2008-10-14, 11:53
Medlem
Hej flashback!
Har bestämt mig för att uppdatera datorn lite innan fallout 3 släpps och nu vänder jag mig till er för köpråd om grafikkort, vill ha i princip det bästa jag kan få för 5000:-. Hoppas den summon ska räcka för att få ett bra grafikkort nog att maxa fallout 3.

Så, bomba med tips
Citera
2008-10-14, 11:59
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeawer
Hej flashback!
Har bestämt mig för att uppdatera datorn lite innan fallout 3 släpps och nu vänder jag mig till er för köpråd om grafikkort, vill ha i princip det bästa jag kan få för 5000:-. Hoppas den summon ska räcka för att få ett bra grafikkort nog att maxa fallout 3.

Så, bomba med tips

Ett Sapphire Radeon HD4870x2 får du för drygt fyra tusen.
Ett vanligt HD4870 borde också klara av Fallout 3.

Har du ett Sli eller Crossfire moderkort?
Citera
2008-10-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talande Huvud
Har du ett Sli eller Crossfire moderkort?

För tillfället crossfire, men ska ha nytt moderkort också, så om du vet nå bra sådant också kan du få slänga in de me :P
Citera
2008-10-14, 13:21
Medlem
Stoppables avatar
Kolla i grafikkorts tråden.
Citera
2008-10-14, 15:19
Medlem
fiskfisks avatar
Radeon 4870x2 är det nog som gäller om du vill ha så mycket kraft som möjligt från ett grafikkort idag. För mig känns det dock lite overkill, finns såvitt jag vet ingenting man inte kan göra med ett enkelt 4870. Däremot finns det en massa annat roligt man kan lägga de överblivna ~2000 kronorna på
Citera
2008-10-14, 17:09
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeawer
För tillfället crossfire, men ska ha nytt moderkort också, så om du vet nå bra sådant också kan du få slänga in de me :P

Skulle nog ta ett Asus P5Q PRO eller ett Asus P5QC. Om du skall uppgradera till DDR3 minnen i framtiden är P5QC bra att ha, men då får vi titta några år framåt (DDR2 är billigt nu, DDR3 dyrt). P5Q PRO har däremot crossfire stöd. Annars är de helt likadana, förutom att P5Q PRO kostar lite mindre

HD4870 borde också klara det galant. Om du vid senare tillfälle vill köra crossfire med ett bättre kort kan du ploppa in ett till i P5Q PROn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in