Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-14, 01:44
Medlem
Hej.

Jag har ett antal popup-fönster blockerade, problemet är att jag inte kan kolla vilka de blockerade är. Hur gör jag detta?

Har testat att öppna internet och gått in på aftonbladet (där ett popupfönster blockas) men inte fan finns det något som heter "visa blockerade popupfönster", vilket det ska finnas enligt alla beskrivningar.

Kan det vara så att jag måste gå in på en sida me popup som jag aldrig tidigare varit inne på för att jag skall kunna visa blockerade popupfönster?

Jag kör vista med internet explorer.
Citera
2008-10-14, 09:22
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ??name??
Hej.

Jag har ett antal popup-fönster blockerade, problemet är att jag inte kan kolla vilka de blockerade är. Hur gör jag detta?

Har testat att öppna internet och gått in på aftonbladet (där ett popupfönster blockas) men inte fan finns det något som heter "visa blockerade popupfönster", vilket det ska finnas enligt alla beskrivningar.

Kan det vara så att jag måste gå in på en sida me popup som jag aldrig tidigare varit inne på för att jag skall kunna visa blockerade popupfönster?

Jag kör vista med internet explorer.

Får du inte upp en gul ruta (+blip ljud) under dina flikar (tabbar) i IE där det står "Ett popup-fönsterblockerades. bla bla bla" ??

Om inte går du till "Verktyg" --> Blockering av popup-fönster --> Inställningar för blockering av popup-fönster --> Bockar i rutan "Visa ett informationsfält när ett popup-fönster blockeras" och om du vill även den över för ljud. klicka "Stäng" och testa på www.aftonbladet.se som exempel.
Citera
2008-10-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbnr1
Får du inte upp en gul ruta (+blip ljud) under dina flikar (tabbar) i IE där det står "Ett popup-fönsterblockerades. bla bla bla" ??

Om inte går du till "Verktyg" --> Blockering av popup-fönster --> Inställningar för blockering av popup-fönster --> Bockar i rutan "Visa ett informationsfält när ett popup-fönster blockeras" och om du vill även den över för ljud. klicka "Stäng" och testa på www.aftonbladet.se som exempel.

Jo, allt det du säger kan jag göra men det går inte någonstans att se vilka popupfönster som är blockerade för mig... Kan de va för jag raderar internet historiken (cookies å allt de andra)?

Ändå står de att ja har t.ex 43 st blockerade, hur ska jag bära mig åt för att se vilka dessa 43 är?
Senast redigerad av ??name?? 2008-10-14 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in