2009-09-13, 22:22
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Nu kommer jag ångande till PayBack Peters försvar.

Även Payback kan ju kosta på sig att vara ironisk, ibland hittar han i sin iver inget negativt om bikers i media att racka ner på och då skojar han till det lite som med grejen om Jenny, klart han fattar att inte polisen sitter med eget namn på FB och nojsar.... Jag tycker han är rolig att läsa, han går på som en ångvält i äkta ABATE-STIL och är lika manisk som folk på andra sidan, ni kommer ihåg folkpartist Siwan som jagade livet ur HA i Skåne för länge sen.

Om man bara läser vissa stycken av Peters texter smakar det en smula Rättshaverist och sanningsförnekare men är det inte det som är det roliga?

Man får läsa Payback som både allvar och humor, som nedan:

Att vara prospect eller hängare inom den kriminella journalistkåren!
http://payback-name.blogspot.com/2009/09/att-vara-prospect-eller-hangare-inom.html

Nu hör jag dock inte till gruppen som tycker synd om alla 1% klubbar för att polisen dyker upp på vissa träffar, lika självklart som att polisen sätter ner foten i förorten vid bilbränder och personrån. Men det vet både förortskids och 1% bikers innan dom söker sig till respektive klubb, gäng, grupp. Det ingår i jobbet.

Hur många skulle drömma om HA västen om klubben bara va en intresseförening för medelålders hojåkare som råkar gilla HD?

Men ev tror ABATE att om man likt polis & viss media upprepar en lögn tillräckligt många gångar blir det en sanning.

Man får ta allt med en klackspark, tycker det är roligt att läsa Payback

Vad skrev jag nu då? Att Payback är galen eller rolig och smart?

Jag skrev att jag gillar att läsa Payback för han snokar rätt på roliga historier om MC klubbar i media, han försvarar allt från Outlaws, Bandidos, modellenklubbar till HA, och jag gillar att läsa om MC Crime

Är det ingen här som känner Peter från hans aktiva tid i ABATE & Bikersvängen som klubb prec? Va han lika hardecore då eller lite mer Laide-back?

'
Tro mig, han skojar inte till det. Han är förblindad.
Citera
2009-09-14, 14:52
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Tro mig, han skojar inte till det. Han är förblindad.

Han lägger minst ner en heltidstjänst på sitt dagliga skrivande och får till fyndiga formuleringar.
Det kan givetvis diskuteras om han gör mer nytta än skada men jag läser med nöje hans roliga texter.

Danska HA Jönke // är ju bäst på Media, Thomas Möller var i en liga för sig, Svenska HA väljer i daxläget att ha munnen helt stängd men jag antar att Payback har daglig kontakt med flera klubbar och personer, tex Möllers öppna brev sprids ju blixtsnabbt via payback.

Thomas Möllers "Öppna brev till media och allmänhet"! http://payback-name.blogspot.com/2009/09/thomas-mollers-oppna-brev-till-media.html

Ännu en gång visade sig bikermonstret bara finnas i polisens sagoböcker!
http://payback-name.blogspot.com/2009/09/annu-en-gang-visade-sig-bikermonstret.html

'
Senast redigerad av guldankan 2009-09-14 kl. 14:55.
Citera
2009-09-15, 11:37
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Blir du upphetsad när folk tror att du är din idol på riktigt? Jag har sett det förr nämligen och du är den siste som idiotförklarar dessa människor.
Vad vet du förövrigt om Peters drogvanor? Du gissar/antar/hoppas att han har drogproblematik inget annat antar jag.

Nej men tänka sig, Jenny som tar varje tillfälle han kan att ta enkla poänger mot korkade bikers har fortfarande inte upplyst oss om vilken idiot Peter är .
Sitter du och pm:ar med folk som tror att du är Jennekvist eller vad är det frågan om ?
Citera
2010-11-03, 01:31
Medlem
guldankans avatar
Nu ska det jagas pedofiler och poliser säger Payvback
http://www.payback.name/#Payback_pekar_ut_felaktigheterna_kring_G%C3%B6ran _Lindberg-utredningen!
Citera
2010-11-28, 17:33
Medlem
Roadrages avatar
"MC-KRIG" mellan MCRazzia och Payback

Ja det var väll dags att vi fick ett "blogg-krig" i MC världen också, så att det inte bara är drama mellan Kissie och Jackie Ferm och alla andra små bloggerskor.
Deras triviala små konflikter är ju inget en biker orkar följa. Men nu jävlar har vi en konflikt vi kan sitta och följa om vi vill.
Citera
2010-11-28, 18:57
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingella
JA, seriöst

Eklöf påstår ju att dokumentet är falskt, går det att kontrollera detta?

Den ser jävligt äkta ut

En kommentar från bloggen:
En snabb scanning av informationen i bilden på dokumentet avlöjar direkt att den innehåller IRB-block från PhotoShop. Bilden är med andra ord redigerad och därmed komplett värdelös som "bevis"

Är det bara jag som tycker Eklöf ser ut som en yngre Gert Fylking?
Citera
2010-11-28, 19:22
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
En kommentar från bloggen:
En snabb scanning av informationen i bilden på dokumentet avlöjar direkt att den innehåller IRB-block från PhotoShop. Bilden är med andra ord redigerad och därmed komplett värdelös som "bevis"

Är det bara jag som tycker Eklöf ser ut som en yngre Gert Fylking?

Dokumentet är fotograferat och sedan inlagt i Photoshop för att mörka ett namn. Det sas också i bloggen. Polisen vet vilket namn som är mörkat, det är jag övertygad om.
Det är en Jpg-fil, så visst är det plåtat. Om originalet är förfalskat är det en annan sak.
Jag tycker att det luktar skit om hela den här historien.

För det första skulle inte någon från bikersfären sköta sina affärer på det här sättet.
För det andra är det riktigt illa ifall det är fabricerade uppgifter.

Personligen tycker jag nog att Eklöf ser ut som Farbror Frej.
Citera
2010-11-28, 21:47
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
"MC-KRIG" mellan MCRazzia och Payback

Tror nog det lugnar ner sig mellan Micke och Peter rätt snart. "Beviset" är solklart förfalskat.
Citera
2010-11-29, 07:11
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Dokumentet är fotograferat och sedan inlagt i Photoshop för att mörka ett namn. Det sas också i bloggen. Polisen vet vilket namn som är mörkat, det är jag övertygad om.
Det är en Jpg-fil, så visst är det plåtat. Om originalet är förfalskat är det en annan sak.
Jag tycker att det luktar skit om hela den här historien.

För det första skulle inte någon från bikersfären sköta sina affärer på det här sättet.
För det andra är det riktigt illa ifall det är fabricerade uppgifter.

Personligen tycker jag nog att Eklöf ser ut som Farbror Frej.
Varför skulde polisen bry sig om att photoshoppa dokument? De drar en kopia och strykar namnet med en svart tuschpenna istället.
Citera
2010-11-29, 10:23
Medlem
Solkart en förfalskning... Syns klart och tydligt tecken på att att "dokumentet" körts i en kopiator då textens bakgrund är mörkare än övriga pappret. Typisk effekt av klipp/klistra och kört i en kopiator, eller att manipuleringen skett på något annat sätt.

Likväl är det manipulerat och tillika dåligt manipulerat.
Citera
2010-11-29, 11:11
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingella
Nu höjer Guldankan belöningen, någon lever farligt där ute.

mcrazzia is after you

Ett riktigt lowlife är det i alla fall eftersom han/hon inte drar sig ifrån att blanda in barnen...
Citera
2010-11-29, 11:39
Medlem
snartsomdus avatar
Är inte hela smutskastningskampanjen ganska larvig. Att två vuxna karlar sitter på internet och öser skit över varandra i ren och skär sandlådenivå, det måste väl vara ett bottennapp av sälan skådat slag.

Det bevisar ju bara att bikerkollektivet är på väg att rämna.

Sådant här trams var inte och är inte anledningen till att jag åker hoj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in