Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-10-14, 01:53
Medlem
jerkuss avatar
Det här har säkert tagits upp tusen gånger förut, men...

Seriöst: finns det inget gratis konverteringsprogram för filtyper som .avi till det format som iPod Classic stöder, vad det nu heter? Inget?

Snälla hjälp! Länka någonstans, tillrättavisa mig för att jag inte sökt tillräckligt bra, bara ni hjälper mig!
2008-10-14, 07:44
Medlem
systems avatar
Jag orkar inte googla efter några gratisalternativ, men QuickTime Pro kan exportera till en hel del format, och det brukar vara lätt att hitta koder för att uppdatera till Pro-version.
2008-10-14, 12:06
Medlem
Meursaults avatar
iSquint
2008-10-15, 02:38
Medlem
jag använder mig av VisualHUB, fungerar klockrent
2008-10-15, 03:49
Medlem
devilspawns avatar
Tycker att Winavi är det bästa och snabbaste programmet för konvertering till Ipod.
2008-10-21, 18:27
Medlem
Dorothees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Det här har säkert tagits upp tusen gånger förut, men...

Seriöst: finns det inget gratis konverteringsprogram för filtyper som .avi till det format som iPod Classic stöder, vad det nu heter? Inget?

Snälla hjälp! Länka någonstans, tillrättavisa mig för att jag inte sökt tillräckligt bra, bara ni hjälper mig!

din idiot, det finns inte bara hur många såna program som helst utan också hur många såna trådar som helst på flashback.

Uppe vid hörnet, ungefär bredvid "snabblänkar" och "nya inlägg" finns det en funktion som funkar ganska bra, "sök" kallas den i folkmun, sen har vi också en ganska stor sån här.. vad kallar man det.. juste! hemsida! som heter www.google.com.

Funkar ganska bra för mig, men jag vet inte vad du tycker.

Puss och kram!
2008-10-21, 18:45
Medlem
FillilutteN2s avatar
Tycker man ska vara hjälpsam, trevlig och mer tollerant än vad det vanligtvis är på forum men det här var faktiskt extremt. En googling på "iPod video convert" gav all info man behöver för att genomföra det du vill göra.

Bättre lycka nästa inlägg (:
2008-10-21, 19:06
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorothee
din idiot, det finns inte bara hur många såna program som helst utan också hur många såna trådar som helst på flashback.

Uppe vid hörnet, ungefär bredvid "snabblänkar" och "nya inlägg" finns det en funktion som funkar ganska bra, "sök" kallas den i folkmun, sen har vi också en ganska stor sån här.. vad kallar man det.. juste! hemsida! som heter www.google.com.

Funkar ganska bra för mig, men jag vet inte vad du tycker.

Puss och kram!

Vet vad en brasklapp är, sötnos? Det är när man avskriver sig skulden för något genom att i första rummet påpeka att man kan tänkas göra fel. Ungefär som jag gjorde.

Det där med att det kallas sök "i folkmun" har du snott från mig, och det är aldrig särskilt imponerande att försöka slå en kombattant med hans egna vapen.

I rest my case. Tack för att du ansträngt dig här.

Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Tycker man ska vara hjälpsam, trevlig och mer tollerant än vad det vanligtvis är på forum men det här var faktiskt extremt. En googling på "iPod video convert" gav all info man behöver för att genomföra det du vill göra.

Bättre lycka nästa inlägg (:

Jag vet, men det sjuka var att jag försökta söka på alla möjliga kombinationer, ditt exempel inkluderat, men det fungerade aldrig. Alla program var antingen betalprogram med otillräckliga testmöjligheter eller pc-program. Överjävligt.

Tack för ditt inlägg.
2008-10-21, 19:18
Medlem
akksel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven87
jag använder mig av VisualHUB, fungerar klockrent

VisualHUB finns inte längre, Ja rekommenderar http://www.bitfield.se/roadmovie/
2008-10-21, 19:28
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Vet vad en brasklapp är, sötnos? Det är när man avskriver sig skulden för något genom att i första rummet påpeka att man kan tänkas göra fel. Ungefär som jag gjorde.

Det där med att det kallas sök "i folkmun" har du snott från mig, och det är aldrig särskilt imponerande att försöka slå en kombattant med hans egna vapen.

Jag vet, men det sjuka var att jag försökta söka på alla möjliga kombinationer, ditt exempel inkluderat, men det fungerade aldrig. Alla program var antingen betalprogram med otillräckliga testmöjligheter eller pc-program. Överjävligt.

Tack för ditt inlägg.

Man googlar, hittar ett program, googlar sedan "programnamn+torrent", klart (:

Så brukar jag iaf göra, alternativt kolla swebits/piratebay efter programmet. Tyvärr är mac-scenen inte alltid den största, men sen är programmen ofta billiga så man kan kosta på sig att betala om man anser programmets skapare förtjänar en slant.
2008-10-21, 19:31
Medlem
Tjippmunks avatar
mediacell video converter
2008-10-21, 19:53
Medlem
Dorothees avatar
Citat:

Tack för ditt inlägg.

Jerkus. Det är svårt, jag vet. men du överträffar dig själv varje gång.
Folkmun råkar finnas i svenska akademins ordlista. Och jag tvivlar på att det var du som kom upp med det. Det går hela vägen tillbaka till sandlådan att försöka "sno" ett ord. Och liksom "paxa" det ordet så att ingen annan får ta det.
Jag förstår bara inte varför en member på flashback med över tusen inlägg över över ett års medlemskap kan vara så bakåtsträvande att han inte ens tänker söka utan envisas med att skriva ändå, OCH sen försvara det!

Jag antar att jag bara säger det här för att toppa den ytterst höga spänningen i detta inlägg genom att skriva: Tack för DITT inlägg.

Case Closed

EDIT:För att bidra till tråden:
Videora Ipod Converter funkar alldeles utmärkt för mig. Med en hyfsad dator får man ner ett 30 minuters avsnitt på 5-10 minuter.
Senast redigerad av Dorothee 2008-10-21 kl. 19:55.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in