Citat:
Ursprungligen postat av DazUki
Personligen har jag då aldrig hört någon(i min närhet då vill säga som gillar rock) tyckt detta band har vart dåligt.
Vad var det som inte va så bra? För din kommentar var inte heller särskilt bra (för att uttrycka det milt).
Låtarna är tämligen lika allihop (jag lyssnade på delar av 4-5 olika). Känns nästan som samma låt med olika text. Det som fick mig att reagera mest negativt var dock att all text i låtarna kändes som den var skriven utan att ha lyssnat på låten först och sedan inklämd i låtens format. På många ställen var det mer text än vad låten tillät, och då såg man helt enkelt till att göra av med orden fortare för att klämma in dem på ett visst antal takter. Inga vidare värst bra låtar helt enkelt och rätt konstigt arrangerat för det mesta. Lägg sedan till ett gäng fåniga falsettskrik här och där och allmänt småsur sånginsats så blev det hela i bästa fall mediokert.
Jag hade förmodligen tyckt det var nostalgi om det varit mina polare som spelat in det i 16-18-årsåldern och man plockat fram det 20 år senare för att ta en pilsner ihop och minnas sina ungdomssynder, men bättre än så är det tyvärr inte. Jag har nog en kasse sådana tejper nånstans, kanske är dags att plocka fram dem och framkalla lite tonårsnostalgi.