2009-03-31, 18:29
Medlem
vad kostar det att köpa/hyra camptralier/ husbil?
Citera
2009-04-16, 18:08
Medlem
Fraser Island är det i princip enbart tältning osm gäller och de va inte kallt när vi va där. Detta va runt oktober/november dock
Citera
2009-04-17, 14:41
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poow
vad kostar det att köpa/hyra camptralier/ husbil?

Vi köpte vår campertrailer för 5000 aud (tror jag det var). Då var den begagnad men i ganska gott skick. Hyra - ingen aning, det googlar du nog lättast.
Citera
2009-04-17, 14:42
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karaknobbasölen
Fraser Island är det i princip enbart tältning osm gäller och de va inte kallt när vi va där. Detta va runt oktober/november dock

Jag sov i tält (campertrailer) där i juni och det var ingen fara för att frysa.
Citera
2009-05-08, 20:07
Medlem
per44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeSeenb
Tjena

Har läst runt lite om Byron bay men ändå inte hittat riktigt svaren på mina frågor, hur ser det ut med jobb där nere? Är det lätt att få jobb? Jag jobbar helst med någonting lätt, alltså jag kan tänka mig att plocka frukt och liknande, men inte stå i butik för jag är helt värdelös på sånt, men fysiskt tunga arbeten är inget problem så länge det inte kräver speciellt mycket intelligens. Så det är det jag menar med enkelt, diskplock hade ju också funkat!

Sen hur är det med boende där nere? Hur är bäst att bo om jag hade tänkt vara där mellan 4-6 månader?

Och surfingen, jag vill lära mig surfa, finns det bra "nybörjar" kurser?

Sen hur fixar jag arbetar visum?

Vad ska jag mer tänka på? T ex vaccinationer + annat?

Over and out
Du kan ju dra upp till Tully o plocka bananer ,ett riktigt tungt skitjobb.
Annars är Byron ett underbart ställe var där i 6 månader.Det finns massa
surfskolor eller få en local att lära upp dej.Vaccinationer behöver du inte.
Good luck mate
Citera
2009-05-10, 17:34
Medlem
uniteders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av per44
Du kan ju dra upp till Tully o plocka bananer ,ett riktigt tungt skitjobb.
Hur konstigt det här än kan låta saknar jag Tully ibland, hade fyra helt galna månader där..

Men det här är ju en Byron-tråd så jag tänkte ge några tips om Byron:

1: Cheeky Monkeys är en av de bästa klubbarna jag varit på, finns inget dansgolv utan man dansar på borden och musiken är underbar. Vissa kommer dit i sin finaste skjorta och andra i badshortsen.
2: Soluppgången vid fyren på Cape Byron är givetvis fantastisk bara av det faktum att det är en soluppgång över havet, men att man är först på det australiensiska fastlandet att se solen gå upp gör det helt enkelt ett snäpp bättre. Själv släpade jag upp en kundvagn från Woolworths dit mitt i natten, men det är en annan story.
3: Milkshaken på Twisted Sista är to die for. Helt ärligt allså. Visste jag att jag skulle dö imorgon och fick önska mej en sista sak att stoppa i min mun skulle jag välja deras chokladmilkshake. Mina krav på hur dn perfekta milkshaken ska vara höjdes gansa många gånger i Australien men ingenstans var den lika god som där.
Citera
2009-05-11, 22:11
Medlem
Jobb

Skall åka till Australien nu till höst (september), vi tänkte dra förbi byron bay en sväng. Jobbar som Dj här i Sverige och tänkte lite allmänt på hur klubbarna i byron bay och australien ser ut? tror ni det är lätt att få jobb som DJ och hur är intresset för elektronisk musik? (house,electro)

Vilken stad är klubblivet mest utbrett i? Uniteder, du kanske vet?
Citera
2009-05-12, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juvelenn

Vilken stad är klubblivet mest utbrett i? Uniteder, du kanske vet?
Sydney eller surfers/brisbane
Citera
2009-05-12, 08:03
Medlem
nickname75ses avatar
Jag ska villigt erkanna att jag har dalig koll nar det galler party/ute-livet runtomkring i Australien men jag blir lite forvanad nar jag ser slagsidan at Sydney som den enda staden (typ) som det gar att hitta ett vettigt uteliv i. Det brukar ju annars vara Melbourne som raknas som Oz utelivshuvudstad nr 1. Man slar sig ofta for brostet och havdar att man har ett overlagset klubb-, restaurang och kulturliv och det brukar sallan vacka nagra protester, ens bland Sydneyborna sjalva.
Men som sagt, jag har bara varit i Melbourne pa nagra spridda weekends och kan knappast pasta att jag har koll...

Kanske nagon kan upplysa mig?
Citera
2009-05-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickname75se
Jag ska villigt erkanna att jag har dalig koll nar det galler party/ute-livet runtomkring i Australien men jag blir lite forvanad nar jag ser slagsidan at Sydney som den enda staden (typ) som det gar att hitta ett vettigt uteliv i. Det brukar ju annars vara Melbourne som raknas som Oz utelivshuvudstad nr 1. Man slar sig ofta for brostet och havdar att man har ett overlagset klubb-, restaurang och kulturliv och det brukar sallan vacka nagra protester, ens bland Sydneyborna sjalva.
Men som sagt, jag har bara varit i Melbourne pa nagra spridda weekends och kan knappast pasta att jag har koll...

Kanske nagon kan upplysa mig?
Grejen med Melbourne är att det utelivet inte är känt för att ha några stora flashiga klubbar utan en massa mindra charmiga pupar/barer med lite halvt improviserade alt. tillbyggda dansgolv. Är du ute efter nattklubbar som pumpar trance så är Sydney bättre men Melbourne har ett bättre/roligare uteliv.
Citera
2009-05-12, 15:26
Medlem
nickname75ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Grejen med Melbourne är att det utelivet inte är känt för att ha några stora flashiga klubbar utan en massa mindra charmiga pupar/barer med lite halvt improviserade alt. tillbyggda dansgolv. Är du ute efter nattklubbar som pumpar trance så är Sydney bättre men Melbourne har ett bättre/roligare uteliv.

Wabbit, tack sa mycket for det svaret.
Citera
2009-05-25, 14:55
Medlem
Jag bodde i Byron i 3 månader för lite över ett år sen och kan starkt rekommendera det. "Time of my life" vill verkligen dit igen, men man får ju bara ett "working holiday visa" per livstid:/
Åk dit skriv in dig på ett hostel snacka med olika hostels om jobb för gratis boende, tog mig 2 veckor att fixa det sedan körde jag buss åt Cape byron hostel under 2-3 månader vilket gav mig gratis boende och lite extra fickpengar. Vill man sedan ha lite mer pengar får man leta reda på ett städ jobb eller liknande. Ett tips är att vara ute i god tid innan högsäsongen där, dvs innan oktober-november för då börjar de bli mycke turister där och tight med jobb. För övrigt så är de ett grymt partyställe som ligger nära andra roliga saker som Brisbane, wet and wild, mm.
Jag har bara en svag uppfattning av Sydney men ja gillade inte staden så mycke, Melbourne var desto bättre men vi fick betala sjukt dyr hyra där. Delade på en tvåa med 3 tyska tjejer och 2 svenska killar vi alla betalde 150 dollar VAR i veckan. Men de var de värt, många sjyssta uteställen och en snyggare stad får man nog leta efter. Deras parker är sagolika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in