• 1
  • 2
2008-10-29, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trissel
Jag ska själv ringa min läkare imorgon om samma problem. Behöver också sömnisar som passar till Zoloft. Har testat Theralen ihop med Zoloft och detta funkade jättebra, ska se om jag kan får dem utskrivna också. Kanske skulle de funka för dig också?

Jag har testat Theralen någon gång, men inte ihop med Zoloft. Jag tyckte att man blev så trött dagen efter. "Bakis-trött" om man kan kalla det så.
Men skriv gärna vad din läkare sa.
Citera
2008-10-29, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niiile
Jag har testat Theralen någon gång, men inte ihop med Zoloft. Jag tyckte att man blev så trött dagen efter. "Bakis-trött" om man kan kalla det så.
Den bakis känslan brukar släppa efter ett tag man använt det..

Tycker Theralen dropparna är effektivare än tabletterna..
Citera
2008-10-29, 01:45
Medlem
No_Mores avatar
Även om bakfyllan minskar lite med tiden så är Theralen väldigt ineffektivt i förhållande till biverkningarna.
Citera
2008-10-29, 20:49
Medlem
trissels avatar
Citat:

Jag har varit myndig i ganska många år men ändå tyckte hon att jag var för ung för att äta en massa tabletter. Istället tog hon bort Zoloften och satte in Cipralex istället. Ska ringa och gnälla igen om en vecka, om att jag vill ha sömnisar.
Citera
2008-10-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trissel
Jag har varit myndig i ganska många år men ändå tyckte hon att jag var för ung för att äta en massa tabletter. Istället tog hon bort Zoloften och satte in Cipralex istället. Ska ringa och gnälla igen om en vecka, om att jag vill ha sömnisar.

Jag åt Cipralex innan jag åt Zoloft. Och cipralex var det hemskaste jag varit med om. Läkaren sa att man ska vara försiktig med alkohol, max 2 glas vin sa hon. Och det fattade jag mkt väl. Efter några dagar skulle jag på resa till Mallorca... drack max en öl och va helt borta och ramlade och slog mig hela semestern. Drack ingenting de sista dagarna och ändå minns jag inte allt från semestern. Sämsta antidepp jag provat iaf.
Men återkom gärna med resultat från din sida
Citera
2008-10-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Fråga efter Sertralin istället för Zoloft, det är skonsammare mot plånboken.

Exakt samma sak med den enda skillnaden att Sertralin är en generisk medicin.

Sömnpiller brukar aldrig vara några problem att få utskrivet. Räcker med en vettig motivation.

Settralin och Zoloft det är verkligen inte samma sak, skillnadeen är att zoloft ger en helt anan efekt än Zerttralinl
Ävn att man går ner vikt och sånt..
Kolla upp det istller fö att lyssa på läkre! Baara rtt ips ^^
Citera
2008-10-29, 23:40
Medlem
trissels avatar
Citat:
Jag åt Cipralex innan jag åt Zoloft. Och cipralex var det hemskaste jag varit med om. Läkaren sa att man ska vara försiktig med alkohol, max 2 glas vin sa hon. Och det fattade jag mkt väl. Efter några dagar skulle jag på resa till Mallorca... drack max en öl och va helt borta och ramlade och slog mig hela semestern. Drack ingenting de sista dagarna och ändå minns jag inte allt från semestern. Sämsta antidepp jag provat iaf.
Men återkom gärna med resultat från din sida

Oooojdå! Jag ska börja med mina på fredag och på lördag är det fest.
Några råd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in