2008-10-13, 10:38
Medlem
Riggiss avatar
Tjena!

Jag har fått ett problem som stör mig alldeles för mycket.
Jag har precis installerat Vista och jag kollar ofta på filmer genom datorn till TV'n. Kör DualView på ett Radeon 9800GTS. Nu efter installation av Vista så har alla filmer jag spelat upp blivit liksom "pixliga" på både skärmen och tv'n

Innan när jag körde XP så funkade det fint, bilden var skitbra!
Kan det vara nån inställning eller nåt som är fel i Vista eller i mitt grafikkort? Installerade ju samtidigt in nya drivrutiner till mitt GFX samtidigt som jag installerade Vista.

Tacksam för snabbt svar

/Rig
Citera
2008-10-13, 10:47
Medlem
Kan det vara så att datorn inte riktigt hinner avkoda ordentligt? Dvs att vista kräver mer kräm för att bara driva runt OS.

Tror du att det är gfk så testa med de drivare du hade förut och se om det blir nån skillnad. Kanske även testa med en annan uppspelare.
Citera
2008-10-13, 11:44
Medlem
Riggiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandan
Kan det vara så att datorn inte riktigt hinner avkoda ordentligt? Dvs att vista kräver mer kräm för att bara driva runt OS.

Tror du att det är gfk så testa med de drivare du hade förut och se om det blir nån skillnad. Kanske även testa med en annan uppspelare.

Tack för ditt svar! Ska testa med de gamla drivrutinerna jag har på skiva.

Tror dock inte att det handlar om krämen runt om för det har jag så det räcker =/

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz
Corsair TWIN4X 6400 DDR2, 4096MB
Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in