2008-10-24, 10:08
Medlem
mygans avatar
lite off topic men,

Jag tycker att nan trogen fb-are/anti-fra-are ska forsoka fa jobb dit, da har flashback en egen insider som kan rapportera och lacka lite info till oss.

skriver lite konstigt for windows e fuckat(ovanligt?) vill inte byta till svenskt tangentbord.
Citera
2008-10-24, 10:56
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitbag
Källa på det?
Citat:
I hennes yrkeskarriär kan även nämnas att hon under andra världskriget i hemlighet arbetade på underrättelsetjänstens avdelning för brevcensur, där hon läste de inkallades brev.

Astrid Lindgren från A till Ö. Populär Historia.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Astrid_...ote-pophist-11
Citera
2008-10-24, 14:05
Medlem
Biggless avatar
FRA söker ju ett tiotal arbetera just nu.
Citera
2008-10-26, 16:24
Medlem
WennströMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
Fan va tufft de hade varit och jobba på FRA.

Njaeh, jag vet inte. Du skulle inte vara speciellt eftertraktad. Säkert lite småcool att sitta bredvid på flyget, men att känna? Du skulle ju anses som ett hot. "Shit, den killen alltså. Han kan läsa min e-post och har tillgång till alla mina lösenord". Du skulle (och borde) betraktas som ett samhällets spyware.

Jag själv hade nog sparkat dig på benet om jag såg dig på mataffärn och visste vad du gjorde om dagarna. Och hade jag inte sett dig, hade jag hoppats du snubblade ändå. För jag har lika lite respekt för den som jobbar på FRA, som den som jobbar som bödel i amerikanska avrättningshus. Ok, ett jobb är ett jobb. Men vissa jobb är verkligen bortom höjden av oanständighet. Då får man kalla det vad man vill. En spruta i armen, en "säkerhetskontroll" eller ett jävla spionerande. När jag drar för mina gardiner förväntar jag mig att ingen ska kunna se in.
Man vill ju för bövelen kunna ha sex ifred
Citera
2008-10-26, 16:28
Medlem
yosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WennströM
Njaeh, jag vet inte. Du skulle inte vara speciellt eftertraktad. Säkert lite småcool att sitta bredvid på flyget, men att känna? Du skulle ju anses som ett hot. "Shit, den killen alltså. Han kan läsa min e-post och har tillgång till alla mina lösenord". Du skulle (och borde) betraktas som ett samhällets spyware.

Jag själv hade nog sparkat dig på benet om jag såg dig på mataffärn och visste vad du gjorde om dagarna. Och hade jag inte sett dig, hade jag hoppats du snubblade ändå. För jag har lika lite respekt för den som jobbar på FRA, som den som jobbar som bödel i amerikanska avrättningshus. Ok, ett jobb är ett jobb. Men vissa jobb är verkligen bortom höjden av oanständighet. Då får man kalla det vad man vill. En spruta i armen, en "säkerhetskontroll" eller ett jävla spionerande. När jag drar för mina gardiner förväntar jag mig att ingen ska kunna se in.
klockrent inlägg håller med till 100!
Citera
2008-10-26, 16:51
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WennströM

För det är ju precis det FRA sysslar med...
Citera
2008-10-26, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglimten
Så folk som vill/ska börja jobba på FRA går antingen teknik eller annat tex. Naturvetenskap?
Tell me
kan tänka mig att teknikerna behöver sådant, de lite mer exotiska yrkena kräver nog några år på mhs.
Citera
2008-10-26, 23:57
Medlem
Citat:

Bara en böghora jobbar åt dem och säljer sin själ.
Citera
2008-11-01, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
http://sv.wikipedia.org/wiki/Astrid_...ote-pophist-11

Hahahaha, du kan inte använda Wikipedia som källa....
Citera
2008-11-01, 14:55
Medlem
cannabis_corpses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jalet
Wikipedia hänvisade till Populär Historia så kolla där.

http://www.popularhistoria.se/o.o.i.s?id=43&vid=1407
Citera
2008-11-01, 14:58
Medlem
Glistrups avatar
Citat:

Det ligger en riktigt tung spionstämpel över det hela. Ungefär som att jobba som analytiker för NSA fast man dekrypterar mail innehållandes information om att brevlådan utanför ICA maxi snart ska sprängas istället för att bekämpa digital terrorism world wide.
Citera
2008-11-09, 16:10
Medlem
Kuzmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jalet

Så länge wikipediaartikeln har källor som man kan lita på så ser jag ingen anledning till att det skulle vara förbjudet?

Om inte annat så kan du ju kolla på de anvisade källorna istället, pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in