2012-08-21, 15:45
Medlem
Så här säger de kristna i Syrien,

"Abdul Ahad Ishaq, a resident of Dirk’s Christian neighborhood, said he is “utterly satisfied” with the temporary Kurdish authorities in his area because they provide the population with their daily needs.

“The Kurdish authorities provide us with gas, electricity and water. If we need anything in the neighborhood, they will provide it without favoritism or prejudice. They also protect us, so we are utterly satisfied,” he said."

http://www.rudaw.net/english/news/syria/5094.html

Kristna i Irak flyr till Södra Kurdistan,

"We just came here for security," said Naji Behnan, 57, a church security guard in Ankawa, who earns 240,000 Iraqi dinars (approximately US$200) a month, but has to pay $300 rent per month for a house in which his and his son's families live. He came to Ankawa less than two months ago."

http://reliefweb.int/report/iraq/iraq-christian-idps-find-refuge-kurdish-north
Citera
2012-08-21, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zirek
Så här säger de kristna i Syrien,

"Abdul Ahad Ishaq, a resident of Dirk’s Christian neighborhood, said he is “utterly satisfied” with the temporary Kurdish authorities in his area because they provide the population with their daily needs.

“The Kurdish authorities provide us with gas, electricity and water. If we need anything in the neighborhood, they will provide it without favoritism or prejudice. They also protect us, so we are utterly satisfied,” he said."

http://www.rudaw.net/english/news/syria/5094.html

Kristna i Irak flyr till Södra Kurdistan,

"We just came here for security," said Naji Behnan, 57, a church security guard in Ankawa, who earns 240,000 Iraqi dinars (approximately US$200) a month, but has to pay $300 rent per month for a house in which his and his son's families live. He came to Ankawa less than two months ago."

http://reliefweb.int/report/iraq/iraq-christian-idps-find-refuge-kurdish-north

Jag har tidigare länkat till en artikel som tar upp hur KRG begår söndra och härska attityden mott assyrier. Kritiserar någon KRG's agenda så grips dem eller så misshandlas dem. Dem gör allt dem kan för att hindra assrierna från att få någon självständighet. Assyrierna fick inte bilda någon egen polisstyrka, utan KRG gjorde det åt dem, men denna styrkas huvuduppgift är att vara lojal mot KRG.

KRG ska också ha blivit anklagades för valfusk. Detta har jag redan tagit upp tidigare i tråden. När det kommer till dem uttalanden i texten så kan dem ha blivit tvingade till att säga så, då om man inte gör som KRG vill så trakasseras man och grips samt misshandlas. Stödjer man inte KRG fyllt ut så blir man även av med dem pengar som har gått till en.

Den första artikeln kommer ifrån en kurdisk sida. Neutral my ass. Man märker att artikeln är allt annan en neutral.

Den andra artikeln är jag också skeptisk till.

Så artiklarna bevisar inget.
Senast redigerad av Wonders 2012-08-21 kl. 17:11.
Citera
2012-08-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kabin
Kurderna är det vidrigaste som finns, dom har länge utfört terrordåd mot länderna dom bosätter sig i. Efter Gulfkriget fick kurderna m.h.a. USA rätten till självstyre, då utbröt ett inbördeskrig kurderna emellan. Inbördeskriget pågick fram tills USA ville invadera Irak, då drogs dem kurdiska krigsherrarna i örat utav USA och en vapenvila undertecknades.

Kort sagt, kurderna kan inte leva ett civiliserat liv. Dom måste hålla på med dödandet.

Varför de kristna har återigen blivit ett offer för kurderna, är densamma som senast, kurderna vill ta över de kristnas mark.
Du förväxlar kurder med deras ockupanter.
Citera
2012-08-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonders
Jag har tidigare länkat till en artikel som tar upp hur KRG begår söndra och härska attityden mott assyrier. Kritiserar någon KRG's agenda så grips dem eller så misshandlas dem. Dem gör allt dem kan för att hindra assrierna från att få någon självständighet. Assyrierna fick inte bilda någon egen polisstyrka, utan KRG gjorde det åt dem, men denna styrkas huvuduppgift är att vara lojal mot KRG.

KRG ska också ha blivit anklagades för valfusk. Detta har jag redan tagit upp tidigare i tråden. När det kommer till dem uttalanden i texten så kan dem ha blivit tvingade till att säga så, då om man inte gör som KRG vill så trakasseras man och grips samt misshandlas. Stödjer man inte KRG fyllt ut så blir man även av med dem pengar som har gått till en.

Den första artikeln kommer ifrån en kurdisk sida. Neutral my ass. Man märker att artikeln är allt annan en neutral.

Den andra artikeln är jag också skeptisk till.

Så artiklarna bevisar inget.
Din reaktion på sådant som går emot din "sanning" bevisar att du inte är intresserad av något som säger emot den. Huruvida assyrier behandlas bra av kurder eller ej spelar ingen roll: ni är offer.

F.ö är citaten i artikeln är från assyrier i västra Kurdistan.
Senast redigerad av Xbpa 2012-08-21 kl. 21:24.
Citera
2012-08-21, 21:35
Medlem
Kurderna och turkarna är lika onda och fiender till kristna i Turkiet och Mellanöstern.
Citera
2012-08-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbpa
Din reaktion på sådant som går emot din "sanning" bevisar att du inte är intresserad av något som säger emot den. Huruvida assyrier behandlas bra av kurder eller ej spelar ingen roll: ni är offer.

F.ö är citaten i artikeln är från assyrier i västra Kurdistan.

Så bara för att jag kritiserar trovärdigheten hos artiklarna samt misstror deras uttalanden, så är jag inte intresserad av sanningen. KRG's policy mot minoriter gör att jag har all rätt i världen att misstro, att deras uttalanden är deras vilja, vilket inte är sannolikt.

Nästa gång du väljer att skriva ett inlägg, kom med något vettigt. Istället för det svammel som du skrev ovan.
Citera
2012-08-21, 21:55
Medlem
Citat:
Så bara för att jag kritiserar trovärdigheten hos artiklarna samt misstror deras uttalanden, så är jag inte intresserad av sanningen. KRG's policy mot minoriter gör att jag har all rätt i världen att misstro, att deras uttalanden är deras vilja, vilket inte är sannolikt.

Nästa gång du väljer att skriva ett inlägg, kom med något vettigt. Istället för det svammel som du skrev ovan.
Ja, då det inte finns belägg för dig att misstro artiklarna. Du till och med anklagade mig för "historieförfalskning" när allt jag gjorde var att citera fakta (med källa) som gick i stäv med din "sanning" om kurder.

De flesta assyrier i Kurdistan låter helt annorlunda än dig när det kommer till frågan om hur de behandlas av kurder. Istället för att försöka förklara bort det utan belägg och påstå att "de blir tvingande", borde du respektera det dem själva tycker och upplever.

Nästa gång du vill spela offer, kom ihåg att den bilden förstörs när du försöker diktdatera vad andra ska skriva.
Citera
2012-08-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ja, då det inte finns belägg för dig att misstro artiklarna. Du till och med anklagade mig för "historieförfalskning" när allt jag gjorde var att citera fakta (med källa) som gick i stäv med din "sanning" om kurder.

De flesta assyrier i Kurdistan låter helt annorlunda än dig när det kommer till frågan om hur de behandlas av kurder. Istället för att försöka förklara bort det utan belägg och påstå att "de blir tvingande", borde du respektera det dem själva tycker och upplever.

Nästa gång du vill spela offer, kom ihåg att den bilden förstörs när du försöker diktdatera vad andra ska skriva.

Du har inget att komma med, jag bad dig i den diskussionen att backa upp ditt inlägg med flera källor vilket du inte gjorde. Tidigare så länkade du till artiklar som är partiska. Samt har en låg trovärdighet. Varför fortsätter du att skriva.
Citera
2012-08-21, 23:58
Medlem
Citat:
Du har inget att komma med, jag bad dig i den diskussionen att backa upp ditt inlägg med flera källor vilket du inte gjorde. Tidigare så länkade du till artiklar som är partiska. Samt har en låg trovärdighet. Varför fortsätter du att skriva.

Varför ljuger du? Du bad om artiklar, fastän källan var en publicerad bok och namnen på lingvisten, historiken och DNA-genealogen. Sedan blev du hänvisad till historikens/författarens egna webbsida där det dels finns sammanfattad information om slutsatserna av studien/boken, och dels en pdf-länk om kurders DNA. Länkade aldrig till någon artikel.
Citera
2012-08-22, 01:53
Medlem
CampzEhs avatar
Vem bryr sig? Alla vet ju att de enda kristna som finns är vita, rika västerlänningar som spenderar somrarna med att åka båt ner till Afrika, sätta upp kolonier och tillfångata afrikaner för att sedan sälja dem som slavar i det amerikanska bibelbältet.
De kristna som finns i Mosul är säkert kristna, vita, högerextrema insurgenter som är där för att förhindra den arabiska våren från att blomma ut i all sin prakt med fria val, demokrati, mänskliga och lika rättigheter.
Citera
2012-08-22, 14:48
Medlem
Som halv Kaldeé från Norra Irak (Kurdistan) kan jag inget annat säga än att mina släktingar som bor där är alla positiva till en Kurdisk stat eftersom kurderna behandlar dem mycket bättre än araberna, men med detta sagt så vill de absolut inte styras av varken kurder eller araber av självklara skäl.

Nu har jag inte läst denna tråd, så jag ursäktar om någon redan poängterat detta.
Citera
2012-08-22, 19:44
Medlem
Citat:
Varför ljuger du? Du bad om artiklar, fastän källan var en publicerad bok och namnen på lingvisten, historiken och DNA-genealogen. Sedan blev du hänvisad till historikens/författarens egna webbsida där det dels finns sammanfattad information om slutsatserna av studien/boken, och dels en pdf-länk om kurders DNA. Länkade aldrig till någon artikel.

Ett tips, i en diskussion så presenterar du din tes samt flera olika källor som kan styrka denna tes. Jag bad dig att länka till källor som stödjer dem slutsatser inom genetik pch andra områden som fanns i boken. Du gav mig ingen sådan källa. Jag vill inte gå in på hans sida, utan det jag vill ha är en vetenskaplig undersökning inom populations genetik som stödjer den tes som författaren till boken har lagt fram. Men också källor inom andra områden som anses vara relevanta. Detta har du inte gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in