2008-10-13, 12:35
Medlem
psychotropics avatar
Jag har märkt att FB ibland blir väldigt långsamt från min VNC anslutning. Orsaken till detta verkar vara reklamen från crimemedecine.com (som visar en pool/vatten).

Inget stort problem med 100mbit, men jag kan tänka mig att det drabbar långsamma uppkopplingar ganska markant. Någon som läser flashback via proxy eller som mig, kör VNC anslutning.
Citera
2008-10-13, 12:37
Medlem
Eller så blockerar man reklamen...
Citera
2008-10-13, 12:46
Medlem
psychotropics avatar
Eller så tar man bort tung reklam från sidan, då inte alla använder adblock.

Reklamen jag talar om (tjejen på luftmadrass i en pool) är tyngre än all annan reklam tillsammans.
Citera
2008-10-13, 12:52
Medlem
Arthur Dents avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=590044
Vad hände med detta, eller är det ingen "flashbanner".
Citera
2008-10-13, 15:30
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Jag har märkt att FB ibland blir väldigt långsamt från min VNC anslutning. Orsaken till detta verkar vara reklamen från crimemedecine.com (som visar en pool/vatten).

Inget stort problem med 100mbit, men jag kan tänka mig att det drabbar långsamma uppkopplingar ganska markant. Någon som läser flashback via proxy eller som mig, kör VNC anslutning.

Själv har jag 10 mbit och märker absolut ingen skillnad, kan det vara att det är budskapet i annonsen som skapar problem för herrn?
Citera
2008-10-13, 15:56
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
https://www.flashback.org/showthread.php?t=590044
Vad hände med detta, eller är det ingen "flashbanner".

"De som är insålda får vara kvar under insåld annonsperiod, men de får inte förnya några kampanjer (ifall de inkluderade flash-banners) och vi kommer inte ta emot några fler flash-banners i framtiden."
Citera
2008-10-13, 16:01
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
"De som är insålda får vara kvar under insåld annonsperiod, men de får inte förnya några kampanjer (ifall de inkluderade flash-banners) och vi kommer inte ta emot några fler flash-banners i framtiden."

Jo, men tråden (beslutet) är gammalt, annonsen ny.
Citera
2008-10-13, 16:37
Medlem
psychotropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Själv har jag 10 mbit och märker absolut ingen skillnad, kan det vara att det är budskapet i annonsen som skapar problem för herrn?

Haha nej det hoppas jag verkligen inte. Då hade nog din dator varit allvarligt skadad. Som du ser (om du skulle läsa posten) lär detta bara drabba VNC anslutningar, proxys och långsamma uppkopplingar. Dit räknas inte en LAN uppkoppling.

Jag kunde inte bry mig mindre om vad som annonseras.
Citera
2008-10-13, 17:33
Medlem
sebnies avatar
Har gått igenom all flashreklam nu.
Den flashreklam som är helt godkänd när det gäller CPU-belastning är betways "Vika-upp-kort"-reklam (där den viker upp 2 ess). Den käkar nästan ingen CPU alls.

Alla andra reklam som är flash på FB käkar i medeltal mellan 30 - 50 % CPU.
Kör man betways guldreklam tillsammans med roboshops "Rovio"-reklam så går kurvan i taket...

Se den lilla "undersökning" jag gjort:
http://www.sebn.us.to/reklamproblem/reklam.htm

All reklamen i "undersökningen" som är markerad med röd ram är flashreklam.
Citera
2008-10-13, 17:47
Medlem
Denoms avatar
Hur fan hamnade crimemedicine reklam på flashback förresten? Jävla propangadafilm...
Citera
2008-10-13, 17:48
Medlem
ExitBags avatar
Intressant att ämnet kom på tal idag.
Igår avlägsnade jag all reklam från sidan mer RIP-funktionen i mozilla, men denna flashreklam rår inte den funktionen på.

Jag var mycket nöjd efter att jag rensat igår så det var ett bittert bakslag att se reklamen idag.
Vad kan man göra åt det?
Citera
2008-10-13, 23:32
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twenty-nine
Eller så blockerar man reklamen...

Eller så försöker man lösa grundproblemet istället för att på ett individuellt plan skjuta sig ur det. Flashback har rätt att dra in pengar på reklam. Allt är inte gratis i denna värld, satans snorunge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in