2008-10-15, 10:50
Medlem
Rensa ut!

En bra regel är att göra sig av med alla böcker, som man inte har för avsikt att läsa om. Tyvärr hotar mitt bibliotek ändå att spränga väggarna. Lyckligtvis är min bättre hälft också bokvän, varför relativ borgfred råder.
Lösningen är att trådskaparen byter kvinna alternativt förvandlar densamma till bibliofil. Förträfflige filosofen Falstaff Fakir har som alltid ett ord på vägen:
-Mycket läsning gör dig klok, därför läs varenda bok!
Citera
2008-10-15, 11:43
Medlem
capmacs avatar
Pärmarna i kontoret, böckerna i biblioteket. Jag gillar böcker men vill inte heller belamra väggarna i vardagsrummet med bokhyllor. Där har vi snygga möbler och konst på väggarna.

/capmac
Citera
2008-10-15, 12:43
Medlem
BluesBross avatar
Det är helt ovärderligt att ha koll på sina böcker när minnet eller kunskapen sviker. Man behöver inte kunna någonting, man behöver bara vet var det står någonstans. Då är man glad när man bara går fram till sin bokhylla och direkt hittar vad man letar efter.

Kräv en plats för dina böcker i er bostad. Ni är två som bo där och då får man kompromissa! Du ska väl inte behöva gömma undan dina kära böcker i ngn kartong som hamnar på vinden/källaren. Stå upp för dina önskemål.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in