Drottning Louise av Sverige var kusinbarn till Gustaf VI Adolfs första fru Kronprinsessan Margareta, samt moster till den nuvarande Prins Philip av England. Kungens mor Sibylla var kusinbarn till sin svärmor Kronprinsessan Margareta. Alla kungligheter är släkt
Sökfunktionen verkar ha ballat ur, så jag vet inte om nån har outat Carl-Michael Edenborg (idéhistoriker, författare, förläggare, m.m.) som son till Bernt Dahlbäck (gammal komiker).
Och så lär Johnny Cash's fru June Carter, och därmed hela Carter Family, vara släkt med gamla presidenten Jimmy Carter.
Agnes Wold, idag Sveriges linslus #1, är dotterdotter till Svante Arrhenius, nobelpristagare i kemi.
Jag tycker att den där äckliga tv-kocken Moberg eller vad han nu heter är misstänkt likt en skådespelare som spelade pappan i filmen Änglagård Tord Pettersson (dog i år). Han var en av två gamla gubbar som bodde tillsammans. Han kan inte svära sig fri från Morbergs existens, enligt mej.
Långt ifrån någon sensation egentligen, ber också om ursäkt ifall det redan är nämnt i tråden.
Fotbollspelaren Henrik Larsson är pappa till hoppryttaren Janelle Larsson.
Antonia Ax:son Johnsons barnbarn Stella Röhlcke är hoppryttare hon med.
Jag tycker att den där äckliga tv-kocken Moberg eller vad han nu heter är misstänkt likt en skådespelare som spelade pappan i filmen Änglagård Tord Pettersson (dog i år). Han var en av två gamla gubbar som bodde tillsammans. Han kan inte svära sig fri från Morbergs existens, enligt mej.
Ja, Tordan var en riktig kvinnolägrare. Han är även farsa till Edison Cavani.
Artisten Timo Räisänen är gift med Lotta Lundgrens lillasyster Lina
Och… kanske inte riktigt tillhör kategorin ”nöjesbranschen” men den moderata politikern Sofia Fölster är barnbarnsbarn till Gunnar & Alva Myrdal. Lite lustigt ändå
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!