktade aktiviteter - Jepp
Växlar ofta från en oavslutad aktivitet till en annan - 24/7, kan t ex laga en bil halvt klart sedan börjar jag med den andra och så blir ingen klar för att jag sätter mig vid datorn istället.
Lite mer åt dagdrömmarhållet, koncentrationssvårigheter - Har och har alltid haft svårt att koncentrera mig. Blir kaos i mitt huvud om jag t ex ska läsa en text.