Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-12, 22:34
Medlem
Hallonhatts avatar
Hej,
jag har lyckats dra på mig ett såntdär klassiskt msn virus

Den skickar ett meddelande konstant till alla på msn listan som säger:
xxxx säger:
haha :P http://vids.obxhost.net/view.php?video=xxxxx@hotmail.com

Den ber en att man ska ladda java eller liknande och bam plötsligt har du viruset. Jag har dragit igenom datan med F-secure AV men utan resultat. Om någon har en guide eller likande till hur jag tar bort de är jag mycket tacksam.
Citera
2008-10-12, 22:38
Medlem
stilltons avatar
tror det räcker att du byter lösenord på ditt hotmailkonto
Citera
2008-10-12, 22:45
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Vad sägs som att först så tänker du dig lite för innan du äns går in på en sådan länk? Och sen kan det ju va bra och söka innan man startar en ny tråd! Va sägs som att du tar och letar upp tråden du skulle ha postat i från början och ställer frågan där och ser till att någon mod tar bort denna?
Citera
2008-10-13, 01:01
Medlem
[complex]s avatar
antingen ett botnet eller poison ivy/bifrost? Sök lite på det och kolla igenom hur du kan pilla i registret t.e.x...(Vad det än är så är det ju ud/undetected...från antivirusen..)
Eller be nån sjysst person här analysera viruset och vad det gör. hehe
Eller så kan du testa själv i typ vmware med lite olika verktyg...sen vet du hur du ska få bort det.
lycka till.
Senast redigerad av [complex] 2008-10-13 kl. 01:03.
Citera
2008-10-13, 01:03
Medlem
Insomniac^s avatar
Om jag har fattat rätt så räcker det med att du tar bort MSN-mappen så ska det försvinna.
Citera
2008-10-13, 01:58
Medlem
och funkar inte ovanstående alternativ så testa att söka med
Malwarebyte och superantispyware
Citera
2008-10-13, 05:04
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insomniac^
Om jag har fattat rätt så räcker det med att du tar bort MSN-mappen så ska det försvinna.
Korrekt.

Jag testade en guide förut som visade hur jag fick bort ett virus, jag tog bort bara msn-mappen med min hotmail och startade om hela msn. Sen så hade jag kvar alla smileys samt kontakter.
Citera
2008-10-13, 18:39
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-säk -> Windows

/Mod
Citera
2008-10-13, 18:50
Medlem
s3vens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
Korrekt.

Jag testade en guide förut som visade hur jag fick bort ett virus, jag tog bort bara msn-mappen med min hotmail och startade om hela msn. Sen så hade jag kvar alla smileys samt kontakter.

dina kontakter försvinner inte även om du om installerar msn på din dator.
Citera
2008-10-13, 19:02
Medlem
927s avatar
http://sosvirus.changelog.fr/MSNFix.zip
spara och packa upp filen på skrivbordet >öppna mappen och kör MSNFix.bat, följ anvisningarna som gör att du söker ("Ta bort"),gör ev omstart,rensar och visar en logg. loggfilen som skapas då är en txt fil som ska visas automatiskt, annars finns den här C:\WINDOWS\msnfix.txt
http://changelog.fr/index.php?topic=308.0
Citera
2008-10-13, 20:45
Medlem
Körde genom datorn med det kostnadsfria antivirusprogrammet AVG. Hittade några trojaner som togs bort. Problemen är borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in