2008-10-11, 22:05
Medlem
Flokis avatar
Hallå där, ett problem (eller snarare en liten flaw) som jag haft länge är att jag gärna velat ta ett printscreen mitt i nån film eller serie, men när man sedan lägger in detta i ex paint, så försvinner bilden direkt och blir svart när man stänger ner video programmet.

förstår att detta måste vara en säkerhet eller nåt för att man inte ska kunna sprida en massa bilder, går det att gå runt detta på nåt vis?

tacksam för svar
Citera
2008-10-11, 22:13
Medlem
Andreasvbs avatar
Se till så inte overlay är valt i programmet du spelar upp videon med, den gör så videon ligger på ett övre lager, därav namnet overlay.
Citera
2008-10-11, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floki
Hallå där, ett problem (eller snarare en liten flaw) som jag haft länge är att jag gärna velat ta ett printscreen mitt i nån film eller serie, men när man sedan lägger in detta i ex paint, så försvinner bilden direkt och blir svart när man stänger ner video programmet.

förstår att detta måste vara en säkerhet eller nåt för att man inte ska kunna sprida en massa bilder, går det att gå runt detta på nåt vis?

tacksam för svar

i gamla ver. av VLC så kunde man trycka på verktyg sen trycka vidare i något som man kan ta "print" i. kollade nu i den nya ver. och det fanns inte kvar
men kanske någon annan som har något enklare tips?
Citera
2008-10-11, 22:48
Medlem
Flokis avatar
tacksam att någon tar sig tid att svara

overlay hittar man vart? sitter på VLC med en av de nyare versionerna typ, men de skulle väl kunna funka med windows media player med kanske?

tackar på förhand //
Citera
2008-10-11, 22:56
Bannlyst
Jag använder ett program som heter faststone capture, helt suveränt. Kan "fotografera" allt man vill och editera vad som helst som finns på skärmen. Busenkelt oxå. De tidigare versionerna är freeware. De är tillräckligt bra för en normalanvändare.
Citera
2008-10-11, 23:06
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floki
tacksam att någon tar sig tid att svara

overlay hittar man vart? sitter på VLC med en av de nyare versionerna typ, men de skulle väl kunna funka med windows media player med kanske?

tackar på förhand //
Jag vet inte riktigt varför, men i min Media Player (11) funkar det med både Print Screen och med programmet SnagIt. Någon gång tidigare, innan jag uppdaterade till WMP11, så drog jag ner Videoaccelerationen (Uppspelning - Fler alternativ - fliken Prestanda) och nu ser jag att den står på hälften ungefär, i 11:n alltså.. Detta var i alla fall vad som hindrade att ta skärmdumpar tidigare för min del. Prova alltså med att dra ner reglaget för Videoacceleration och prova igen. (Du kanske även måste starta om WMP för att det ska verkställas, så att säga.)
Citera
2008-10-11, 23:13
Medlem
De flesta vettiga mediaspelarna innehåller ofta en funktion för att spara en skärmdump av det som visas på skärmen.
Citera
2008-10-12, 11:33
Medlem
Flokis avatar
Tack för all hjälp, ordnade ett program som beskrevis tidigare i denna tråd

tack ooo ni vetande // Floki
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem