2008-10-12, 16:56
Medlem
Identisks avatar
Dammsugaren dog imorse så jag ska köpa en ny dammsugare. Har varit sugen på att köpa en Dyson dammsugare en stund, så nu tänkte jag slå till.

Tänkte kolla med er vad era erfarenheter av dyson är.
Och om dt finns någon som kan berätta om det är någon större skillnad mellan DC modellerna..

Detta är den som jag funderar på att köpa. http://www.pixmania.com/no/no/554132...19-origin.html
På vilket sätt skiljer sig allergy modellen?
Citera
2013-09-21, 09:23
Medlem
Kongruensbojds avatar
Drar upp en gammal tråd, men min fråga är så snarlik ändå.

Funderar på att köpa en Dyson Digital Slim till en lägenhet som är på ca 60 kvadrat. Den ser imponerande stark och smidig ut, samt är snygg och vad det verkar robust.

Först hade jag tänkt köpa en liknande Electroluxdammsugare (dvs "påsfri" dammsugare) för att den är snygg och praktisk samt svensk, men nu är jag som sagt lite inne på Dyson.

Vad har ni för erfarenhet av Dyson och/eller andra påsfria dammsugare.
Citera
2018-05-12, 13:35
Medlem
Bump

Upprepar samma fråga 2018

Vad har ni för erfarenhet av Dyson och/eller andra påsfria dammsugare ?
Citera
2018-05-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Bump

Upprepar samma fråga 2018

Vad har ni för erfarenhet av Dyson och/eller andra påsfria dammsugare ?

Förvånansvärt bra faktiskt. Funkar bra för vardagsdammsugandet och tar utan problem 175kvm. Säkert två gånger om med samma laddning om inte mer.

Enda nackdelen är att dom är relativt dyra.
Citera
2018-05-15, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Förvånansvärt bra faktiskt. Funkar bra för vardagsdammsugandet och tar utan problem 175kvm. Säkert två gånger om med samma laddning om inte mer.

Enda nackdelen är att dom är relativt dyra.

Ok tack.

Finns en del Dyson varianter att välja på och de kostar allt mellan 2000 - 6000 SEK.

Vilken modell använder du ?
Citera
2021-12-29, 22:27
Medlem
Någon som har koll på dagens modeller från dyson? Har ca 120kvm att dammsuga.
Citera
2023-02-04, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Någon som har koll på dagens modeller från dyson? Har ca 120kvm att dammsuga.
Jag har denna https://www.dyson.se/dammsugare/slad...fd478d88a7949a

Funkar hur bra som helst på 135 kvm!
Citera
2023-02-05, 21:24
Medlem
JoeDevolas avatar
Jag gillar sladdlöst skarpt. Det är som att gå runt med en skruvdragare. De suger inte lika hårt som min gamla Siemens med sladd, men de suger tillräckligt bra. Nu får min gamla sladdis samla damm. Min Dyson är rätt gammal och det är dags att köpa nytt batteri. Hinner man inte dammsuga allt golv så kan man dela upp det i två etapper.
Citera
2023-02-06, 12:05
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Jag gillar sladdlöst skarpt. Det är som att gå runt med en skruvdragare. De suger inte lika hårt som min gamla Siemens med sladd, men de suger tillräckligt bra. Nu får min gamla sladdis samla damm. Min Dyson är rätt gammal och det är dags att köpa nytt batteri. Hinner man inte dammsuga allt golv så kan man dela upp det i två etapper.

Citera
2025-06-19, 18:30
Medlem
Lånar tråden.

Frugan övertala mig att köpa en sådan (Dyson) dammsugare för runt 9k, det var frid och fröjd tills hon skulle dammsuga under sängen, hur tusan gör man, känner mig blåst som betalt rätt så mycket för en dammsugare som inte kommer åt under sängen, låter helt osannolikt att ingen skrivit om detta problem i någon av de 5000 stjärnor och recensioner produkten fått, eller skiter folk i att dammsuga under sängen? Är tanken att man ska ha två dammsugare? Finns det något tillbehör eller munstycke jag missat som man måste köpa till?
Citera
2025-06-20, 01:13
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Farbror-
Lånar tråden.

Frugan övertala mig att köpa en sådan (Dyson) dammsugare för runt 9k, det var frid och fröjd tills hon skulle dammsuga under sängen, hur tusan gör man, känner mig blåst som betalt rätt så mycket för en dammsugare som inte kommer åt under sängen, låter helt osannolikt att ingen skrivit om detta problem i någon av de 5000 stjärnor och recensioner produkten fått, eller skiter folk i att dammsuga under sängen? Är tanken att man ska ha två dammsugare? Finns det något tillbehör eller munstycke jag missat som man måste köpa till?

Du lyfter givetvis upp sängen medans din fru dammsuger under den.
Citera
2025-06-20, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Du lyfter givetvis upp sängen medans din fru dammsuger under den.

Tror inte min rygg orkar en dubbelsäng på 90kg, får väl teckna en livförsäkring på frugan. Inga andra munstycken som finns tillgängliga? Annars blir vi väl illa tvungna att ha kvar den gamla klumpiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in