• 1
  • 2
2008-10-14, 23:16
Medlem
Det känns som att ett eventuellt "drogmissbruk" i form av narkotikabrott står i din journal.
Citera
2008-10-22, 15:46
Medlem
Nadines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alohaaa
Det känns som att ett eventuellt "drogmissbruk" i form av narkotikabrott står i din journal.
Men hur kan det göra det?? Om jag går till en ny läkare jag ej besökt innan, vad ska han få det ifrån`?

Dömd för narkotikabrott av normalgraden 2005. Då finns jag väl kvar i brottsregistret i 5 år?
Citera
2008-10-22, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nadine
Men hur kan det göra det?? Om jag går till en ny läkare jag ej besökt innan, vad ska han få det ifrån`?

Dömd för narkotikabrott av normalgraden 2005. Då finns jag väl kvar i brottsregistret i 5 år?
Dom kollar inte ditt brottsregister.

Det ända dom kan göra är att beställa journaler från andra sjukhus du varit inlagd på.
Förut behövde dom ditt medgivande för att beställa journaler från andra läkare. Vet inte hur det är nu..
Citera
2008-10-22, 17:54
Medlem
Mandic!s avatar
Klart som fan att det blir svårare att få ut vissa mediciner, benzo tex.
Citera
2008-10-22, 18:45
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Klart som fan att det blir svårare att få ut vissa mediciner, benzo tex.
Om de inte vet om det blir det ju inte svårare...
Citera
2008-10-22, 19:01
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Dom kollar inte ditt brottsregister.

Det ända dom kan göra är att beställa journaler från andra sjukhus du varit inlagd på.
Förut behövde dom ditt medgivande för att beställa journaler från andra läkare. Vet inte hur det är nu..
Tror det kan vara så fortfarande. Min jävla cp läkare, skickade mass-utskicks mail till alla läkare i stan att det bara var han som fick skriva narotikaklassade mediciner till mig. Skitkul när man har rosfeber och kraftig infektion i hela benen och familjeläkaren informerar att " jag kan tyvärr inte skriva ut tradolan till dig för jag ser här att jag har fått ett mail av din läkare..."

Bastards...
Citera
2008-10-22, 20:31
Medlem
Eyeopeners avatar
Tror inte att dom har nått samarbete och kan se om man är dömnd för nått brott tex. Om man har missbrukar stämpel på sig kan det bero på flera olika saker som tex hur du reagerar på vissa mediciner, om det är svårt att sluta och liknande saker. Eller så har antingen läkaren frågat dig eller att du själv sagt att du är dömnd för nått eller missbrukare.

Första gången jag gick till läkaren för mina sömnproblem frågade hon helt enkelt ifall jag testat eller är beroende utav nån drog. Svarade bara att jag är beroende utav koffein och nikotin och fick sedan ut lite gott och blandat utav läkaren. Nu har jag iof aldrig blivit bestraffad för nått eller liknande, så det kanske är annorlunda för någon som står i brottregistret kanske.

Men tror dock inte att läkarna idag har tillgång till ens alla olika register, om det inte rör sig om extremfall möjligtsvis.

Nu är jag iof inte hundra på ifall det här stämmer, men tycker det är en intressant fråga så om nån vet hur det ligger till och funkar så blir jag glad.
Senast redigerad av Eyeopener 2008-10-22 kl. 20:35.
Citera
2008-10-23, 15:14
Medlem
Nadines avatar
Nja, jag borde inte ha missbrukarstämpel. Har genomgått ett antal psykolog/beroendetester varav alla dessa har visat att jag ej var/är beroende.
Jag brukar inte gå till läkaren ofta och det kommer att bli en ny läkare jag går till, alltså ingen jag träffat tidigare.
Tror inte jag ger intrycket att vara en f.d knarkare heller.
Citera
2008-10-23, 15:37
Medlem
jag har i och för sig aldrig blivit dömd för något drogrelaterat men har däremot pissat + några ggr för cannabis,opiater och benso på psyket och jag har aldrig haft problem att få något utskrivet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in