• 1
  • 2
2008-10-12, 18:52
Medlem
Har inget superförslag såhär på rak arm men om ni tänkte festa till/efter maten så se till att den är mättande! För att uppnå detta rekommenderar jag starkt att du får in lite protein i det hela, använd bönor eller linser och servera gärna ett hembakat rågbröd till maten.
Citera
2008-10-12, 18:58
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
"Skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra, det ska som sagt vara vegetariskt, inte för dyrt (vi blir ju rätt många) och inte jättekomplicerat."

Jag gav även alternativ där det är enkelt att bara byta ut en ingrediens för att det skulle passa alla. Annars så kan ju alla få välja själv vad dom vill äta så gör TS 13 rätter...
jag vet inte hur du lyckas utläsa nått sånt ur mitt svar.
du får välja att tolka mina svar som du vill. vidare diskussion i ämnet gynnar knappast den här tråden iaf. Skicka PM om du vill ha något förklarat
Citera
2008-10-12, 18:59
Medlem
So_beautifuls avatar
Vegetarisk lasagne eller en klassisk chili med quornfärs
Linssoppa grymt gott.
Grilla grönsakr, sötpotatis underskattat de är så gott... ha typ dip o stavar
Citera
2008-10-12, 18:59
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
jag vet inte hur du lyckas utläsa nått sånt ur mitt svar.
du får välja att tolka mina svar som du vill. vidare diskussion i ämnet gynnar knappast den här tråden iaf.

Jag citerade TS önskan att det skulle vara vegetariskt.
Sant, sorry för OT.
Citera
2008-10-12, 22:27
Medlem
Tiwazs avatar
Tack för alla svar!
Här var en del bra idéer. Det finns ingen risk för att köttätarna kommer att "ta illa upp" över brist på kött, vi känner alla varandra väl och det är ingen som har något emot vegetarisk mat. Om vi väljer att laga något där man kan ha kött brevid för dom som vill är det dock inget som säger att vi inte kan ha det. Idéen med pajer gillade jag och då är det ju bara att göra någon med kött för dom som vill ha.

Quornfärs tror jag blir lite väl dyrt när det ska göras för 13 personer, det kostar en del, annars hade man ju kunnat göra chili som någon föreslog. Linsgryta är gott, enkelt och billigt men är lite rädd att det kanske ska kännas FÖR billigt för att bjudas på, jag ska fråga min respektive vad hon anser Än så länge ligger pajerna bra till tycker jag!
Citera
2008-10-12, 22:38
Medlem
hundhuvuds avatar
För någon månad sedan bjöd jag på fyra olika sorters sallad, hummus, ärtpure (låter äckligt men är gott), mix av röda linser och soltorkad tomat (skum färg men gott). Blev oerhört uppskattat även av carnivora vänner och mycket billigt. Som tilltugg hade jag oliver och cornichons (sp?). Till detta bröd av olika art.

Leta efter recept på sallad på nätet, försök få dem så olika som möjligt.

/Hundhuvudet
Citera
2008-10-12, 22:40
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiwaz
Än så länge ligger pajerna bra till tycker jag!

Vill man göra det lite roligare kan paj bara vara en del av en buffé. Man kan ha marinerade chmpinjoner, oliver, någon sallad, bröd och ost/smör om man vill.
Citera
2008-10-13, 11:17
Medlem
Teodoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundhuvud
För någon månad sedan bjöd jag på fyra olika sorters sallad, hummus, ärtpure (låter äckligt men är gott), mix av röda linser och soltorkad tomat (skum färg men gott). Blev oerhört uppskattat även av carnivora vänner och mycket billigt. Som tilltugg hade jag oliver och cornichons (sp?). Till detta bröd av olika art.

Jo, men precis. Om man ska bjuda över 10 pers, tycker jag att något plockigt och buffe:igt passar rätt bra. Några goda sallader (kladdig pastasallad, bulgursallad, fransk potatissallad), paj (så att något element är varmt), ett gott nybakat bröd och olika röror att ha till brödet och salladerna. Tapenad, hummus o.s.v.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in