2008-10-13, 14:15
Medlem
ogos avatar
Islänska kronan står ju jättelågt nu, skulle det vara idioti att växla över femtitusen?

Teorier kring det hela?

Ifall man beslutar sig för att växla, om det då handlar om 50 tusen, var bör man göra det för att få minst avgifter?
Citera
2008-10-13, 16:26
Medlem
stillsams avatar
Är det bara i spekulativt syfte, eller ska du till Island på semester?

Om du tänkt växla 50' SEK till ISK så kan jag förvarna om att iaf forex inte kan beställa ISK just nu pga osäkerheten i den islänska ekonomin. SÅ sa dom till mig iaf när jag var där. Dessutom är det inte säkert att dom växlar tillbaka till svenska (när jag var där förra veckan växlade dom inte ISK till svenska och visste inte hur länge det skulle vara så).

Annars så finns det väl inte så många alternativ? Skulle vara exchange då, med dom finns ju knappt utanför sthlm?
Senast redigerad av Kivan 2008-10-13 kl. 17:13. Anledning: #2 post quote
Citera
2008-10-13, 22:46
Medlem
joumas avatar
Citat:
Islänska kronan står ju jättelågt nu, skulle det vara idioti att växla över femtitusen?

Teorier kring det hela?

Ifall man beslutar sig för att växla, om det då handlar om 50 tusen, var bör man göra det för att få minst avgifter?

Uh.. Ja, för att citera dig tror jag det skulle vara idioti. ISK är inte värd något för tillfället och det av en anledning. Islänningarna själva kan knappt växla till sig utländska valutor överhuvudtaget, ISK handlas knappt alls varför det är mkt svårt (omöjligt) att just nu bestämma växelkursen. Att köpa något som du sen inte kan sälja tillbaka är bad business.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in