2008-10-11, 22:11
Medlem
Har en vanlig tft-skärm till min stationära dator.
Den har fungerat smärtfritt flera år men nu lade den helt plötsligt av.

När jag trycker igång skärmen så tänds lampan (som ska vara tänd) och bilden på skärmen visas, men efter en dryg sekund så släcks både skärmen och lampan.

Vilket typ av fel kan detta tyda på? Hoppas det finns ngn expert därute som kan hjälpa mig.
Citera
2008-10-11, 23:14
Medlem
Du har fastställt att det är skärmen det är fel på och inte datorn (grafikkortet), genom att testa med annan skärm?
Citera
2008-10-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Du har fastställt att det är skärmen det är fel på och inte datorn (grafikkortet), genom att testa med annan skärm?

Jepp, jag har den även kopplad till tv:n och det funkar finfint vilket jag kanske borde skrivit
Citera
2008-10-12, 11:51
Medlem
Kom igen nu.
Tror ni det går att fixa eller är det helt enkelt så att skärmen gjort sitt och att jag måste köpa en ny?

Den är 3 år gammal, garantin var 1 år ser jag, jag kan inte åberopa någon paragraf och få den reparerad?
Citera
2008-10-14, 18:49
Medlem
Som sagt, när jag sätter på skärmen så är den på en sekund ca sedan släcks den samtidigt som lampan som indikerar om skärmen är på eller av också släcks.

Någon måste veta vad detta tyder på?

Jag provade med ny elsladd men det var samma fel.
Citera
2008-10-18, 20:31
Medlem
Okej, nu har jag testat skärmen på andra ställen och med andra sladdar.

Problemet är helt enkelt att skärmen bara får ström 1 sekund och sedan lägger den av.
Frågan är ju då vad det kan bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in