Citat:
Ursprungligen postat av tejwar
* CD och DVD-skivor
Hoppas jag verkligen inte, i synnerhet inte vad gäller musik.
Frågan är väl hur många som håller med mig, det kanske blir en nischmarknad.
Citat:
* Böcker (Kommer att ersättas av digitala supertunna skärmar som man laddar upp text på på bibliotek/boklådor)
Trots att jag är en teknofil så finns det ingen ersättning för en ordentligt inbunden bok, pocketar däremot skulle gärna gå att ersätta med elektroniska varianter.
Citat:
* Förbränningsmotorer (Framtidens bilar kommer att gå på el eller vätgas.)
Högst antagligen ja.
Citat:
* Bio (Folk kommer bara att gå på bio om det är någon exeptionell film med dramtatiska specialeffekter och ljudeffekter.
Nja, att gå på bio handlar ju dels om känslan man får just med en stor duk och tillhörande ljudsystem.
Samt den sociala biten, på samma sätt som att man går ut på puben istället för att sörpla ett par öl hemma.
Citat:
* Hus som värms upp/kyls ner från utomstående kraftkälla. (I framtiden kommer alla hus vara självförsörjande. Med solceller på taket.)
Inte gångbart överallt.
Citat:
* Internetleverantörer. (I framtiden kommer alla kunna koppla upp sig i alla storstäder. Och det kommer att vara gratis eller skattefinansierat.)
Folk har olika behov, och staten är notoriskt värdelös på att driva företagsverksamhet, skattefinansierad eller inte.
På sin höjd kommer väl branschen att konsolideras till ett fåtal större aktörer.
Citat:
* Kontanter (Kommer i varje fall minska i omsättning och ersättas med kontokort.)
Vore underbart, fast det kommer nog att ta väldigt mycket tid att övertyga folk.
Själv bidrar jag med ett önskemål, även om jag tyvär inte tror att det lär hända på ett tag.
Papper.
Då uppenbarligen inte böcker eller dylikt, utan räkningar, reklam, osov.
En del kan man ju göra sig av med via e-fakturor, autogiro, osov, men likförbannat får man en smärre regnskog hem i brevlådan varje månad.
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Ugnar. Jag har en känsla av att ugnar kommer försvinna. De känns föråldrade redan idag. Bara micron blir lite bättre på vissa saker så är det slut med ugnen.
Först tyckte jag att du skrev "ungar", och när du sedan började skriva om effektiva micros i sammanhanget så började jag fundera på vilken jävla förälder du kan vara