Flashback bygger pepparkakshus!
2006-03-29, 17:59
Medlem
vinbras avatar
http://www.imdb.com/title/tt0366112/

Lägg märke till att produktionen befinner sig i "development hell" hos NBC, men fyra av de ursprungliga huvudpersonerna ska ha skrivit på (Marc Singer, Faye Grant, Jane Badler, och Robert Englund).
Senast redigerad av Cineasten 2009-11-07 kl. 17:24. Anledning: förtydligande av rubrik
Citera
2006-03-30, 18:20
Medlem
Badios avatar
Oj där ser man. Det var ju bästa serien tyckte jag när jag var liten Spännande som sjutton. Men någon uppföljare lär nog inte bli någon succé. Var sak har sin tid.
Citera
2006-03-30, 18:26
Medlem
Castlevanias avatar
Ja, var sak har sin tid, så sant. Förstår inte vitsen med dessa menningslösa uppföljare. Känns som bolagen har extrem brist på bra idéer numera. Samma med Dallas. Hur kul är det att se JR, Sue Ellen och gänget med andra skådisar?
Citera
2006-03-30, 18:28
Medlem
L.Skugges avatar
Nä fyfan, man fick ju vrålångest när femman visade skiten igen för nåra år sen. Vilket skräp det var. När man var liten var det ju värsta coolaste serien. En uppföljare skulle ju bara strö salt i såren ännu mer.
Citera
2006-04-07, 00:28
Bannlyst
Lysande

V är en av de bästa serierna ever. Ett av problemen med serien var dock att man sympatiserade med ödlorna. Dessa ödlor var totalt kassa på att sikta och dödade aldrig hjältarna fast de hade chansen. Jane Badler lär ju vara skönt milfig.

PS Linda Skugge ta bort bilden den är inte fin.
Citera
2008-10-13, 16:21
Medlem
Diskutera V - The Visitors samt uppföljaren här

Såg på DN att serien V - The Visitors ska komma tillbaka.

Är det bara jag som kommer ihåg denna underbart bra serie som totalt slukade all uppmärksamhet på 80-talet. Jag kommer ihåg hur kär jag var i Diana, och inte kan jag väl ha varit ensam om det heller. Vad har ni, som har åldern inne, för minnen av serien? Tyckte ni att V var bra eller dålig? Visst var serien en oerhört lågbudgetproduktion etc men det fanns ändå något heligt över V. Att man sedan, på den tiden, var för liten för att se likheterna med förintelsen och dyl har man ju tagit igen på äldre dagar. Serien är ju inte speciellt svår att få tag i om man ta(ä)nkar/er lite (har allihop)

Få höra era V minnen nu!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2204&a=839552
http://thevisitors.info/

Om det redan finns en V tråd så ber jag om ursäkt. Sökte men hittade ingen!
Citera
2008-10-13, 16:28
Medlem
Arthur Dents avatar
Var inte så gammal när serien sändes, men vissa saker kommer man ihåg som om man hade tittat på det igår.
Ödlebebisarna i grottan, och inmyndigandet av gnagare tex. Just råttsväljandet var en snackis i skolan i en hel vecka.
Citera
2008-10-13, 16:35
Bannlyst
Tyckte att det var läskigt att titta på den då.

Brukar ju gå i repris på TV4 Guld. Såg något avsnitt för inte så länge sedan.
Mer svårt att hålla sig för skratt numer.
Citera
2008-10-13, 17:24
Medlem
DarkKnights avatar
Kommer ihåg denna serie så väl Var skiträdd när jag såg den men den var så himla spännande. Köpte boxen med alla avsniten nu och njuter att dom superba effekterna Undrar hur den nya serien kommer att bli, väntar med spänning.
Citera
2008-10-13, 17:25
Medlem
ubersantas avatar
Tyckte självklart den var läskig med tanke på min ringa ålder, men jag gillade den mycket ändå.

Har inte sett serien sen barndsomsåren, men hade likförbannat en mardröm om V häromåret som jag fortfarande kommer ihåg.
Citera
2008-10-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
mardröm..
Hehe, i min "mardröm" så kommer Diana fram till min säng mitt i natten och börjar långsamt att åla sig ur sin röda kroppsstrumpa. Naturligtvis är jag fullt införstådd med att jag kommer att bli uppäten efteråt av denna djävulska hona, men det skiter jag fullständigt blankt i. Kom till pappsen baby!

Vilken del av serien tyckte ni var bäst då?

V
V: The Final Battle
V: Miniseries

Själv så gillade jag Miniserien bäst.

Favoritkaraktär, och (om man vill) varför?

För mig så blir det Diana (så klart) och Ham Tyler.
Senast redigerad av qq2 2008-10-13 kl. 17:54.
Citera
2008-10-13, 18:16
Medlem
Finlirarens avatar
Jasså ska dom göra remake tv-serie?
Hade varit bättre om dom satsat på att göra en spelfilm för vita duken istället.
Har lite blandade minnen av V när den kom på 80-talet.
Tyckte det va läskigt när man för första gången fick se att dom bara va förklädda till människor, rymdskeppen va coola, den snälle utomjordningen som spelades av Robert Englund.
Såg en utav dräkterna som använts under inspelningarna av V på Scifi-mässa en gång.
På den tiden serien gick, va dräkterna futuristiska o häftiga men idag så ser dom ut som nånting man lätt skulle kunnat tillverka själv för en billig peng.
Senast redigerad av Finliraren 2008-10-13 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in