2008-10-11, 23:32
Medlem
Siljas avatar
Hallå.
Min kompis gamla trotjänare sen början av 2000 talet har nu lagt av totalt så han har bestämt sig för att köpa en ny.
Eftersom han gick bygg, och aldrig haft ett intresse för dator i sig och därför inte kan något om dom så bad han mig om hjälp.

Hur snart behöver du datorn: Direkt eftersom han inte har någon dator överhuvudtaget just nu.
Användandet av datorn
-Kontorsarbete/surfande, Ja
-Bildredigering: Nej
-Videoredigering : Nej

Typ av spel kommer att spelas: Olinespel (WoW, Diablo 3 Farcry 2)

Ska operativsystem ingå, Nej.

Ska skärm ingå, Nej

Kommer du att bygga datorn själv, Nej

Är överklockning aktuellt, Nej

Är du villig att betala extra för att få en riktigt tyst dator, Nja. Beror på kostnad, men går det att lösa billigt så är en tyst dator helt klart ett plus.

Andra speciella krav/önskemål: Nej. En bra dator som ska hålla några (Med några antar jag att han menar som den datorn han har nu, alltså 5-7 år) år.

Budget är 8000-9000 kr.

Alla tips mottas.

MVH

Sirjan
Citera
2008-10-11, 23:36
Medlem
testa www.komplett.se
de har väl rätt bra grejer för bra priser, har jag för mig.
Citera
2008-10-11, 23:53
Medlem
Siljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdeal
testa www.komplett.se
de har väl rätt bra grejer för bra priser, har jag för mig.
Ja det vet jag.
Men annledningen till att jag förseslog att han skulle be om tips här är för att det alltid finns några riktiga proffs som letar upp en svinbra dator till ett sjukt bra pris från en mindre känd sida.

Tack för tipset iallafall, även fast jag visste om den sidan men jag kanske skulle skrivit det.

Så jag skriver det nu istället, hoppa gärna över dom vanliga sidorna, typ som Datorbutiken och komplett.

Om det inte finns något bättre "erbjudande" så skriv gärna det.
Citera
2008-10-12, 16:18
Medlem
Siljas avatar
Bumpar tråden, om ingen har något bättre än: http://www.datorbutiken.com/se/defau...uct=DBPC-TOP01

Så kommer han beställa den imorgon.
Citera
2008-10-12, 17:02
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silja
Bumpar tråden, om ingen har något bättre än: http://www.datorbutiken.com/se/defau...uct=DBPC-TOP01

Så kommer han beställa den imorgon.

Den där ser bra ut, iofs så skulle priset bli aningen billigare om du bygger själv, men kör på den så har du en bra dator.
Citera
2008-10-12, 17:20
Medlem
Siljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nait
Den där ser bra ut, iofs så skulle priset bli aningen billigare om du bygger själv, men kör på den så har du en bra dator.
Jo det sa jag till han också att det blir billigare och bättre om han bygger själv.
Men han kan inte och jag orkar helt ärligt inte hjälpa han just nu :P.

Så, det blir den då!
Citera
2008-10-12, 20:33
Medlem
Fnösks avatar
Var bara beredd på att det lär dröja ett jävla tag innan han får hem datorn.
datorbutiken är ju inte direkt snabba just nu.

det går nog snabbare om han bygger ihop den själv även om han behöver be om hjälp o läsa på o grejjer.

Så jag hade inte beställt den datorn. Men bara man hade fått den i vettig tid så hade den varit helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in